خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

خطبه خوانی حضرت زینب(س) موجب افشاگری و رسوایی یزید شد

رئیس شورای هماهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: خطبه خوانی حضرت زینب(س) موجب افشاگری و رسوایی یزید شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۲۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
به گزاش خبرگزاری بسیج از قزوین، مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین و با حضور رئیس شورای هماهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین، شورای شهر اقبالیه، بسیجیان و مردم شهر اقبالیه در سوله صالحین سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این مراسم با تسلیت اربعبن حسینی اظهار کرد: وقتی عده ای به امام حسین(ع) گفتند که با یزید بیعت کند ایشان فرمودند یزید شخصی شراب خوار و گناه کار است و من با یزید بیعت نمی کنم که اگر یزید حاکم شود باید با اسلام خداحافظی کرد.


وی خاطر نشان کرد: یزید بر خلاف حاکم سابق ظاهر اسلام را هم حفظ نمی کرد و علناً شرک و کفر می کرد که به این کار هم افتخار می کرد و در واقع یزید می خواست پایه و اساس اسلام را از بین ببرد ولی امام حسین(ع) اساس اسلام را حفظ کرد.

حجت الاسلام قابل با اشاره به سخنان امام حسین (ع) گفت: خواست خداوند بوده است که حضرت زینب(س) و اهل بیت اسارت ببینند چرا که خداوند می خواست بفهماند ارزش دین از جان زینب(س) و اهل بیت بالاتر است حتی امام حسین(ع) هم باید فدای دین شود تا دین و قرآن بماند.

رئیس شورای هماهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: اگر حضرت زینب(س) و اهل بیت نبودند کسی نمی فهمید که یزید کافر است.

این مسئول گفت: حضرت زینب دو خطبه دارد که یکی در کوفه و دیگری در شام بود که در کوفه امام سجاد(ع) اجازه نداد حضرت زینب(س) سخنرانی و افشاگری کند اما در شام محل اصلی این خطبه و سخنرانی بود که حضرت زینب آن خطبه را خواند.

حجت الاسلام قابل به پیامدهای خطبه خوانی حضرت زینب(س) اشاره کرد و عنوان کرد: خطبه حضرت زینب چند بخش دارد که بخش اول آن حمد و ثنای الهی و صلوات و درود بر پیامبر و آل او (ص) می باشد.

وی تصریح کرد: افشاگری و رسواگری یزید بخش دوم این خطبه خوانی بود که حضرت زینب با خطبه خوانی موجب آشکار شدن ظلم یزید و موجب که حقایق واقع عاشورا و پیامدهای آن افشا شود.



4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها