خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی در جمع بسیجیان پایگاه حضرت سکینه(س)؛

اعتماد به خدا؛ راه نجات از هلاکت و گرفتاری است

کارشناس مذهبی گفت: اعتماد و توکل به خداوند باری تعالی راه نجات از هلاکت و گرفتاری های مادی است که امروزه انسان ها را در دام خود اسیر کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۵۳۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین تقوی از کارشناسان مذهبی در جمع بسیجیان حلقه های صالحین پایگاه حضرت سکینه(س) در نشست بصیرتی و اخلاقی که در سالن اجتماعات این پایگاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام حسین(ع) با فضیلت ترین عمل ایمان به خداوند است.

وی با بیان اینکه زینت انسان علم همراه با حلم است ، افزود: خداوند در قرآن به پیغمبر فرموده است: اگر تو علم داشتی اما با مردم بد برخورد می کردی، مردم از اطراف تو پراکنده می شدند.

این کارشناس مذهبی در ادامه به روایتی از امام محمد باقر(ع) در این خصوص اشاره کرد و گفت: این امام همام فرموده اند علم و حلم مانند دو انسان تا ابد همراه یکدیگرند و از یکدیگر جدا نمی شوند.

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: حضرت علی(ع) فرموده اند بردباری زیور علم است و رسول خدا نیز فرموده اند به خدایی که جانم در دست اوست هیچ شی با شی دیگر با فضیلت تر از جمع شدن علم با حلم جمع نمی شود.

وی اظهار داشت:ثروتمندی به این است که اهل بخشش، انفاق و سخاوت باشی و از آنچه در اختیار داری به آنان که نیازمند هستند یاری و مدد رسانی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها