خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان برپا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، نمایشگاهی تا پایان هفته وقف برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنان برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۰۳۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در جمع اعضاي ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان در نخستین روز از هفته وقف، ضمن تسلیت پیشاپیش رحلت حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: این نمایشگاه با استفاده از زیرساخت‌ها به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنان می‌پردازد.

واحدی با بیان اینکه موقوفات استان سمنان از سال 91 تاکنون افزایش چندین برابری داشته است، گفت: تا پایان سال 91 تعداد موقوفات اضافه‌شده به استان سالانه 5 موقوفه بوده؛ اما این رقم از سال 92 تاکنون به‌طور متوسط سالانه 100 موقوفه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از بررسی نیازمندی‌های استان سمنان برای موقوفات جدید خبر داد و افزود: نیازهای استان سمنان از قبیل امور قرآنی، امور اجتماعی، بهداشت و درمان به‌ویژه بیماری‌های خاص، کمک به زائران امام رضا (ع) و... بررسی شده‌اند و امید می‌رود با موقوفات جدید در این بخش‌ها، مشکلی از جامعه و کشور برطرف شود.

واحدی تصریح کرد: در بخش سندهای مالکیت موقوفات استان، بیش از 52 درصد موقوفات دارای سند مالکیت هستند و انجام 100 درصدی سندهای مالکیت در دستور کار قرار دارد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: پرونده وقف به ارزش 12 میلیارد تومان در شاهرود که سند مالکیت آن مشخص نبوده است، با تلاش همکاران و کمک مشاوران حقوقی پس از 30 سال به موقوفه‌های استان اضافه شد.

وی از انجام مسابقات قرآنی استانی و شهرستانی خبر داد و بیان کرد: مسابقات استانی انجام شده، کیفیتی برابر با مسابقات کشوری دارند.

واحدی بیان کرد: در بخش حفظ قرآن مجید، سهم اداره کل اوقاف استان سمنان 8 هزار نفر بوده است که تاکنون بیش از 12 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و سند افتخاری برای استان سمنان به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها