خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

جایگاه خدمت رسانی در وقف مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شاهرود گفت: ما باید دارایی ها را متصل کنیم به جیب مردم و به وقف نگاه سوء محوری نداشته باشیم؛ بلکه جایگاه خدمت رسانی را در وقف مد نظر قرار بدهیم.
کد خبر: ۸۶۰۵۲۲۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در نشست روز دانشجو و هفته وقف که در مسجد آیت الله خامنه ای دانشکده علوم قرآنی شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت روز دانشجو و هفته وقف و ارتحال پیامبر اکرم و شهادت امام مجتبی با اشاره به جایگاه دانشجو اظهار کرد: جایگاه دانشجویی جایگاه آرمان خواهی ،شجاعت،حُریت و آزادگی است و بیان در جنبش دانشجویی باید همیشه زنده باشد که طبعاً مورد طمع دشمنان نیز هست.

وی افزود: تنها راه نجات بازگشت به دین است و تنها صدای مخالف با استکبار از جمهوری اسلامی برخاسته در راستای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت است و روز دانشجو روز مبارزه با استکبار و آمریکاست

امام جمعه شاهرود با اشاره به هفته وقف خاطر نشان کرد: همیشه محوریت وقف علماء بوده اند و هیچ موقوفه ای نبوده که پای آن به مُهر علما ممهور نشده باشد.

وی تصریح کرد: اوقاف آن داراییهای خاص مدیریت شده است و باید با مدیریت روحانیت وقف اداره گردد و ولایت فقیه نیز در تصمیم گیری های اوقاف حرف اول را بزند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود بیان کرد: خدا دوست دارد که همه بنده ها دائماً وقف باشند و اصلاً بنده یعنی وقف شده و بالاترین وقف،وقف نَفس است و وقف یعنی تحبیس و تحریر.

وی عنوان کرد: انسان خوب است از دارایی، وقت،علم و سرمایه اش نیز وقف کند.

ترابی با اشاره به انقلاب های رنگی اتفاق افتاده در دنیا گفت: کل انقلاب های رنگی در دنیا با پول و موقوفه اتفاق افتاده است که وقف سیاسی و قدرت است تا حکومت را بگیرند ولی ما در فرهنگمان این را نداریم.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ما تا جایگاه مطلوب وقف خیلی فاصله داریم اظهار کرد: ما باید دارایی ها را متصل کنیم به جیب مردم و به وقف نگاه سو محوری نداشته باشیم بلکه جایگاه خدمت رسانی را در وقف مد نظر قرار بدهیم.

وی با اشاره به حدیثی از مولا علی(ع) گفت: مولا علی(ع) می فرماید(من در تعجبم که مردم چرا پول می دهند تا برده بخرند و چرا آزادگان را برده خدا نمی کنند) اگر اینگونه باشیم مراودات مالی جامعه امام زمانی می شود، باید مردم را نوکر و وابسته امام حسین(ع) کنیم تا زندگی ها برکت داشته باشد.

ترابی تصریح کرد: مهمترین مکان و پاتوق در جامعه اسلامی مسجد است ، در آلمان 480 حسینیه فقط متعلق به ایرانیهاست و این مرکز قدرت است.

وی با بیان اینکه باید آزادگان نوکران ائمه شوند افزود: تاثیر زیارت اربعین با همه زیارات متفاوت است چرا که زمان و مکان خاص دارد و محل پیدا کردن عاشقان ولایت است از سراسر عالم و قدرت و ملت سازی در دوستداران اهل بیت(ع) ایجاد می کند و امت واحده بوجود می آید.

امام جمعه شاهرود در پایان سخنان خود خاطراتی از زیارت اربعین امسال و مشاهدات عینی خود از ارتباط با زوار سایر ملل بیان کرد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام شریعتمدار تهرانی رئیس دانشکده علوم قرآنی شاهرود به حضار و مدعوین خیر مقدم گفت و حجت الاسلام جوانشیر به مرثیه سرایی در خصوص ایام شهادت امام مجتبی و ارتحال پیامبر پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها