مینو اصلانی عنوان کرد

راهیان نور ترویج دهنده سبک ساده زیستی

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: اردوهای راهیان نور محل مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است چرا که در این سفر تمام اقشار جامعه حضور دارند و می توان از این فرصت برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس که در آن رزمندگان اقتصاد مقاومتی را جامه عمل پوشاندند استفاده بهینه کرد.
کد خبر: ۸۶۰۶۳۸۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج ،مینو اصلانی در خصوص اینکه اصل موضوع برگزاری اردوهای راهیان نور بسیار خوب و عالی است گفت: مناطق غربی و جنوبی کشور یادآور رشادت ها, ایثار و فداکاری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که خود موقعیت ممتازی را نسبت به مناطق دیگر به وجود آورده است و این مناطق سرزمین های بی نظیری را برای برگزاری اردوهای راهیان نور رقم زده است به طوری که اگر هر انسانی با هر مشکلی در آنجا قدم بگذارد از هر گونه مشکلی به دور خواهد شد.

تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: از زمانی که اردوهای راهیان نور شکل گرفت تاثیرگذاری خود را بر روی مردم می گذاشت و این وظیفه ماست که هم اکنون نسل کنونی را در این اردوها با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در برگزاری اردوهای راهیان نور باید به بحث محتوایی آن بیشتر توجه کرد افزود: تربیت راوی و کسانی که بتوانند آنچه که در جنگ تحمیلی اتفاق افتاده را همه ساله برای زائرین راهیان نور به خوبی نقل کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رسانه ها را همراه راهیان نور کنیم

اصلانی در ادامه تاکید کرد: باید رسانه های پرقدرت فرهنگی را راه اندازی کنیم و نفرات آنها را به همراه کاروان ها و زائران راهیان نور راهی مناطق عملیاتی کنیم و تا زمانی که به مقصد می رسند و در محل اقامتشان اسکان دارند زائران را همراهی کنند و به سطح آگاهی آنها بیافزایند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: از جمله دیگر مواردی که در این سفرها مهم است وجود فضای مناسب خوابگاه ها و نمازخانه ها و استفاده از محتواهای فرهنگی مناسب مانند نصب بنر و بیلبورد است که به انداره کافی رعایت نشده است.

برنامه های فرهنگی را برای زائران اجرا کنیم

اصلانی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقاتی که در دوران جنگ تحمیلی نیز انجام می شد بحث بدرقه رزمندگان بود اظهار داشت: برگزاری مراسم بدرقه برای زائران راهیان نور می تواند تاثیر خوبی بر روی زائران تا پایان سفرشان داشته باشد همچنین در طول سفر باید آنها را برای اینکه به کجا می روند با پخش کلیپ هایی تاثیرگذار در این زمینه کاملا آماده کرد چراکه تولید یک کلیپ با یک پیام مهم و تاثیرگذار به نسبت بهتر از تولید چندین اثر بی کیفیت و بی تاثیر است.

وی با بیان اینکه روی کلیپ های کوتاه با پیام غیر آشکار کار نمی شود بیان داشت: باید ما در ابتدا زائران راهیان نور را برای اینکه می خواهند به کجا بروند آماده کنیم و با فضاسازی مناسب مراسم بدرقه ای را برای آنها تدارک ببینیم و همچنین زمانی که به مقصد می رسند قرار است چه محتوایی به آنها انتقال داده شود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اصلانی در پایان افزود: راهیان نور محل مناسبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و  دینی و سبک ساده زیستی است و باید این اردوها افزایش پیدا کند.
 
 منبع: کوله بار


ارسال نظرات
آخرین اخبار