عبدالرضا اکبری عنوان کرد

جشنواره سرزمین نور؛ روح تازه در آثار دفاع مقدس

بازیگر سریال دلنوازان با بیان اینکه جشنواره سرزمین نور در بدنه راهیان نور قرار دارد، وجود چنین جشنواره ای را عاملی برای دمیدن روح تازه در آثار حوزه جنگ توصیف کرد.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۴۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ، عبدالرضا اکبری با بیان اینکه جشنواره های دفاع مقدس باعث افزایش آثار دفاع مقدس می شود، گفت: معتقدم که آثار ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس باید افزایش یابد و نیاز است که در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد تا تولیدات آثار دفاع مقدس رشد چشم گیری به خود ببیند.

 

وی ادامه داد:آثار ادبی و هنری دفاع مقدس یادآور اتفاقات، حماسه آفرینی ها و رشادت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقسد است که آثار مکتوب و تصویری این آثار باعث ماندگار شدن فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل های امروزی و فردا می شود.

 

بازیگر سریال "بازی با مرگ" خاطر نشان کرد: وجود جشنواره هایی همانند جشنواره سرزمین نور که در بدنه راهیان نور قرار دارد و ارتباط مستقیمی با نسل های امروزی و زائران راهیان نور دارد می تواند یک نقطه روشن در آثار دفاع مقدس محسوب شود چرا که این آثار با هنرنمایی نسل های امروزی و زائران راهیان نور ثبت می شود و می تواند تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان داشته باشد.

 

اکبری اضافه کرد: ثبت دیده ها و شنیده ها توسط زائران راهیان نور و تولید آثار هنری و ادبی توسط این علاقمندان به راهیان نور و دفاع مقدس باعث دمیدن روح تازه در آثار حوزه جنگ می شود.

 

بازیگر سریال "مزد ترس" با بیان اینکه باید از جشنواره های دفاع مقدس حمایت کرد، گفت: مسئولان باید از جشنواره های دفاع مقدس که هدفشان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست حمایت کنند چرا که تاریخ ما برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است و نسل های امروزی باید بدانند که با چه سختی ها و مشقتی در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کرده ایم و این فرهنگ را سرلوحه کار خودشان کنند تا در آینده هم هیچ دشمنی فکر تجاوز به این مرز و بوم را به خود راه ندهد.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه مناطق عملیاتی دفاع مقدس غرب کشور را از نزدیک دیده است، افزود: امسال به همراه تعدادی از بازیگران سینما از مناطق عملیاتی دفاع مقدس آذربایجان غربی بازدید و فضای معنوی این یادمان ها را از نزدیک حس کردیم.

 

اکبری ادامه داد: حضور در یادمان های دفاع مقدس یادآور دلاوری ها و تاریخ نه چندان دور ماست که برای دفاع از کشور در مقابل دشمن متجاوز صورت گرفته است و هر ذره از خاک کشورمان بیانگر خون شهدایی است که جانشان را برای حفظ آن داده اند.

 

وی با بیان اینکه فیلم‌های حوزه‌ی دفاع مقدس باید بکر و جذاب باشند، افزود: پرداختن به محتوا و ساختار، جلوه‌های ویژه‌ی قوی، طنز زیبا و فانتزی، بیان کردن موضوع و داشتن نگاهی تازه به اتفاقات دفاع مقدس به جذابیت فیلم های دفاع مقدس می افزاید.

 

اکبری گفت: امیدوارم کارگردانان و تهیه‌کنندگان وقت و هزینه‌ی بیشتری را صرف ساختن آثار حوزه دفاع مقدس کنند.

 


ارسال نظرات