امام جمعه قوچان:

باورهای دینی، مهم‌ترین ملاک در وحدت حوزه و دانشگاه است

امام جمعه قوچان گفت: مهمترین ملاک در همگرایی حوزه و دانشگاه مسائل اعتقادی و باورهای دینی است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۸۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبائی در خطبه های نماز جمعه  قوچان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ملاک وحدت حوزه و دانشگاه مسائل اعتقادی و باورهای دینی است.

وی ادامه داد: مهمترین مساله در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، بررسی عوامل همگرایی و چگونگی وحدت است که در این میان با توجه به تفاوت هایی که در گرایش علمی دانشگاهیان و حوزویان وجود دارد، مهمترین ملاک در همگرایی این دو قشر تاثیرگزار جامعه، مسائل اعتقادی و باورهای دینی است.

خطیب نماز جمعه قوچان خاطر نشان کرد: وحدت در مبارزه با ظلم و ستم، جدا نبودن دین از سیاست و توجه همزمان به دنیا و آخرت نیز بخش دیگری از محورهای وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی با اشاره به مبارزات خستگی ناپذیر شهید دکتر مفتح یادآور شد: این استاد حوزه و دانشگاه، یک روحانی مبارز و خستگی ناپذیر بود که به دست منافقین کوردل و وابسته، به شهادت رسید.

امام جمعه قوچان در پایان تاکید کرد: دانشگاه و حوزه می بایست در چارچوب نظام اسلامی به رسالت و وظیفه خود عمل کنند و در مسیر همگرایی و وحدت گام بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها