مهدی آقابیگی :

جشنواره سرزمین نور گنجینه دفاع مقدس با زبان هنر است

این مجری رادیو و تلویزیون با بیان اینکه جشنواره سرزمین نور، ره آورد راهیان نور و گنجینه دفاع مقدس با زبان هنر است، گفت: خوشا به حال کسانی که در سفرهای راهیان نور می توانند تصویرگر و روایتگر حماسه ها و دلاوری های شهدا از طریق هنر باشند.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۹۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ،مهدی آقابیگی،مجری سالهای نه چندان دور پخش شبکه اول سیما  با بیان اینکه راهیان نور در امتداد دفاع مقدس در حرکت است، گفت:دفاع مقدس، ریشه اعتقادی محکمی داشت و جوانان ما علاوه بر حفظ سرزمین، از اعتقادات و ارزش‌های اسلامی جوانمردانه دفاع و در این راه، جان خود را تقدیم درگاه احدیت کردند و این مسیر هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هنر دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، افزود: هنر دیروز رزمندگان دفاع مقدس هنرآفرینی برای دفاع از این مرز و بوم و خلق حماسه و ایثارگری بود و امروز این جشنواره با ابزاری همچون هنر و قلم، کسانی که در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند را به صحنه می آورد تا اثر هنری و ادبی خود را خلق کنند.

آقابیگی اضافه کرد: هر اثر هنری مثل شعر، داستان، خاطره، عکس، فیلم و … نورانیت جاده ای است که شهدا در دفاع مقدس با ایثار خودشان آن را آباد کردند و خلق آثار ادبی و هنری در امتداد همان جاده قرار دارد.

وی افزود: زیبا ترین نقطه های دفاع مقدس در سرزمین های جنوب وغرب است که اگر نورانیت همان جاده را تصور کنیم و گرفتار تاریکی نشویم، سکوهای معراج بچه های ایران، نقطه معراج و رسیدن به خدا را در می یابیم.

این مجری تلویزیون و رادیو با بیان اینکه شهادت جوانان ایرانی در دفاع مقدس از حرم حضرت زینب(س) هم در امتداد دفاع مقدس است، گفت: امروز اگر جوان ما در سوریه به شهادت می رسند و شهیدی همچون "سید مصطفی موسوی” جوان ۲۳ ساله دانشگاه خود را رها کرده و به دانشگاه علم و معرفت قدم می گذارد و در راه عشق به مکتب امام حسین(ع) به شهادت می رسد، همه این ها به دلیل نور دفاع مقدس و سرزمین های نور در جنوب و غرب ایران است که روزگاری شهدا با بستن سربند یا زینب(س)، این فرهنگ مقاومت و ایستادگی را نهادینه کردند.

آقا بیگی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در امتداد فرهنگ عاشورا است، ابراز داشت: خوشا به حال کسانی که در سرزمین های نور پا می گذارند و به عنوان تصویر گر و روایتگر می توانند دیده ها و شنیده های خودشان را در قالب هنر پیاده کنند و آثار قلمی و هنری خود را خلق کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره سرزمین نور، ره آورد راهیان نورو گنجینه دفاع مقدس با زبان هنر است و زائران راهیان نور با شرکت در این جشنواره می توانند یکی از حافظان میراث گرانبهای دفاع مقدس باشند و با آثارشان این فرهنگ را به نسل های بعدی منتقل کنند.

انتهای پیام/ق
 
ارسال نظرات