خبرهای داغ:
معاون فرماندار دامغان:

فرهنگ پژوهش از سطوح ابتدایی مدارس دامغان نهادینه شود

معاون فرماندار دامغان در جمع مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان گفت: چنانچه آموزش و پرورش قصد توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را دارد بايد اين فرهنگ را در دوره ابتدايي ايجاد نموده و در دوره‌هاي تحصيلي بالاتر آن را بسط و گسترش دهد.
کد خبر: ۸۶۰۹۱۸۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی محمد مویدی زاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دامغان در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان در سال‌جاری که با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان، مدیر آموزش و پرورش، مدیران و کارشناسان عضو این شورا در سالن شهید علی‌آبادی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: آموزش و پرورش بايد از نظامي پويا برخوردار باشد .

وی به نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش درمدارس اشاره کرد و افزود: معلمان، نخستين مشعل‌داران پيشرفت فكري دانش آموزان هستند و آنان به آینده‌سازان کشور مي‌آموزند كه چگونه علمي فكر كنند، ‌چگونه منطقي بينديشند، چگونه مشاهده كنند و چگونه مشاهدات خود را در راه پیشرفت بکار گیرند.

خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس نقشی کلیدی دارد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دامغان در به ادامه نقش خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: نقش حمايتي والدين، تشويق‌ها و همفكري و مساعدت آنان در انجام تحقیق و پژوهش‌ها مي‌تواند در توسعه فرهنگ پژوهش در بين دانش آموزان نقش کلیدی داشته باشد.

مؤیدی زاده اضافه کرد: براي دست يابي به بيشترين بهره گيري از تعلیم و تربیت بايد موانع رشد فرا روی تربيت وآموزش برداشته شود و شرايطي فراهم آيد تا بيشترين باروري استعدادهاي علمي و پژوهشي در میان دانش آموزان شکل گیرد و به شكوفايي علمي و فرهنگي جامعه منجر شود.

وی تأکید کرد: اين كافي نيست كه تنها به تربيت پژوهشگران و دانشمندان همت بگماريم یا اصل را بر تولید علوم شفاهی بدون توجه به کاربرد آنها در رفع نیاز‌های جامعه قرار دهیم، بلكه لازم است فرهنگ پژوهش محوری و ارزش نهادن به تحقيقات و فعالیت‌های علمي در كل جامعه گسترش يابد و اين امر از اهميت اساسي برخوردار است.

کسب 35 رتبه استانی و کشوری طرح‌های پژوهشی فرهنگیان دامغان

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته پژوهش، به اهمیت این شاخص علمی در پیشرفت و توسعه پایدار کشور اشاره کرد و گفت: عدم نهادینه شدن و توسعه رضایت بخش فرهنگ تحقیق و پژوهش از مشکلات کشور ما در آموزش و پرورش و حتی آموزش عالی است.

حجت الله رستمیان با اشاره به برخی تلاش‌های انجام شده در مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان با هدف پژوهش محور نمودن مدارس، اضافه کرد: سال گذشته 35 نفر از فرهنگیان شهرستان دامغان موفق شدند با ارائه طرح‌های پژوهشی خود حائز رتبه‌های استانی و کشوری شوند که نسبت به دیگر شهرستان‌ها و وضعیت سال‌های گذشته پیشرفت محسوسی به‌حساب می‌آید.

وی این تعداد پژوهش برگزیده را در مقابل آمار یک‌هزار و 100 نفری معلمان دامغانی رقم ناچیزی خواند و ضمن تأکید بر سرعت بخشی به روند ترویج فرهنگ تحقیق و پؤوهش در دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: دانش آموزان نیز باید در قالب برنامه‌هایی مدون با اهمیت مقوله پژوهش آشنا شوند زیرا رشد پژوهشگران کوچک دوران ابتدایی و راهنمایی در آینده اندیشمندان بزرگی را به جامعه تحویل خواهد داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها