خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه بسیج شهید مطهری شاهرود خبر داد:

اجراي طرح ورزش باستانی و بومی محلی کشتی شال در روستای ابرسج

فرمانده پایگاه بسیج شهید مطهری شاهرود از اجراي طرح ورزش باستانی و بومی محلی کشتی شال در روستای ابرسج خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۹۴۰۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
عباسعلی سلمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به انتخاب طرح ورزش باستانی و بومی محلی کشتی شال در جشنواره ابتکارات و نوآوری های بسیج استان سمنان اظهار داشت: طرح ورزش باستانی و بومی محلی کشتی شال که سبک خاصی از کشتی آلیش که با شال گرفته می شود و در شمال استان گلستان در زمان قدیم رواج داشته در روستای ابرسج از دوران قبل در مراسم های عروسی و جشن ها برگزار شده و به برندگان نیز هدایایی اهدا می شده است.

وی افزود: این ورزش محلی به همت پایگاه بسیج روستا با استفاده از مربیان پیشکسوت این ورزش در روستا احیا شده و روزهای زوج با استقبال جوانان و نوجوانان در کانون فرهنگی ورزشی شهدای پایگاه دایر شده است.

سلمانی تصریح کرد: این ورزش باعث جذب جوانان به پایگاه شده و تلاش داریم در آینده مسابقات کشتی شالی را در سطح منطقه برگزار نماییم.

وی خاطر نشان کرد: این آمادگی را پایگاه بسیج روستای ابرسج دارد تا در جهت آموزش کشتی شالی در سطح منطقه، شهرستان و استان اقدام نماید و حفظ این ورزش های بومی و محلی سبب ترویج فرهنگ اصیل ملی ما در جامعه است.

فرمانده پایگاه بسیج شهید مطهری حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا با بیان اینکه با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب بر ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه افزود: پایگاه بسیج شورای بسیج روستا از دو سال پیش با همکاری دهیاری و شورای اسلامی و موثرین در ورزش روستا جهت سامان دادن به امور ورزشی روستا تشکیل داده است و در این راستا فعالیت های خوبی را نیز انجام داده ایم.

سلمانی عنوان کرد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روستا،برگزاری مسابقات مختلف ورزشی چون فوتبال،فوتسال،والیبال و تیراندازی در سطح روستا و برگزاری مسابقات بومی محلی گل چوب و پشتک بازی از جمله برنامه های ورزشی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه های مختلف باید حضور فعال در جامعه داشته باشد گفت: یکی از راههای جذب جوانان ورزش است و باید در این زمینه سرمایه گذاری مادی و معنوی انجام شود که به حمدالله با حضور بسیجیان این امر در روستای ابرسج با جدیت دنبال می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها