حسن عباسی در دانشگاه ایلام

نامه 160 اساتید دانشگاه در راستای جلوگیری از اسلامی شدن علوم انسانی

۱۶۰ نفر از اساتیدی که حتی یک کتاب تالیف نکرده اند و علمشان ترجمه ای می باشد به رئیس جمهور نامه نوشتند و تاکید کردند مانع تحول در علوم انسانی شوید
کد خبر: ۸۶۱۰۶۳۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ حسن عباسی، تحلیلگر مسائل سیاسی در نشست «تاثیر سواد سیاسی جامعه بر مردم» که توسط جامعه اسلامی دانشگاه ایلام در سالن آمفی تئاتر این مرکز آموزش عالی برگزار شد، گفت: راه تمدن اسلامی از دانشگاه می گذرد، برای تحقق تمدن اسلامی باید ۱۹۹ انقلاب دیگر رقم بخورد. زیرساخت های علوم در دانشگاه های ما غربی و بدون اساس هستند، گویا روسای دانشگاه ها جرات نمی کنند به اساتیدشان تفکر و راهبرد ارائه کنند.


نامه اساتید دانشگاه در راستای جلوگیری از اسلامی شدن علوم انسانی


وی ادامه داد: ما تربیت شده نسلی هستیم که حسن باقری و حسن تهرانی مقدم ها در آن به منصه ظهور رسیدند، یک زمانی حافظ اسد یکی از جوانان ۲۵ ساله این مملکت را به صورت مخفیانه به سوی سوله ای که یک راکت در آنجا بود هدایت کرد تا مکانیزم آن را ملاحظه کند، ۲۵ سال از آن روز گذشت و این جوان علاوه بر فضایی کردن ایران، قدرت نظامی کشورمان را جهانی کرد.


این تحلیل گر مسائل سیاسی تئوریزه کردن علوم در میان اساتید را به دلیل وابستگی به حقوقی که از دولت می گیرند را بعید دانست و گفت: نسل جوان دارای حریت و آزادگی است، نگویید ما را به سوریه اعزام کنید تا با داعش به مبارزه بپردازیم، میدان مبارزه شما دانشگاه و دشمن تان علوم لیبرالیستی است، پروژه زندگی جوانان این مملکت تحقق تمدن نوین اسلامی باشد که اصلی ترین مسئله آن تحول در علوم انسانی است.


عباسی با اشاره به کلام رهبر مبنی بر اینکه مبانی علوم غرب، غیرالهی است، تصریح کرد: ۱۶۰ نفر از اساتیدی که حتی یک کتاب تالیف نکرده اند و علمشان ترجمه ای می باشد به رئیس جمهور نامه نوشتند و تاکید کردند مانع تحول در علوم انسانی شوید؛ زیرا علوم را ایدئولوژیک می کنند، این ها همان آقایانی هستند که فرق علم از درس را نمی دانند، بهتر است که این عالیجنابان، مدرکشان را بر لب کوزه بگذارند.


وی ادامه داد: در همان برهه بود که ۴۰۰۰ نفر از اساتید حوزه پزشکی به رئیس جمهور نامه نوشتند و خطر افزایش سرطان ریه به دلیل استفاده از قلیان را متذکر شدند، یک نفر از اساتید علوم انسانی در مور تثلیثی بودن تمام علوم در این حیطه اعتراض و روشنگری نکرد، این ها همان هایی هستند که جوانان مملکت را مسیحی می کنند و اصلا به روی خودشان نمی آورند که چه جنایتی مرتکب می شوند، همان ها که در وزارت علوم ستاد تشکیل می دهند و کشک می سابند.


ایران در سال ۱۴۴۴ یکی از ابرقدرت های جهان است/ خودتان را برای تربیت نسلی که به جهان مدیر صادر می کند؛ آماده کنید


این استاد دانشگاه لازمه تمدن سازی را تحقق چهار زمینه عنوان و تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی این است که با دولت سازی، نظام سازی و ملت سازی تا سال ۱۴۴۴ به تمدن آرمانی اسلام ناب محمدی (ص) دست یابد، در این راستا نسلی از دانشمندان تحول گرا می خروشند که مانند سیل اساتید لیبرال را در خود غرق می کنند، این نسل به شدت به علوم انسانی و علوم غربی احاطه دارد.


عباسی با تاکید بر آغاز تربیت کودکان از کلاس اول ابتدایی توسط اساتید استراتژیک در چهار سال اخیر گفت: ایران در سال ۱۴۴۴ یکی از ابرقدرت های جهان است.


وی ادامه داد: واتسن، تحلیل گر آمریکایی جهان را در سال ۱۴۴۴ در دستان مکزیک، ترکیه و ایران متصور می شود و اعلام می کند: مکزیکی ها با زبان و فرهنگ اسپانیایی در حال تسخیر آمریکا هستند، رشد جمعیت در ترکیه باعث اشغال قاره اروپا توسط قوم ترک می شود و ایران نیز مدل اداره جهان را تولید می کند، ما براساس مطالعه سخنان رهبر ایران دریافته ایم که جمهوری اسلامی به تولید مدل جایگزین لیبرالیسم و مارکسیسم نائل خواهد آمد، ایران هم اینک در حال طی کردن مرحله مطالعات انتقالی است.


رئیس اندیشکده راهبردی یقین خطاب به دانشجویان گفت: خودتان را باور کنید، به جریان تحول در علوم بپیوندید، از موانع نهراسید و خودتان را برای تربیت نسلی که به جهانی با ۱۰ میلیارد جمعیت، مدیر صادر می کند؛ آماده کنید، خداوند وعده داده است که غلبه نهایی با کسانی است که به ولایت خدا بپیوندند؛ لذا شما قطب نمای تحرک جهان را در دست بگیرید.


عباسی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا ایشان به نقد رهبر انقلاب نمی پردازند؟ گفت: بنده بسیار در زندگی مقام معظم رهبری (مد ظل العالی) کنکاش کردم تا موضوعی برای نقد دست بیابم؛ اما هر چه بیشتر پردازش کردم، کمتر به نتیجه رسیدم.


شک نکنید که اگر رهبر ایرادی داشتند ما به عنوان استراتژیست مطرح می کردیم/ مدیران لایه های اول جمهوری اسلامی از هم ترازان خود در اقصا نقاط جهان هزار و یک سر و گردن بالاتر هستند


وی ادامه داد: رهبر به گونه ای زندگی می کنند که نقطه ضعف ندارند، کسی فرزندانشان را نمی شناسد، ایشان اجازه نمی دهند که خانواده شان در امور مملکت دخالت کنند، زندگی شان به سادگی می گذرد، در تصمیم گیری ها دقیق هستند، هیچ رهبری به خوش تیپی آیت الله خامنه ای در جهان سراغ دارید؟ در اجرای اصول منعطف نیستند، شک نکنید که اگر ایرادی داشتند به عنوان استراتژیست مطرح می کردیم.


وی مهمترین ویژگی رهبر انقلاب را مزین بودن به گوهر تقوا اعلام کرد و ادامه داد: مدیران لایه های اول در جمهوری اسلامی منزه از آلودگی های اخلاقی و از هم ترازان خود در اقصا نقاط جهان هزار و یک سر و گردن بالاتر هستند، هیچ مدیری در جهان نمی یابید که به انواع رجس ها آلوده نشده باشند.


رئیس مرکز بررسی های دکترینال با تاکید بر این مطلب سایه ساطور هیچ بیگانه ای بر دست رهبر ما سنگینی نمی کند، ابراز کرد: ما یکی از سالم ترین ساختارهای سیاسی در جهان را داریم؛ البته با استاندارد اسلامی فاصله داریم؛ اما باید قدر این نعمت را دانست؛ در غیر این صورت خداوند کسانی را بر شما غالب می کند که حسرت این شرایط را خواهید خورد.

 


عباسی در جواب به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر باورمندی فلسفه نفوذ و آیا نفوذ توهم است یا واقعیت دارد؟ گفت: پشت ادعای عزت‌مداری در سیاست خارجی «نفوذ» است ، ۱۵ سال پیش از کلمه نفوذی استفاده کردیم، عده ای گفتند این امر غیر ممکن می باشد؛ همان هایی که تسبیح به دست می گرفتند و چادر می پوشیدند هم اینک با کروات یا کشف حجاب در شبکه های معاند نظام تریبون دارند و علیه این مملکت سخنرانی می کنند، امروز نیز برخی را از خطر نفوذ برحذر می داریم و یقین دارم  ۱۰ سال بعد خواهید دید که در کجا هستند.


وی با تاکید بر این مطلب که ذلت و نفوذی که در سیاست خارجه نسبت به عربستان و ترکیه وجود دارد قابل کتمان نیست، تصریح کرد: مواضع دولتی ها با مواضع مقام معظم رهبری در تعارض جدی می باشد.


این تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه همان افرادی که گوش فلک را برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره کر کرده بودند هم اینک دعا می کنند که آمریکا به زیر میز مذاکره بزند، ادامه داد: با برداشته شدن تحریم‌ها، ذره‌ای در اقتصاد مملکت گشایش نخواهید دید.


عباسی به گذشت دو سال از عمر وعده های دولت و محقق نشدن شعارهای رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: قول می‌دهم دو سال بعد هم اتفاقی نخواهد افتاد و حتی پنج درصد گشایش نیز محقق نخواهد شد.

ارسال نظرات