مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان آذر بایجان شرقی :

زندگی امروز ما مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان است

مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان آذربایجان شرقی نقش مردم تبریز را در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدلیل دانست.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۴۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ،سردار استوار آذر  گفت: در دوران دفاع مقدس مردم آذربایجان و در رأس آنها شهر تبریز در راستای فرامین رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) همانند دوران شروع و تکوین انقلاب اسلامی سال ( 1342 ) از اول شروع جنگ تحمیلی تا پایان آن، لحظه ای از حضور در جبهه های حق علیه باطل دریغ نورزیدند بطوریکه رشادت ها و شجاعت رزمندگان آذربایجانی در جبهه ها مشهور و معروف بود.

 

وی تصریح کرد: البته این حضورها در بخشهای متعدد تجلی میکرد که از آن جمله حضور نیروهای رزمنده و جنگنده ،حضور نیروهای متخصص از ادارات و سازمانها،  مساعدت های نقدی امت شهید پرور، ارسال امکانات پشتیبانی ( سرمایه ای، فنی، مهندسی، خودروئی و ... ) و ارسال مواد غذایی و محصولات باغی به جبهه که می توان به آن ها اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در اول شروع جنگ و نیز شرارتهای ضد انقلاب در کردستان که معمولاً سازماندهی و انسجام چندانی نیروها پیدا نکرده بودند نقش آفرینی نیروهای استان و خاصه تبریز در بعضی از شهرهای کردستان مثل سردشت و در جنوب نیز در جبهه سوسنگرد حماسه های بیادماندنی را به نام خود و افتخاراتی برای دیار ما به ثبت رسانده اند.

 
وی در مورد اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور و تاثیرات آن گفت: نسل جوان و نوجوان با توجه به اینکه در زمان جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور نداشتند امروزه حضور آنها در قالب کاروانهای زیارتی راهیان نور و آشنایی با مناطق عملیاتی خصوصاًً با بهره گیری از روایت لحظات نبرد از زبان راویان و مأنوس شدن چندروزی با فرهنگ شهید و شهادت و جبهه ها از نزدیک و دیدن نقاط حماسه آفرینی آنها و ... قطعاً می تواند در روحیه زائرین و شکل گیری شخصیت جوانان و نوجوانان و نیز تداوم و استمرار انقلاب اسلامی فوق العاده مؤثر واقع شود.

این رزمندگان 8 سال دفاع مقدس افزود: افتخارات و پیشرفتهای امروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون فداکاریها و ایثارگریهای شهدای والامقام، جانبازان، آزادگان و نیز دلاور مردان رزمنده ایست که در آن قطعه تاریخی برای ما با به ودیعه گذاشتن بهترین سرمایه خود یعنی جان عزیزشان عزت و اقتدار آفریدند و تأسی از نفس مسیحای حضرت امام و درایت رهبر معظم انقلاب فرهنگ خوداتکایی، اعتماد به نفس، توانستن انجام هرکاری، روی پای خود ایستادن، شرف و غیرت خود را حفظ کردن و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان ره آورد گرانقدر آن ایام است که به ما به ارث رسیده و امیدواریم که ما هم در صیانت از آرمانهای والای انقلاب در امتداد دفاع مقدس ضمن حضور در صحنه های انقلاب و ارزشی و انتقال فرهنگ آن ایام در ایجاد شور و نشاط ایثارگری کوشا باشیم.

 
مسئول فرهنگی، اجتماعی استانداری در مورد اینکه حضور نسل های جوان امروزی اعم از دانش آموز، دانشجو و سایر اقشار مردم در قالب کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی چقدر مفید است گفت: قطعاً نسل جوان و نوجوان امروزی صاحب منصبان و صنعتگران و بازرگانان و کسبه آینده هستند لذا بر مسئولین است که با برنامه ریزی صحیح و هدایت آگاهانه در عرصه ای که هجمه های فرهنگی پشت سرهم برجامعه و فرهنگ و مردم ما به عمد وارد می شود و دائماً توصیه های مقام معظم رهبری از شبیخون، هجمه، ناتو، جنگ نرم و ... دلیل بر این مدعا ست با بهره مندی از فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس که امروزه یکی از راههای انتقال مطلوب آن اعزام کاروانهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی و استماع راویان جنگ است باید نسبت به مهیا نمودن مقدمات و بسترسازی و کارمحتوایی در امر راهیان نور در کنار سایر فعالیتها اقدامات ارزنده ای انجام دهیم.

انتهای متن/د
ارسال نظرات