همزمان با گرامیداشت هفته وحدت؛

شب‌ شعر «نگار به مکتب نرفته» در تربت جام برگزار شد

همزمان با گرامیداشت هفته وحدت شب‌شعر «وحدت» باعنوان «نگار به مکتب نرفته» با حضور شاعران برجسته شیعه و سنی استان در تربت‌جام برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۲۸۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این محفل ادبی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تبریک هفته وحدت و تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان شب‌شعر گفت: سراسر زندگی پیامبر (ص) برکت، رحمت، رفعت، محبت، مودت و پراز درس و زیبایی است.

یوسف امینی افزود: خصوصیات اخلاقی رفتاری، فردی و اجتماعی، عدالت محوری، راست‌گویی، عصمت کلام و خلق‌وخوی پیامبر رحمت (ص) برای رضای خداوند بود و همگان این درس را باید در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنند.

وی خطاب به شاعران شیعه واهل سنت تصریح کرد: شعرسرمایه تاریخی ایرانی‌ها است و شاعران، هنری به‌عنوان ابزار شعر دارند که تأثیرگذاری بیشتری در جامعه و نسل‌ها دارد و با استفاده از این نعمت الهی نکات رفتاری، کرداری و سیره عملی پیامبر رحمت را ارائه دهند.

در ادامه یارجان رحمانی، دبیر اجرایی شب‌ شعر گفت:  ۸۵ اثر از شاعران شیعه و اهل سنت استان به دبیرخانه ارسال که پس از داوری  ۱۵ اثر انتخاب شد.

رحمانی افزود: شاعران منتخب جدیدترین آثار خود را پیرامون پیامبر رحمت (ص)  نگاربه مکتب نرفته و امام جعفر صادق (ع) قرائت و حاضران با ذکر صلوات آنان مورد تشویق قراردادند.

در پایان مراسم به شاعران برتر لوح سپاس و هدایایی از سوی ستاد هفته وحدت تقدیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها