آمادگی آموزش و پرورش برای برگزاری جشنواره سرزمین نور در مدارس

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور در بین دانش آموزان در مدارس کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۲۳۷۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،مهدی علی اکبر زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای در خانواده ها دارد، گفت: با توجه به ارتباط بین آموزش و پرورش و دانش آموزان، می توانیم نقش خوبی را در معرفی جشنواره ملی سرزمین نور در بین دانش آموزان داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره می تواند به عنوان برنامه های فرهنگی در دستور کار بسیج دانش آموزی قرار گیرد و پیش بینی می شود که با تحقق این موضوع، بسیاری از دانش آموزان از این جشنواره استقبال خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در هرچه بیشتر مردمی کردن جشنواره سرزمین نور می تواند تاثیرگذار باشد، گفت: دانش آموزان تاثیر زیادی بر پدر و مادر خود دارند و می توانند خانواده ها را به شرکت در اردوهای راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور ترغیب کنند و با این کار، بحث مردمی شدن این جشنواره از دل خانواده ها قوت می گیرد.

علی اکبر زاده با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در سطح مدارس گفت: مسابقات فرهنگی هنری مختلفی در سطح مدارس آموزش و پرورش در طول سال برگزار می شود که دانش آموزان از آن استقبال خوبی می کنند و قطعا جشنواره ملی سرزمین نور که به موضوع راهیان نور و دفاع مقدس می پردازد برای بسیاری از دانش آموزان جذاب خواهد بود و پیش بینی می شود که در صورت تحقق همکاری و تعامل بین آموزش و پرورش و این جشنواره، دانش آموزان به حضور در مناطق علمیاتی دفاع مقدس تشویق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از سال آینده می تواند برنامه ریزی های گسترده ای برای برگزاری این جشنواره در آموزش و پرورش صورت بگیرد، افزود: می توان با تشکیل کارگروه تخصصی در طول تابستان و فصل تحصیلی این جشنواره را درسطح مدارس برگزار کنیم چرا که معتقدیم راهیان نور یکی از مهمترین برنامه های تربیتی در آموزش و پرورش است.

علی اکبر زاده افزود: اردوهای راهیان نور یک ابزار سریع الاثر تربیتی است که نتیجه فوری در پی دارد؛ مخصوصا در جامعه کنونی که باید در برابر جنگ نرم دشمن برنامه‌های تربیتی موثری داشته باشیم این اعتقاد ماست که اردوهای راهیان نور می‌تواند بازخورد مثبتی به همراه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزانی که از این اردوها بازگشته‌اند تحولات عظیمی در روح و روانشان اتفاق افتاده است.

وی افزود: امروز خانواده‌ها برای تربیت فرزندانشان به انواع و اقسام روشها دست می‌زنند اما من به عنوان یک پدر به اولیا توصیه می‌کنم که اردوهای راهیان نور را مورد توجه قرار دهند چرا که فرزندان آنها را متحول می‌کند.

علی اکبر زاده در پایان خاطر نشان کرد: سالانه بیش از یک میلیون دانش آموز در سفرهای راهیان نور شرکت می کنند که این برنامه آثار فرهنگی و تربیتی ویژه ای بر روی آنها دارد و این جشنواره می تواند به قوت راهیان نور دانش آموزی بیفزاید.

ارسال نظرات