خبرهای داغ:
فرماندار دامغان:

خیران مدرسه‌ساز سرمایه‌های اجتماعی جامعه اسلامی هستند

فرماندار دامغان با اشاره به راه‌گشا بودن حضور خیران نیک اندیش در تمامی حوزه‌ها و کاستی‌های موجود در جامعه، گفت: خیران مدرسه‌ساز سرمایه‌های اجتماعی جامعه اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۶۱۲۳۷۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی اصغر مجد در آئین افتتاح مجموعه کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی شهرستان دامغان که با حضور خیران مدرسه ساز، مدیر‌کل آموزش و پرورش، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان، امام جمعه موقت، شهردار و رئیس شورای اسلامی و رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ساخت بیش از یک سوم مدارس شهرستان دامغان با همت و مشارکت خداجویانه خیران مدرسه‌ساز نشان از جایگاه این خادمان عرصه تعلیم و تربیت دارد.

وی اضافه کرد: مشارکت چندین میلیاردی 42 خیر مدرسه ساز شهرستان دامغان، به‌ویژه در طول سال‌های اخیر مایه عزت و برکت برای آموزش و پرورش این شهرستان بوده و بی‌تردید رفع کاستی‌ها و مشکلات این بخش بدون مشارکت خیران و بخش خصوصی غیر ممکن است.

فرماندار دامغان با اشاره به اینکه دولت علی‌رغم فشار‌های اقتصادی و کمبود نقدینگی تمام تلاش خود را برای تأمین نیازمندی‌های حوزه آموزش و پرورش به‌کار بسته است، افزود: شوق خیران مدرسه‌ساز در خدمت رسانی درس‌های بسیاری را برای همه اقشار جامعه دارد، همانگونه که در سال‌های اخیر نیات خیر خیران بخش بهداشت و درمات نیز توانسته بخش مهمی از نیاز‌های این شهرستان را مرتفع کند.



فعالیت 20 آموزشگاه دولتی و 5 مرکز غیر انتفاعی دانش آموزان استثنایی در استان سمنان

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه مستضعفین حقیقی دانش آموزان مدارس استثنایی هستند که خدمت کردن به آنها اوج زیبایی‌های انسانی است، اظهار داشت: در حال حاضر قریب به 300 نفر از فرهنگیان استان سمنان در لباس معلم، مدیر و کادر اجرایی در مدارس استثنایی خدمت می‌کنند.

محمد رضا جهان با یادآوری اینکه نگهداری و آموزش هر دانش‌آموز استثنایی به دلیل نیاز‌های ویژه آنها 10 برابر یک دانش‌آموز عادی نیازمند صرف انرژی و زمان است، گفت: یک‌هزار و 200 دانش‌آموز استثنایی با شرایط گوناگون جسمی و هوشی در 20 آموزشگاه دولتی و پنج مدرسه غیر انتفاعی استثنایی استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.

وی خیران مدرسه‌ساز شهرستان دامغان را سرآمد و الگویی برای مجموعه‌های نظیر خود در استان سمنان برشمرد و اظهار امیدوراری کرد، افتتاح مجموعه کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی دامغان مقدمه‌ای برای بهره‌برداری هرچه سریعتر دیگر طرح‌های خیرساز در دست احداث این شهرستان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها