خبرهای داغ:
کارشناس امور دینی و مذهبی:

دشمنان و مستکبرین با اصل اسلام مشکل دارند

کارشناس امور دینی و مذهبی گفت در آستانه میلاد پیامبر مکرم اسلام و هفته وحدت گفت: دشمن ما نه شیعه گرا و نه سنت گرا است، دشمن ما با اصل اسلام مشکل دارد و با دامن زدن به اختلافات در تلاش است تا اسلام را خصوصا اسلام ناب را ریشه کن کند.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۷۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

حجت الاسلام بهبودی کارشناس مسائل دینی مذهبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با ارزش های هفته وحدت و لزوم ایجاد تالیف قلوب بین شیعیان و اهل سنت که هر دو قطب‌های قدرتمند جهان اسلام هستند اظهار کرد: وحدت مسئله مهمی است که در قرآن و احادیث از زوایای مختلفی به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: پس ازانقلاب این موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا کرد و همه ساله 12 تا 17 ربیع هفته وحدت نام گرفته شده که طی آن تلاش می شود تا بیش از پیش بر نقاط قوت و اشتراک بین شیعه و اهل سنت تاکید شود.

بهبودی توضیح داد: زمانی این هفته بین علما و نخبگان دینی بسیار حائز اهمیت بود و طی آن زمان به هم اندیشی و تبادل نظرات می پرداختند ولی در سال های اخیر حتی سطحی نگران نیز به اهمیت این موضوع پی برده اند.

وی اضافه کرد: با مشکلاتی که در سراسر جهان اسلام از افغانستان تا سوریه و لبنان و فلسطین گسترانیده شده برکسی پوشیده نیست که اگر مسلمانان به بهترین وجه وحدت را بین خود حفظ کنند می توانند تیری باشند بر چشم دشمنی که عامل تمام مصیبت‌های جهان اسلام است.

این مسئول با یادآوری جمله ای از امام راحل که اگر هر مسلمانی یک سطل آب به اسرائیل بریزد این رژیم از صفحه روزگار محو خواهد شد، بیان کرد: این نمونه مثالی است به این معنا که اگر مسلمانان با هم متحد باشند می توانند در برابر هر دشمنی از جمله رژیم منحوس صهیونیستی ایستادگی کنند.

بهبودی با تفکیک مفهوم کلمات اختلاف و تفرقه متذکر شد: اختلاف عقیده و نظر بین افراد امری کاملا عادی است و گاهی این تضارب عقاید می توان نتایج خوبی را نیز به بار بیاورد، حال آنکه اختلاف عقیده بین اهل سنت سبب به وجود آمدن 4 فرقه مختلف شده است و در بین علما شیعه نیز گاهی در فتوا‌های می بینیم که این تعدد عقیده دیده می شود.

وی ادامه داد: در دنیا یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان وجود دارد و نمی توان تصور کرد که تمام آنها مانند هم بیاندیشند لذا اختلاف عقیده تا زمانی که سبب اختلاف و دشمنی نباشد بدون اشکال است.

بهبودی با اشاره به آیه وحدت اذعان کرد: قرآن از مسلمانان می خواهد که از تفرقه( به معنای گروه گروه شدن) دوری کنند و این مورد باید اصلی باشد برای روابط مسلمانان،آنان باید در یک صف در برابر دشمنان اسلام بایستند.

این تحلیل گر مسائل دینی با تاکید بر مواضع شوم دشمن گفت: دشمن ما نه شیعه گرا و نه سنت گرا است، دشمن ما با اصل اسلام مشکل دارد و با دامن زدن به اختلافات در تلاش است تا اسلام را خصوصا اسلام ناب را ریشه کن کند.

بهبودی در بخش پایانی این گفت وگو با یاد آور شدن وظایف مسلمانان به عنوان برادرانی که در کنار هم زندگی می کنند تبیین کرد: به معنای واقعی تلاش کنیم که وحدت را بین خود زنده نگه دارد، وحدت نه به این معنا که برای پیشبرد اهداف یکی از دو طرف از عقاید خود دست بکشد بلکه در کنار هم بر مبانی مشترک تاکید کنیم.

وی ادامه داد: خاوند، پیامبر، قرآن، قبله و اعتقاد به قیامت مبانی مشترکی هستند که با تاکید بر آنها می توان برای همیشه در کنار هم به اتحادی پایدار برسیم، ائمه ما بر این وحدت تاکید داشتند و حتی امام صادق (ع) از پیروان خود می خواهد تا با انجام برخی امور مانند عیادت از برادران اهل سنت در زمان بیماری و یا شرکت در مراسم تشییع جنازه آنان دوستی خود را با آنان محکم کنند.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها