خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

63 پروژه سرمایه گذاری در موقوفات استان سمنان در حال مطالعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با شتاب گرفتن موتور سرمایه گذاری در موقوفات استان سمنان، 63 پروژه سرمایه گذاری در این بخش در حال مطالعه است.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۴۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت السلام و المسلمین عبدالله واحدی در حاشیه بازدید از پروژه های سرمایه گذاری موقوفات در شاهرود اظهار کرد: در حال حاضر 63 مورد از رقبات مستعد سرمایه گذاری در استان سمنان شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: این پروژه ها توسط تیم های ارزیابی که در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان متشکل از مهندسین و متخصصین امر تشکیل شده، در حال بررسی و مطالعه است.

وی با شاره به اینکه بخشی از این پروژه ها تجاری، خدماتی و مسکونی است، گفت: موقعیت مکانی، نوع کاربری، متراژ زمین، ارزش سرمایه گذاری و توجیه اقتصادی طرح ها از شاخصه های اولویت بندی این رقبات می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان که در معیت هیاتی از مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و تعدادی از سرمایه گذاران شهرستان شاهروددر حال بازدید از روند پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه های سرمایه گذاری بود، افزود: با توجه به وجود موقوفات زیادی در سطح استان با کاربری های زراعی و باغ، برخی از پروژه های در حال مطالعه در حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکل کمبود آب در استان و معضل موجود در بخش کشاورزی بسیاری از این دست موقوفات رها شده و جهت بهره برداری مجدد از این موقوفات لازم است استفاده از شیوه های نوین آبیاری که در برخی از استان های کویری مانند یزد استفاده شده را در دستور کار قرار دهیم.

واحدی با بیان برخی از مزایای استفاده از شیوه های نوین گفت: بر اساس نظر کارشناسان این شیوه بسیار به صرفه تر از سایر شیوه ها، حتی آبیاری قطره ای می باشد.

وی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در حوزه کشاورزی از سنتی به شیوه های جدید و علمی روز افزود: همچنین در برنامه ریزی های صورت گرفته در موقوفات مستعد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، مقرر شده با هماهنگی و اخذ نظر کارشناسان و متخصصان جهادکشاورزی، الگوی متناسب کشت در هر منطقه استان اخذ و بر اساس نظریات کارشناسی نسبت به اجرای فرآیند سرمایه گذاری اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها