خبرهای داغ:
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان بسیج علمی کشور:

لزوم ایجاد نظام مالکیت معنوی در ایده های کارآفرینانه/ کارآفرینی موتور تحول و توسعه فرهنگی و اجتماعی است

کد خبر: ۸۶۱۶۲۰۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان بسیج علمی کشور گفت:کارآفرینی موتور تحول و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است و این موتور نیازمند دانش و جهد و تلاشی همه جانبه و همگانی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، علی اصغر شهبازی در همایش نخبگان و جهادگران علم و فناوری استان سمنان که
با محوریت «کارآفرینی بر پایه اقتصاد دانش بنیان» که با حضور رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان سمنان و رئیس بنیاد ملی نخبگان استان سمنان و جمعی دیگر از مسئولان در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بیکاری پیامد عدم کارآفرینی در کشور است و در واقع بحران بیکاری می تواند در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر عرصه ها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه عده ای گمان می کنند در کشور کارآفرینی و اشتغال دو واژه مترادف هستند، گفت: این گمانی اشتباه است و در حقیقت یکی از پیامدهای کارآفرینی، اشتغال است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان بسیج علمی کشور با تأکید بر ایجاد اشراف اطلاعاتی و نیاز به وجود ساختار و محتوا اظهار داشت: فرهنگ کار در کشور متأسفانه دچار آسیب شده است و اولین گام در راستای آسیب زدایی قبل از اشراف اطلاعاتی این است که فرهنگ و نگرش کار را در کشور تغییر دهیم.

شهبازی با بیان اینکه بسیج با حضوری گسترده و به موقع در صحنه های مختلف می تواند نسبت به ترویج این گفتمان در جامعه نقشی بسیار مؤثر داشته باشد، تصریح کرد: ما نمی توانیم برای نخبگانمان تا زمانی که اشراف اطلاعاتی دقیقی نداشته باشیم، هویت ایجاد کنیم و باید گفت نخبه باید طوری حمایت شود که خودش تولید ثروت کند و با کارآفرینی ظهور و بروز یابد.

وی با تأکید بر شناخت ظرفیت های موجود در استان و اشراف اطلاعاتی کامل بر همه جوانب گفت: بسیج به عنوان عنصری تسهیل گر و واسط عمل می کند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان بسیج علمی کشور گفت: کشورهای توسعه یافته تشنه ایده هستند و متأسفانه ما در حوزه ایده پردازی و آموزش خدمتگذار دیگران و بیگانگان شده ایم؛ در حالی که اگر به دنبال پیشرفت و توسعه همه جانبه هستیم این روند تأسف برانگیز باید تغییر یابد.

شهبازی عنوان کرد: مبدعین و مخترعینی را در کشور داریم که بیش از 100 اختراع به ثبت رسانده اند که دردی را درمان نمی کند و به عبارتی دیگر ابداعات وقتی می تواند اثرگذار و مفید باشد که اثری کارآفرین داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان یک نیروی خودسازنده باید وارد عمل شود، گفت: جهاد امروز، جهاد و تلاش علمی است و این علم است که تولید قدرت و ثروت می کند و اگر می خواهیم در مسیر تمدنی اسلامی حرکت کنیم باید جهاد علمی را بیش از گذشته جدی بگیریم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان بسیج علمی کشور با تأکید بر شکل گیری حوزه محوری بسیج کارآفرینی گفت: ایجاد نظام مالکیت معنوی در ایده های کارآفرینانه، جمع آوری اطلاعات کارآفرینی، ایجاد کلینیک کارآفرینی و کمک به قوانین تسهیل گر چهار محور مهم در مسیر شکل گیری بسیج کارآفرینی در کشور است.

شهبازی اظهار داشت: کارآفرینی موتور تحول و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است و این موتور نیازمند دانش و جهد و تلاشی همه جانبه و همگانی است.

گفتنی است؛ در پایان از تعدادی از چهره های برتر و نخبه استان سمنان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها