خبرهای داغ:
در نامه ارسالی به مدیران دانشگاه‌های قزوین اعلام شد:

لزوم رعایت ارزش‌های جامعه در اردوهای دانشجویی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در نامه ارسالی به مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی استان قزوین اخطار داده شده که در صورت برپایی اردوها و برنامه‌های فرهنگی، اصول و مبانی ارزشی جامعه و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی رعایت شود.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۸۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

اسماعیل صادقی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت در خصوص ویژگی‌های برگزاری اردوهای دانشجویی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از برپایی اردوهای مختلط دانشجویی نکات لازم، طی نامه‌ای به مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی در استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: در نامه ارسالی به مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی استان قزوین اخطار داده شده که در صورت برپایی اردوها و برنامه‌های فرهنگی، اصول و مبانی ارزشی جامعه و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی رعایت شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: آگاهی برای به دست آوردن و کسب کمال بوده و بنابراین انسان در صورت بهره‌مندی از تعلیم مناسب، همواره از زشتی‌ها دوری می‌کند؛ این امور در عرصه‌ای فرهنگی و تربیتی به صورت گسترده نمود دارد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: بدون شک دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی باید مکانی برای ترویج علم و آگاهی باشد و دانشجویان این مراکز باید به سوی اعمال و اقدامات شایسته هدایت شوند.

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین ویژگی‌های یک دانشگاه مطلوب اضافه کرد: مراکز آموزش عالی محل تعلیم و توسعه دانش بوده و باید با هر عاملی که در رسیدن به این مهم، ایجاد خلل می‌کند، مقابله کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: اقدامات فرهنگی باید در راستای قانون و ارزش‌های اسلامی که مورد توجه جامعه قرار دارد، صورت گیرد و همچنین کارهای فرهنگی باید انسان‌های با ایمان، متعهد، پایبند به انقلاب و با دید روشن دینی و سیاسی پرورش دهد.

صادقی نیارکی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره اردوهای مختلط در محیط‌های دانشگاهی مطرح کرد: در نامه ارسالی به مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قزوین اخطارهای لازم درباره برپایی برنامه‌های فرهنگی داده شده است.

وی تشریح کرد: برپایی برنامه‌های فرهنگی باید در راستای معیارهای دینی، شرعی و قانونی انجام شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با مسئولان و افرادی که مسبب زیر پا گذاشتن این امور بوده‌اند برخورد جدی و قانونی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: دانشگاه باید محل کسب و انتشار علم باشد و علاوه بر این، دانشجویان نیز باید دیدگاه روشنی نسبت به مسائل داشته باشند و در راستای تحقق این مهم نباید به برخی افراد اجازه داد تا دانشگاه را با کارهای نادرست و اشتباه که در مغایرت با فرهنگ ایرانی اسلامی است، از مسیر خود منحرف کنند.

صادقی نیارکی یادآور شد: دانشجویان باید برای کسب آگاهی و ارتقای فهم و دانش خود تلاش کنند چراکه آینده این کشور در دستان آنها است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها