بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد:

شورای نگهبان در امر انتخابات امین ملت ایران هستند

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد با صدور بیانیه ای حمایت خود را از شورای نگهبان به عنوان یکی از نهادهای مهم و تاثرگذار در نظام اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۰۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد در حمایت از شورای نگهبان پیرامون انتخابات بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

شکر خدا امروز که در آستانه 37 سالگی انقلاب به سر می‌بریم کشور عزیزتر از جانمان در اوج جلال و جبروت بر همه مشکلات داخلی و خارجی یکی پس از دیگری فائق می‌آید که این مهم جز با عنایات حضرت علیم و حمایت‌های ولی عصر (عج)  و هم چنین مدیریت بلا منازعه مرجع و فقیهی اعلم و مبارزی نستوه چون مقام معظم رهبری ممکن و میسور نبود.

 با نزدیک شدن به ایام انتخابات اوضاع و شرایط سیاسی کشورها حساس و ویژه تر می‌نماید و کشور عزیزمان ایران نیز از این امر مسنثنی نیست، بلکه به واسطه همزمانی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بر اهمیت و حساسیت شرایط افزون می‌شود.

مضافا اینکه رشد بی سابقه نامزدهای انتخابات نسبت به دوره پیشین خود گواه این امر است که علاقه مردم به سهیم شدن در رقم زدن سرنوشت خویش بیشتر شده که مایه مباهات و سند ضمانت جمهوریت نظام اسلامی ایران است.

اما همانطور که پیش تر برخی مسئولین دلسوز و آینده نگر نظام از خطرات احتمالی این افزایش بی سابقه نامزدها ابراز نگرانی کرده بودند ما دانشجویان نیز نگرانی خود را نسبت به این موضوع اعلام می کنیم، چرا که در مرحله آسیب شناسی نباید با عینک خوش بینی مفرط به قضایا نگریست که ثمره این دید سطحی که جزء پشیمانی نبوده را بارها در تاریخ این نهضت چشیده‌ایم و دیگر زمان آزمون و خطا نیست.

در کشاکش بلایا و امتحانات مختلفی که در این 37 سال بر ملت ایران رفته، همیشه دلگرمی و مایه قوت خاطر مردم استقلال فکری و سیاسی، پاک اندیشی و پاک دستی و امین بودن مسئولین نظام بوده است.

پس از رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب یکی از نهادهای مهم و تاثیرگزار در نظام به خصوص در انتخابات، شورای محترم نگهبان بوده است که مردم به چشم امین خود به آن می‌نگرند.

ما دانشجویان نیز هماهنگ و همسو با آحاد مردم ضمن دفاع تمام قد از برآیند عملکرد شورای نگهبان در تایید یا رد صلاحیت افراد در انتخابات‌ اخیر و حمایت از وظیفه خطیر این شورا که همانا اعمال نظارت استصوابی باشد، یادآوری می‌نماییم به سبب اهمیت وظیفه این نهاد، اعضای آن زیر ذره بین مردم و نیز بدخواهان و عنودان این مرز و بوم است، لذا بی طرفی در انتخابات و مداقه مضاعف در بیانات و ابراز علایق و سلایق شخصی از سوی فقیهان و حقوقدانان شورای نگهبان امری ضروری محسوب می‌شود.

امید است با انتخاباتی عاری از تفرقه و چند دستگی و با حضور اقشار مختلف مردم و پیشگام آنان قشر جوان و دانشجوی ایرانی به اقتدار روزافزون کشورمان کمک کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها