خبرهای داغ:
دادستان تاکستان:

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی

دادستان تاکستان با اشاره به ماده 17 قانون انتخابات کشور گفت: پرونده های تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت توسط دادگاه رسیدگی می شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۳۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
فرزین افروز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بسیج تاکستان از رسیدگی به پرونده های انتخاباتی خارج از نوبت در دادگاه خبر داد و افزود: فضای انتخاباتی در تاکستان رصد مستقیم قانونی می شود و فعالیت کاندیداها در صورتی که با شرع و عرف مقایرت داشته باشد پیگرد قانونی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از تشکیل ۱۰ پرونده تخلف انتخاباتی در این شهرستان خبرداد و افزود: طی روزهای گذشته بیشترین مورد تشکیل پروند با موضوع انتخابات و نشر مطالب و اکاذیب که کاندیداها علیه یکدیگر را شاهد بوده ایم.

افروز با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان تاکستان در استقلال کامل و بی طرفی در اجرای عدالت با محوریت به پرونده های انتخاباتی رسیدگی می کند افزود: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی شاکی یا متهم باشد ، هرکسی که قانون را زیر پا بگذارد با قاطعیت برخورد و قانون را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا شهرستان تاکستان هیچ تعارف باهیچ جریان و جناحی ندارد تصریح کرد: هر کس که بخواهد امنیت جامعه را مختل کند و قانون را زیر پا بگذارد و نظم و امنیت کشور برهم بزند با قاطعیت برخورد می شود در این خصوص نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان آمادگی کامل دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان در مقایسه با سالهای گذشته در وضعیت مطلوبی قرار دارد اضافه کرد: آمار جرایم بسیار کاهش پیدا کرده ،و فضای مجازی به دقت رصد می شود در حال حاضر این فضا روند خوبی را طی می کند و در حال حاضر طبق بررسی های سنوات گذشته در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه فعالیت نامزدهای انتخاباتی در فضایی مجازی نیز به مانند سایر فعالیت های زودهنگام انتخاباتی پایش و رصد می شود افزود: باید تلاش کنیم با به کارگیری اقدامات پیشگیرانه از هتک حرمت و حیثیت افراد و مخدوش ساختن امنیت روانی مردم در جریان فعالیت های انتخاباتی جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان اضافه کرد: در این میان ضمن رصد و پایش مستمر امور و فعالیت ها با استفاده از ظرفیت دستگاه های عضو، تدابیر و تمهیدات لازم نسبت به اجرا و اِعمال دقیق قانون و پیش بینی و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی در سه مرحله قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات را پیگیری می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان تاکید کرد :فعالیت کاندیداها در فضای مجازی و به خصوص در شبکه های اجتماعی با قوت هر چه تمام تر در حال رصد قانونی است.

7001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها