کارشناس مسائل سیاسی:

امریکا در مذاکرات هسته‌ای به دنبال محبوبیت از دست رفته خود در سطح بین الملل بود

یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: امریکا می‌خواست از مذاکرات هسته‌ای بعنوان ابزاری برای محبوبیت از دست رفته خود در سطح بین الملل استفاده کند.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۵۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در هیئت عاشقان ولایت و گردهمایی سیاسی کارکنان سپاه ناحیه خلیل آباد که با حضور مربیان و سرگروه های حلقه های صالحین، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه برگزار شد، بازیاد، امام راحل را بنیان گذار تفکر سلطه ستیزی در جهان دانست و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو تفکر سلطه گر و سلطه پذیر در جهان حاکم بود و امام خمینی (ره) تفکر سلطه ستیز را بنیان نمودند.

وی افزود: امام (ره) با ایجاد این تفکر، از تفکر سلطه پذیر که شامل سلطه پذیری تمامی کشورهای جهان از دو قدرت آمریکا و شوروی سابق بود، نیرو جذب نمود و سبب رشد تفکر سلطه ستیز در جهان اسلام شد.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: امام (ره) سرنوشت نهضت های گذشته روحانیت را مورد بررسی قرار داد و در این راستا به این نتیجه رسید که  این نهضت ها با وجود اسلامی بودن، مردمی بودن و وجود رهبر، به دلیل عدم داشتن نگهبان با شکست مواجه شد و ایشان بسیج را به عنوان نگهبان انقلاب اسلامی پایه گذاری نمود تا نظام اسلامی را تا ظهور حضرت مهدی(عج) مدیریت، رهبری و سازماندهی کند.

وی افول قدرت آمریکا در منطقه خاورمیانه را یکی از روند های ده سال اخیر انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: آمریکایی که جنگ هایی را در کشور های همسایه ایران با شعار ایجاد خاورمیانه بزرگ و کدخدایی جهان مطرح می نمود، در 10 تا ۱۵ سال اخیر به خواسته های خود نرسید و روز به روز از قدرت آن کاسته شده است.

وی گفت : آمریکا می خواست در مذاکرات هسته ای استفاده ابزاری از این مذاکرات برای محبوبیت از دست رفته خود در سطح بین الملل انجام دهد، اما با وجود تیم مذاکره کننده کارامد و هوشیار، این سیاست خبیث آمریکایی ها محقق نشد و دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند در هر نقطه ای از این سرزمین پهناور پای بگذارند، بسیج و بسیجیان حافظ انقلاب اسلامی وجود دارند و اجازه هیچ گونه تجاوزی را به آنان نمی دهند.

استاد حوزه و دانشگاه، افول رژیم اشغالگر قدس را دومین روند دهه اخیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: در دهه اخیر رژیم صهیونیستی به عنوان ارتش چهارم جهان، در برابر تعداد قلیل نیروی های حزب الله با شکست رو به رو شده است.

بازیاد سقوط دست نشاندگان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را سومین روند دهه اخیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ملت های آزدی خواه خاورمیانه و جهان، دیگر حاضر به پذیرش قدرت های سلطنتی و موروثی نیستند و این قدرت ها باید شاهد سقوط خودشان همانند مبارک و صدام توسط نیروهای مردمی باشند.

وی مقاومت و بیداری اسلامی را چهارمین روند در دهه اخیر ایران اسلامی بیان کرد و افزود: امروز به برکت نظام انقلاب اسلامی و بسیج مردمی، جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه می باشد و در این راستا، اگر هیچ کسی در جهان قدرت انقلاب اسلامی ایران و بسیجیان سلحشور را درک نکند، آمریکایی ها به خوبی این قدرت را درک نموده اند.

بازیاد در پایان گفت: البته در این راستا باید توجه به توان و ظرفیت های داخلی را در قالب اقتصاد مقاومتی در کشور افزایش داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها