خبرهای داغ:

رقابت 13نفره کاندیداهای تاکستان برای 1صندلی در بهارستان

تب انتخاباتی در تاکستان با ثبت نام 22نفره کاندیداها که با انصراف یک نفر،عدم احراز 3نفر،رد صلاحیت 5نفر و تایید صلاحیت 13 نفر هم چنان داغه داغ است.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۹۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان ، یکی از مهم ترین تفاوت های این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با سایر دوره‌ها حضور گسترده افراد برای ثبت نام در این انتخابات بود که با تایید صلاحیت 13 نفر از کاندیداها انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی رقابت انتخاباتی میان 13نفر برای یک کرسی در بهارستان ادامه خواهد داشت.

تکلیف تایید و رد صلاحیت شدن کاندیداهای مجلس دهم در فاصله 42 روز به برگزاری انتخابات مجلس در هفتم اسفندماه امسال یکی از مراحل مهم اجرایی انتخابات امروز به سرانجام می‌رسد و شورای نگهبان در خصوص بیش از دوازده هزار نفری که برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کردند اعلام نظر خواهد کرد.

پس از بررسی وضعیت صلاحیت کاندیداها در هیات‌های اجرایی حالا همه منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص وضعیت کاندیداها هستند. اینطور که دکتر سیامک ره‌پیک، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرده تا پایان وقت اداری امروز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد و دلالیل رد صلاحیت شدن کاندیداها به انها اعلام می‌شود.

از بین 22 نفری که برای انتخابات مجلس در شهرستان تاکستان ثبت نام کرد 5نفر از کاندیدا  توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند و 1نفر هم در مراحل نخست انصراف دادند که 13 نفر به مرحله تائید صلاحیت شورای نگهبان رسیدند.

از هفته گذشته گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص آمار رد و تایید صلاحیت‌های احتمالی مجلس دهم در فضای و مجازی و شبکه های اجتماعی توسط کاندیداها در تاکستان وجود داشت که با نزدیک شدن به روز نهایی اعلام رای شورای نگهبان و از عصر روز گذشته گمانه‌زنی‌ها شدت بیشتری گرفته البته اصلاح‌طلبان هم که سابقه بیشتری در رد صلاحیت کاندیداهای خود دارند با شور و حرارت اخبارانتخابات را پیگیری می‌کنند.

فرصت 20 روزه شورای نگهبان از امروز 27 دی ماه برای دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی درباره کلیه داوطلبان آغاز شد.

شورای نگهبان 20 روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی نظارت نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌کند. این فرصت 20 روزه از امروز (27 دی ماه) آغاز و 16 بهمن ماه پایان می‌یابد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 7 اسفندماه در کل کشور برگزار خواهد شد.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها