خبرهای داغ:
مینو اصلانی در نشست زن و مقاومت:

اتحاد وهمبستگی جهان اسلام باعث دلگرمی مستضعفین شده است/هراس رژیم صهیونیستی از اتحاد ایران و سوریه

اصلانی گفت: کشورهای اسلامی به ویژه ایران و سوریه در کنار هم خط مقاومتی را تشکیل داده اند که پشت دشمن و امریکای جنایتکار را شکسته است؛ رژیم صهیونیستی از این مقاومت و اتحاد ما در هراس است و و این اتحاد و همبستگی جهان اسلام باعث دلگرمی برای همه مستضعفان جهان شده است.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۳۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
شست هم اندیشی «زن و مقاومت» صبح امروز با حضور مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، صديقه حجازی، مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هَدیل اَسمر رئیس سازمان خانواده و جمعیت کشور سوریه و  هیأت عالی رتبه زنان سوری در محل باغ موزه دفاع مقدس آغاز شد.

انتقال تجربیات بسیج به زنان سوری

در ابتدای این مراسم مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه نان کشور ضمن خیرمقدم به مدعوین به ویژه خانواده معظم شهدای مدافع حرم و فرماندهان گردان‌های بسیج خواهران ابراز امیداوری که در این همایش بتوانیم آن چه که در طول هشت سال دفاع مقدس یادگرفتیم و تجربه کردیم و تبدیل به برنامه و زیرساخت های اساسی شد در اختیار عزیزانمان در سوریه قرار بدهیم.

هراس اسرائیل از اتحاد ایران و سوریه

وی در ادامه افزود: کشورهای اسلامی به ویژه ایران و سوریه در کنار هم خط مقاومتی را تشکیل داده اند که پشت دشمن و امریکای جنایتکار را شکسته است؛ رژیم صهیونیستی از این مقاومت و اتحاد ما در هراس و ان شاء الله در حال فروپاشی است و این اتحاد و همبستگی جهان اسلام باعث دلگرمی برای همه مستضعفان جهان شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره فعالیت های بسیج مردمی از ابتدای انقلاب اسلامی به ویژه در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داده است، اظهار داشت: بسیج توانست نیروهای مردمی را با الگوهای بومی و براساس نیازسنجی فرهنگی  -  اجتماعی سازمان دهی کند.

انقلاب اسلامی، الگویی ماندنی وپایدار

اصلانی ادامه داد: آنچه که در کشور ما اتفاق افتاد برخاسته از متن مردم و خواسته‌های آنها و فرهنگ اصیل و ناب اسلام بود، که توانست تبدیل به یک الگوی ماندنی و پایداری شود تا جایی که این الگو توانسته امروز هم در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کند .

فعالیت 120 ماهواره و شبکه فارسی زبان علیه فرهنگ ایرانی-اسلامی

 

وی با اشاره به اینکه اکنون 120 ماهواره و شبکه‌های فارسی زبان علیه فرهنگ اسلامی ما تلاش می‌کنند و می‌خواهند که ما را از فرهنگ اصیل خودمان دور کنند، تأکید کرد: این الگو و نمونه بسیج در این دوره هم جریان دارد و این موضوعات فرهنگی و ارزشی را در جهت دستاوردهای انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند.

تعریف بسیج:

وی در ادامه بسیج را آمادگی نیروهای مردمی داوطلب که با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات ملی؛ حرکت جمعی و خودجوش و منطقی به طور سازمان یافته در حیطه‌های نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تعریف کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با بیان اینکه بسیج زنان همزمان با تشکیل سازمان بسیج مستضعفین، فعالیت های جذب، آموزش و سازماندهی را شروع کرده است، اظهارداشت: با شروع انقلاب کشور ما با درگیرهای داخلی منافقین، ضدانقلاب و تجاوز  رژیم بعث عراق رو به رو بود از این رو ابتدا برای بانوان آموزش های نظامی را در مساجد به عنوان محور برگزار کردیم .

اصلانی نمونه بارز حضور زن ایرانی در خطوط مقدم را حماسه سازی زنان خرمشهری دانست که 35 روز در کنار مردان و جوانان خود حتی در خطوط مقدم به دفاع از آب و خاک و مقابله با دشمن پرداختند.

پشتیبانی و کمک به جبهه، عمده ترین فعالیت زنان در دفاع مقدس

وی عمده‌ترین فعالیت‌های بانوان در طول هشت سال دفاع مقدس را " پشتیبانی و کمک  به جبه‌ها" دانست و افزود: ما هزاران ستاد پشتیبانی و کمک رسانی به جبهه را سازماندهی کردم بودیم که در این سازمان ها زنان به صورت داوطلبانه مایحتاج رزمندگان و آنچه که در جبهه‌ها مورد نیاز بود اعم از لباس، خوارک و ... را آماده می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌های بانوان در طول هشت سال دفاع مقدس از سازماندهی هزاران گردان دفاعی کوثر و الزهرا (س) و فعالیت بانوان در بخش بهداشت و درمان در قالب گروهای امدادگری و پرستاری، فعالیت‌ بانوان در دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان در قالب گروه انصارالمجاهدین و جهاد مالی بانوان  خبرداد و گفت: این فعالیت‌ها هنوز در قال اردوهای جهادی با حضور بسیجیان در مناطق مختلف کشور در زمان‌های مختلف اجرا می ‌شود.

اصلانی ادامه داد:  امروز نیز سرکشی از خانواده شهدای هسته‌ای و شهدایی که توسط  ضدانقلاب به شهادت می‌رسند توسط بسیج ادامه داد، افزود: نسل جدید ما از این خانواده‌ها درس بگیرند؛ روحیه مقاومت و مجاهدت را از خانواده‌هایی که عزیزان خود را تقدیم کشور کردند و خودشان همچنان مقاوم در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند؛ کسب کنند.

تبلیغات؛ مهم‌ترین فعالیت‌های دوران دفاع مقدس

مسئول بسیج جامعه زنان از تبلیغات به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های دوران دفاع مقدس نام برد و اظهارداشت: تلاش ما این است که آرمان‌های انقلاب اسلامی، ارزش‌های دفاع مقدس، ابعاد فرهنگی این بخش از تاریخ را برای جوانان خود با برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها ، سمینارها، نوشتن کتب و .. تبیین کنیم. 

بنابر این گزارش در پایان این مراسم بیانیه مشترک بین زنان ایران و سوریه قرائت شد و لوح مقاومت زنان مسلمان ایرانی به همسر بشار اسد به نمایندگی از زنان مقاوم سوریه اهدا شد و از دختر شهید همدانی و  همسر شهید مدافع حرم حمیدرضا اسدالهی، و همسر شهید رکن آبادی تقدیر شد.

ارسال نظرات