داور بخش شعر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور:

کیفیت آثار امسال نسبت به سال گذشته بهتر شده است

داور بخش شعر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: کیفیت آثار امسال با حضور شاعران مطرح در جشنواره ملی سرزمین نور بیشتر شده و همین موضوع سبب سخت تر شدن داوری آثار جشنواره شده است.
کد خبر: ۸۶۳۳۴۹۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،لیلا کردبچه با بیان اینکه جشنواره سرزمین نور باعث آشنایی نسل جوان با هنر و ادبیات دفاع مقدس می شود، گفت: امسال سومین سالی است که به عنوان داور در جشنواره ملی سرزمین نور حضور دارم.

این شاعر در ادامه بیان داشت: بهترین شعرها شعرهای کلاسیک هستند و در جشنواره ملی سرزمین نور نیز بیشتر شعرها کلاسیک هستند البته موضوعی که بیشتر در بحث داوری ملاک قرار می گیرد اصول مشخصی است که یک شعر باید داشته باشد همچنین تصویرپردازی و پرداخت دقیق به موضوع و اینکه شعر از لحاظ ساختار مشکلی نداشته باشد همه و همه از جمله مواردی هستند که در ارزیابی ما مورد بررسی قرار می گیرند.

داور بخش شعر جشنواره ملی سرزمین نور با مقایسه آثار ارسالی امسال با سال های گذشته بیان داشت: آثار ارسالی تفاوت چندانی با هم ندارد اما نسبت به سال گذشته اندکی بهتر شده است و دلیل آن هم می تواند به شرکت کنندگان برگردد چرا که در سال های گذشته افراد شرکت کننده با رده سنی پایین بیشتر به چشم می خورد اما امسال افراد با سنین بالاتر و تجربه بیشتر وارد جشنواره شده اند که این خود در بالا بردن سطح جشنواره بسیار موثر است.

وی تفاوت دیگر آثار امسال نسبت به سال گذشته را این گونه بیان کرد: حضور بیشتر شاعران مطرح در سیزدهمین دوره جشنواره ملی سرزمین نور حال و هوای بهتری به آثار داده است البته سال گذشته هم برخی از این شاعران مطرح حضور داشتند اما امسال تعداد آنها افزایش یافته است به طوری که تقریبا همه آنها در این دوره جشنواره شرکت کرده اند و همین موضوع باعث سخت شدن داوری نسبت به سال های گذشته شده است.

کردبچه با بیان اینکه کیفیت آثار بیشتر به شرکت کنندگان بستگی دارد اظهار کرد: در سال های گذشته در سنین پایین مشاهده می شد که فرد شرکت کننده با کپی کردن آثار دیگران سعی در موفقیت در این جشنواره دارد و البته آنها فکر می کردند که اگر هر کسی بهترین شعر را بفرستد در جشنواره منتخب می شود که این موضوع نیز در این دوره جشنواره بسیار کمرنگ شده است.

ارسال نظرات