پژواک دوستان شائول بخاش در روزنامه رسمی دولت

کد خبر: ۸۶۳۵۵۹۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

ارگان خبری رسمی دولت برای چندمین بار اقدام به رپورتاژ برای ماهنامه‌ای نمود که وظیفه‌ی ترویج آرای ضد انقلاب ، بهاییت و فراماسونری را بر عهده دارد!

ایران روزنامه‌ی رسمی دولت اعتدال از انتشار تازه ترین شماره‌ی ماهنامه‌ی بخارا خبر داد و نوشت:« دوماهنامه «بخارا» به مدیریت علی دهباشی منتشر شد... نوشتارهای محمدرضا شفیعی کدکنی درباره «نخستین تجربه‌های هنر نقالی»، محمدعلی موحد با عنوان درباره «نام کتاب مثنوی»، داریوش شایگان درباره «نگاهی تطبیقی به پاریس قرن نوزدهم و اصفهان عصر صفوی» به همراه یادی از هما ناطق و معرفی کتاب «ایران در تاریخ جهان» نوشته ریچارد فولتز و چاپ دوم کتاب «سیری در هنر ایران» دیگر مطالب این شماره است.»

علی دهباشی ، حلقه وصل نویسندگان اسرائیلی و لابی صهیونیسم در ایالت متحده به نشریات ایران است .دهباشی از عناصری است که از شائول بخاش (جاسوس چند جانبه ایرانی تبار صهیونیست شوهر هاله اسفندیاری)در ماهنامه خود مقالاتی به چاپ رسانده است. این مجله پیشتر با چاپ شعری از حجاب، نماد عفاف و حجاب را به سخره گرفته بود! چندی پیش نیز با چاپ مقاله‌ای از داریوش شایگان از سردبیران فصلنامه «ایران‌نامه» (ارگان اشرف پهلوی) چاپ خارج در آخرین شماره فصلنامه بخارا با عنوان «سفر من در قرن پانزدهم میلادی» به دفاع از ارتداد پرداخت.

لازم به ذکر است داریوش شایگان نیز از تئورسین‌های دفتر فرح پهلوی است . «شایگان» پیش از انقلاب از همکاران مجامع و محافل سلطنتی بود لذا همکاری خود را با بنیاد «فرح پهلوی» به همراه «احسان نراقی»، «جمشید بهنام» و «رهنما» شروع کرد و بعد از مدتی به سمت مدیرعاملی بنیاد فرح پهلوی انتخاب شد. شایگان پس از پیروزی انقلاب به فرانسه رفت و در دفتر «رضا ربع پهلوی» به فعالیت علیه انقلاب اسلامی پرداخت و کتابی نیز با عنوان «انقلاب دینی چیست؟» منتشر کرد.

شایگان در کتاب «انقلاب دینی چیست؟» می‌نویسد:

«... مفهوم انقلاب ذاتاً مفهومی غربی وهگلی است و هیچ نسبتی با تفکر دینی ندارد...»

او پس از فروپاشی رژیم طاغوت و تغییر سیاست‌های آمریکا در ایران، با حلقه شاگردانش مانند رامین جهانبگلو به ترویج گفتمان‌های سکولار و «هویت‌زدا» روی آوردند تا جایی که روابط مخفی شایگان و رامین جهانبگلو با سفارتخانه‌های اروپایی- آمریکایی در تهران واکنش‌های منفی‌ای حتی در محافل روشنفکری برانگیخت و «فرج سرکوهی» (سردبیر سابق ماهنامه آدینه و از تحلیلگران فعلی رادیو فردا) در دهه 1370 در مقاله‌ای به انتقاد از این روابط مخفی پرداخت!!!!

بعد از صدور فرمان حضرت امام (ره) و فتوای تاریخی ایشان مبنی بر مهدورالدّم بودن (سلمان رشدی مرتد) شایگان در مصاحبه‌ای با روزنامه«فیگارو» (سال ۱۳۶۷) گستاخانه صدور این فتوا را با تروریسم(!) مطابقت داد و بعد از آن نظام ایران را قرون‌وسطایی(!) معرفی کرد.

ارسال نظرات