خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در جمع اصحاب رسانه:

رسانه شیطانی، برای مهار امت وعده فقر می دهد

نماینده ولی فقیه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در قرآن داریم رسانه شیطانی که وعده فقر، دروغ ،و فحشا می دهد، که این کار را با قلم ،قسم ،فضای مجازی و سایر ابزار و امکانات انجام می دهد.
کد خبر: ۸۶۳۶۶۸۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، صبح امروز حجت الاسلام عابدینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در نشست صمیمی اخلاق رسانه در جمع اصحاب رسانه استان گفت: اخلاق و احکام رسانه یک ضرورت است، نباید به رسانه جزیره ای نگاه کرد، ما باید به اعم مسایل دینی اشراف داشته باشیم و برابر احکام قرآنی رسانه را ساماندهی کنیم زیرا خدای متعال خود اولین بنیانگذار رسانه بوده است.

حجت الاسلام عابدینی بیان کرد:خسارتمندترین انسان‌ها کسانی هستند که خود را گرفتار روز مره‌گیهای دنیا کنند در رسانه جاذبه هایی وجود دارد که ممکن است انسان را غافل کند، ما در ابعاد مختلف زندگی زمانی  کامل می شویم  که قرآنی باشیم و هرچه قدر به دنبال انسانهای کامل انبیا و ائمه برویم در حد توان کمال کسب خواهیم کرد.

وی افزود: ما قرآن را  رسانه کامل می دانیم و در مکتبی رشد کردیم که زمانی ابراهیم فرزند پیامبر از دنیا می رود خورشید گرفتگی می‌شود و خیلی ها آن را مرتبط با هم می دانستند پیامبر در اوج مظلومیت می‌توانست سکوت کند و از جهل مردم به سود خودش استفاده کند اما این کار را نکرد! و مردم را گرد آورد و فرمودند: این دو موضوع جداگانه است و هیچ ارتباطی به هم ندارد و هر کدام علتی متفاوت دارد.

وقتی حریت از  رسانه ای گرفته شود همه چیز خود را از دست می دهد

حجت الاسلام عابدینی در ادامه اذعان کرد: این حقیقت گریز از جهل و آگاهی بخشی است که اسلام را به عنوان یک رسانه پایدار و درخشان نگه داشته است،قرآن در سه حوزه مبنایی،اخلاقی،احکامی  دستورات اساسی دارد و میزان دوستی و دشمنی ها را تعیین کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشریح کرد: ولایت آبروی رسانه قرانی است، رسانه کامل این است که اصل موضوع را به جامعه برساند ما دو رسانه  در قرآن داریم رسانه شیطانی که وعده فقر، دروغ ،و فحشا می دهد، که این کار را با قلم ،قسم ،فضای مجازی و سایر ابزار و امکانات انجام می دهد، و میگویی: ما هیچ چیز نیستیم،ما هیچ چیز نداریم، اگر مذاکرات به نتیجه نرسد به مشکل خواهیم خورد وقتی به این باور رسیدیم دیگر در برابر هجمه ها توان برای مقابله نداریم.

وی اظهار کرد: خداوند می فرماید«شما چشم و امیدتان به دست دشمنان نباشد زیرا هرچه دارید از خدای متعال دارید»، با توجه به نزدیک شدن  ولادت حضرت زینب (س) باید بدانیم که این بانوی مکرم اسلام  الگوی بزرگ تاریخ رسانه ماست و پیام آورو منتقل کننده  واقعه کربلا  به نسل های بعدی شد  و نگذاشت قلمی از این واقعه پنهان بماند، واژه تحریر هم از حریت گرفته شده است اگر از رسانه گرفته شود چیزی برای عرضه ندارد.

 صفت صالحی: نیاز اقتصادی نیش قلم را از رسانه ها گرفته است!

محمد سرباز مسئول بسیج رسانه استان در ادامه این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست  استفاده از رهنمون های نماینده ولی فقیه  و در دستور کار قرار دادن منویات رهبری  در حوزه فرهنگ و رسانه است.

 وی در ادامه خواهان برگزاری سلسله وار این نشست ها شد تا بتوان پیوند مستحکمی در جهت گیری‌ها برابر آرمانهای انقلاب صورت گیرد.

در ادامه محمد رضا جباری پیشکسوت حوزه رسانه استان و سرپرست خبرگزاری مهر گفت: یکی از مشکلات اساسی که پس از انقلاب در رسانه و سیستم های مدیریتی تملق و چاپلوسی است که به تمام لایه های مختلف جامعه نفوذ کرده است.

  جباری عنوان کرد: تملق آسیب های فراوانی را به جامعه و اعتماد مردم می زند، و در بحث دیگر بسته شدن فضای انتقاد از مسئولین است و شما در کنار خطبه های عبادی سیاسی به  مشکلات مردم اشاره کنید  و با مردم هم رنگ شوید زیرا بسیاری از مسئولین نسبت به وضعیت جامعه نگاه رویایی دارند ولی در عمل مردم چیز دیگری مشاهده می کنند، شما بهتر است این فضا را بشکنید و کمک  رسانه ها باشید.

صفت صالحی عضو هیت منصفه مطبوعات گفت: نیاز اقتصادی نیش قلم و انتقاد را از مطبوعات گرفته است و در دادن آگهی ها  بیشتر روابط جای ضوابط را گرفته است.

 

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها