فریدون عباسی :

متن برجام جریمه ما است/ رفراندوم هسته ای یک مغلطه است/ بهبود معیشت مردم بر عهده دولت است

فریدون عباسی با بیان اینکه متن برجام جریمه ما است رفراندوم هسته ای را مغلطه برشمرد و گفت: بهبود معیشت مردم بر عهده دولت است.
کد خبر: ۸۶۳۷۴۴۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ نهمین جلسه پاتوق مطالبه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور دکتر فریدون عباسی، کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز برگزار شد و در این جلسه وی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

نباید همه چیز را از یک نماینده بخواهیم

عباسی در ابتدا جلسه با اشاره توضیحاتی مختصر در رابطه با گذشته خود، در پاسخ به اولین سوال دانشجویان مبنی بر اینکه قریب به 4 دهه از انقلاب مان می گذرد، جایگاه یک نماینده مجلس را در تمدن سازی نوین اسلامی چه می دانید، گفت: یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس قانون گذاری است و اگر روشنفکری خود را کنار بگذارند و خود را مامور تدارکات شهرستان ها ندانند، باید مشکلات شهرستان ها از مردم، اتاق فکر و مسئولین بشنوند و همچنین با هماهنگی با دستگاه های اجرایی  نقش نظارتی خودشان را درست انجام دهند؛ اگر کمبود ها نیاز به قانون گذاری دارد، قانون لازم را تصویب کنند، می توانند در این راستا تاثیرگذار باشند.

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران ادامه داد:کلمات بزرگ را گفتن و به گردن نماینده انداختن کمی کار را سخت می کند؛ یعنی ما همه چیز را از یک نماینده بخواهیم.

عباسی با بیان اینکه نماینده ها نیاز به کمک مردم و دانشجویان دارند، خاطر نشان کرد: باید نماینده استان خود و استان های مجاور هماهنگ باشند و همه یک  حرف بزنند و اگر اختلاف سلیقه جناحی-سیاسی در چار چوب نظام  هم دارند آن ها را در حاشیه بگذارند؛ باهم مشکلات اساسی استان را ببینند سعی بر رفع آن کنند.

وی با اشاره به بحث تمدن اسلامی در ایران گفت: مولفه های قدرت را باید شناسایی و به آن بها دهیم همچنین نماینده باید مولفه های قدرت را در ابتدا تقویت کند تا قدرت ایران در منطقه و جهان بالا رود و این زمینه ساختن تمدن نوین اسلامی است.

علم و فناوری اساس تمدن سازی است

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان مولفه های قدرت اظهار کرد: اولین قدرت علم و فناوری است؛ چون به شما دانشجویان مربوط است و مقام معظم رهبری هم فرمودند «العلم سلطان».

عباسی ادامه داد: باید به علم و فناوری بیشتر از گذشته پرداخت و عمق بیشتری داد و بودجه های لازم را به مسئله دانش و فناوری و گسترش آن و آمورش در کشور اختصاص داده شود و از این شرایط که خیلی خوش آیند برای ایران نیست در بیاید.

وی مولفه دوم قدرت را بحث دفاع از کشور، مطرح کرد وگفت: ما باید از مجلس این بحث های اساسی را داشته باشم که دفاع کشور نه تنها تضعیف نشود بلکه تقویت شود و علم و فناوری در خدمت دفاع کشور هم قرار بگیرد؛ همان طور که از دوران جنگ این روند شروع شد و تا الان هم ادامه پیدا کرده است، اگر مقداری نا بسامانی و رکود در آن بوده مجلس باید با پیگیری ها و تصویب قانون بحث دفاع کشور را مطمئن تر از گذشته دنبال کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با بیان اینکه بحث جمعیت یک بحث اساسی و جز مولفه های قدرت است، تصریح کرد: رشد جمعیت ما باید معقول باشد و شرایط را برای رشد جمعیت به خصوص برای ازدواج جوان ها و تولید مثلی که به دنبال ازدواج می آید فراهم شود یعنی شرایط معیشتی را فراهم شود تا یک رشد معقول به وجود آید.

عباسی خاطرنشان کرد: از لحاظ فرهنگی هم شرایط را برای کسانی که ازدواج کردند باید ایجاد شود و این درک به وجود آید که از طریق تبلیغات و مشاوران جوان ها تن به چند فرزندی دهند تا نسل مان علاوه بر اینکه حفظ بیشتر شود؛ اساس آن تمدنی که می‌خواهیم بسازیم بر اساس آموزش علم و فناوری است.
وی آخرین مولفه قدرت که تمدن ساز است را مانند ثروت ملی، معادن معدنی، نفت وگاز و بخصوص منابع انسانی ، بیان کرد وگفت: این ها  ارزش های کشور هستند؛ در بحث مواد نباید به خام فروشی پرداخت، باید مواد خام را فرآوری کرد تا محصولات ساخته شده را بتوان در داخل کشور به عنوان صادرات،استفاده کرد.

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران خاطر نشان کرد: با صدور خدمات تخصصی باید از نیروی فکری استفاده کرد تا فرهنگ مان را اشاعه دهیم؛ این موارد با وجدان کار، انضباط اجتماعی، انضباط اقتصادی و با مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد و وقتی از این عبور کردیم جمله رهبری را که همان تمدن نوین اسلامی است را می توانیم رقم بزنیم.

انرژی اتمی فقط کار تخصصی نیست

در سوال دیگری از عباسی پرسیده شد که شما به عنوان یک شخصیت علمی شناخته می‌شوید و بیشترین موضع گیری هایتان بیشتر در بخش برجام و مسائل علمی بوده است آیا در مجلس به دنبال مسائل علمی خواهید بود یا اینکه مسائل فرهنگی و سیاسی  هم پیگیری خواهید کرد و اگر می خواهید پی گیری کنید دامنه تاثیر گذاری در مباحث فرهنگی و سیاسی چه قدر خواهد بود، با اشاره به گذشته خود و تجربه شغل های مختلف در عرصه های گوناگون گفت:کار هسته ای همیشه با فراز و نشیب هایی در 30 سال گذشته همراه بوده است ما یاد گرفتیم در کنارش کارهای دیگری هم انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب جزء فعالین دانشگاه شیراز بودم و به هر حال موضع گیری سیاسی در برابر رژیم شاه داشتم ازسیاست بیگانه نیستم در این مدت هم جلسات خاص سیاسی و بحث های دیگر هم داشتیم؛ همچنین انرژی اتمی هم فقط کار تخصصی نیست و وقتی عضو دولت می شوی همه موضوعات مطرح می شود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت:این درست است که معاون رئیس جمهور حق رای ندارد ولی می تواند اظهار نظر کند و برخی رای ها را تغییر دهد و همین طور به رئیس جمهور مشاوره دهد، چون تجربه های مختلفی در زمینه های مختلفی داشته ام پس قاعدتا در زمینه های گوناگون می توانم ورود پیدا کنم.

برای چگونه راه رفتن باید کتاب قانون دستمان باشد

عباسی در پاسخ به این سوال که بحث کار فردی با بحث کار در مجلس متفاوت است و آیا تاثیر گذاری شما در فضا مجلس چگونه است گفت:تا الان درتاثیر گذاری موفق بوده ام؛ کار کردن با مجلسی ها راحت تر از کار کردن با دانشجوها است؛ همچنین ما با نماینده های مجلس کار کردیم و با روند کار کردن با آن ها آشنا هستیم.

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران در پاسخ به سوالی که چه برنامه ای برای نظم اجتماعی و یا نظم بین المللی بییشتر رعایت شود، دارید تصریح کرد: اولین کاری که در برابر یک سری بی قانونی هایی که از زمان شاه وجود داشت و تصویب شده بود، انجام شد با دعوت از اساتید و مشاوره های از رشته حقوق و روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی کتاب قانون انرژی اتمی را بازنگری کردیم.

وی بیان کرد: ما باید کتاب دستمان باشد که چگونه راه را برویم؛ خدمت رئیس مجلس رسیدیم که ایشان گفتند این قانون به دلایل علمی الان عملی نشود، بهتر است.

به اتاق فکر معتقدم، فصلی به مردم گزارش می دهم

عباسی در سوال دیگری مبنی بر اینکه شما چقدر از شرایط و اوضاع کشور برای اجرای یک سری قوانین آگاهی دارید، پاسخ داد: هر نماینده ای مسئول حوزه خودش هست و اطلاعات آنجا را دارد ولی مسائل در ابتدا به کمسیون تخصصی می‌رود و بحث می‌شود و بعد از آن وارد صحن علنی مجلس می‌شود؛ یعنی در ابتدا کار کارشناسی از طریق پژوهش های مجلس از قبل انجام شده است، در مجلس اسناد خوبی جمع شده و کارشناس های خوبی هستند که کمک می‌کنند، ولی در نظر دارم کار تشکیلاتی انجام دهم، به اتاق های فکر معتقد هستم، فصلی به مردم گزارش می دهم.

متن برجام جریمه ما است

یکی از دانشجویان دیگر با بیان این سوال که ما 10 تن اورانیوم را خارج کردیم و قلب راکتور اراک را خارج کردیم چه قدر هزینه دادیم و در مقابل  گروه 5+1 چه هزینه ای دادند، اظهار کرد:گروه 5+1 نه تنها چیزی به ما نمی‌دهد بلکه از ما چیزی هم می‌گیرد؛ در واقع ما تمام دست آوردهایمان را دادیم و ما چیزی را پذیرفتیم که مبانی سلاح را تعطیل کنیم دولت نهم و دهم در برابر آژانس انرژی اتمی مقاومت کرد، در نهایت آژانس ما را مجازات کرد و متن برجام جریمه ما است.

در مصارف شخصی رعایت می کنم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عنوان داوطلب نماینده مجلس شورای اسلامی چه قدر به این شعار حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی اعتقاد دارید و به مرحله عمل می‌رسانید پاسخ داد: در دوران قبل از انرژی هسته ای باور داشتم تفکر ایرانی می تواند کار کند؛ ما ده سال در ساخت شتابگر خطی الکترونی هستیم و با تفکر ایرانی موفق شده ایم به تولید داخلی و ساخت داخلی خیلی توجه می‌کنیم و باید هر چی هست در داخل تولید شود همچنین در مصارف شخصی رعایت می کنم.

جنگ رحمت بود

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران در پاسخ به این سوال که آیا شما از انقلاب سال 57 پشیمان نیستید، تصریح کرد: من جرء افرادی هستم که در جریان انقلاب حضور داشتم همچنین در هر دو حکومت زندگی کردم که تفاوت هایی وجود داشت؛ ما تجربه نداشتیم و جنگ به ما تجربه داد که یاد بگیریم، در واقع به گفته امام (ره) جنگ رحمت بود.

عباسی با بیان اینکه دست آوردها و تجربه های به دست آمده از انقلاب به شما می رسد، بیان کرد:در حال حاضر شما مراحل کارشناسی را طی می کنید و بحث و جدل و نقد می کنید؛ ما حدود 10 سال از انقلاب را درگیر جنگ بودیم.

امام سعه صدر داشتند

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قبل از انقلاب چشم انداز چند ساله شان این بود در 24 شهر نیروگاه را در سراسر کشور بسازند ولی بعد از انقلاب نیروگاه اتمی بوشهر 37 سال شما پیگیر آن هستید، به نظر شما اگر امام بود در برابر اتفاقات این روز ها قیام نمی‌کردند، پاسخ داد: امام سعه صدر داشتند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در زمان انقلاب عده ای که سر کار آمدند با رآکتور هسته ای مخالف بودند، خاطرنشان کرد: آنها که سرکار آمدند عمدتا فارغ التحصیلان غرب بودند، یا مبحث انرژی را نمی دانستند یا فکر می‌کردند هر چی در رژیم قبل اتفاق افتاده استعماری بوده است.

عباسی با اشاره به قراردادهای هسته ای ایران با کشورهایی مثل فرانسه و آلمان گفت: این صنعت مختص خودشان بود و می‌دانستند چگونه با فرمول خاص پیش بروند اما روس ها تقریبا چند سال طول کشید تا مطالعه کنند و به نتیجه برسند در آن زمان یک سری بحث های تامین مالی بود که در دولت محمد خاتمی به موقع تامین نمی شد ولی در دولت نهم این اتفاق به خوبی افتاد در نتیجه  بحث هسته ای بنظر من با روند خوبی پیش رفته است.

انقلاب من را آزاد کرده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما سهم خودتان را از انقلاب گرفته اید اظهار کرد: من خودم را مدیون انقلاب می دانم چون انقلاب من را آزاد کرده است و به من شخصیت داده است؛ من در قبال کار کردنم حقوق گرفتم.

عباسی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شما در سخنرانی ای شما دستاورد دانشمندان هسته ای را حاصل برنامه ریزی های آقای هاشمی رفسنجانی دانستید و در دولت آقای خاتمی صنعت هسته ای تحول چشم گیری پیدا کرده است، با توجه به اینکه تفکرات آقای خاتمی و رفسنجانی باعث شد که صنعت هسته ای ما پیشرفتش کاهش یابد مطرح کردن این صحبت ها در این برهه چه دلیلی داشته است،گفت: با در خواست آقای جلیلی به دانشگاه امیر کبیر که قرار بود از شهدای هسته ای تقدیر کنند به عنوان نماینده رفته بودم، جو دانشگاه امیر کبیرخیلی بد بود و در ابتدا گفتم امیدوارم جامعه دانشگاهی ما به رشدی برسد که زندانی سیاسی نداشته باشد یعنی باید طوری رفتار شود که زندان سیاسی نشوند.

نمی توان منکر این شد که آقای خاتمی خیلی خوب در هسته ای کار کرده است

عباسی ادامه داد: درست است که تبعیض و اختلاف طبقاتی در دوران آقای رفسنجانی به وجود آمد ولی بسیاری از ساخت و سازها و نقشه های هسته ای، ساخت و ساز در حوزه اقتصادی  و رونق و بازسازی جنگ هم صورت گرفت؛ نمیتوان منکر این شد که آقای خاتمی خیلی خوب در هسته ای کار کرده است.

وی با تاکید براینکه تغییر رئیس انرژی اتمی به وسیله آقای خاتمی یک تحول سیاسی خوب بود، افزود: تصور من این بود که یک وزیر بیکار را مسئول کنند که در نهایت آقای آزاده انتخاب شد الحمدالله خوب بود زیرا ایشان وزیر نفت بود و صنعت بزرگ را می‌شناخت شاید یک تفاوت نگاه سیاسی داشته باشیم.

در اتاقم به روی دانشجویان باز بود

رئیس سابق انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا شما در زمان مسئولیت با مردم ارتباط داشتید و در صورت ورود به مجلس چه اندازه به این صحبت ها پایبند خواهید بود،گفت: در اتاق من در زمانی که معاون فرهنگی و دانشجویی بودم همیشه بر روی دانشجویان باز بود و در انرژی هسته ای سیاستم این بود که بیشتر به سایت ها سر بزنم و هر کسی هر مسئله ای داشت مطرح می کرد و من هم جواب می دادم.

عباسی برنامه هایش را برای مقابله با تبعیض فساد اخلاقی و مدیریتی اینطور بیان کرد: منابع و تجهیزات زیادی در کشور داریم ولی آن ها بعضا خاک می‌خورند تا از رده خارج شود با تکیه به نیروی فکری که در دست داریم میتوانیم کار تولید کنیم یعنی به دورن زایی که مقام معظم رهبری گفتند دقت کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر انضباط اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم قاعدتا نباید فساد خیلی چشمگیر باشد با این وضعیت لازم است که ما دستگاه نظارتی را قوی تر کنیم، وجدان کار انضباط اجتماعی و سیاسی باید از دبیرستان درس داده شود می توانیم ثروت ملی را بالا برده تولید داخلی را افزایش و فقر را کم کنیم، صفر نمی شود ولی خوشبینانه که در کوتاه مدت آن را کم کنیم.

شیراز به من اعتبار می دهد نه من به شیراز

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران در پاسخ به این سوال که چرا در شیراز کاندید شدید در صورتی که شما در تهران شهرت بیشتری داشتید، افزود: زمانی که در مجلس بودم دیدم اگر همه یک دست باشند میتوان کارهای خوب و بزرگی کرد، در قضیه برجام هم دیدم چه قدر لازمه که ما وارد میدان شویم.

 عباسی با بیان اینکه اگر می‌بینید سرنوشت برجام در مجلس اینچنین شد بخشی از آن نقش خواص است، گفت:  خواص یک سری صحبت هایی کردند و نماینده ها را از انرژی هسته ای و راکتور اراک ترساندند، کسی در مجلس نبود به صورت تخصصی همانجا صحبتش را قطع کند و رسوایش کند و این ها زمینه ساز شد که کمسیون برجام نتواند درست کار کند و در رای گیری ذهن همه نماینده ها را به سمتی کشاندند که زود تمامش کنند.

نقش خواص در حادثه برجام خیلی مهم است
وی با اشاره به اینکه نقش خواص در حادثه برجام خیلی مهم است، اظهار داشت: در رابطه با شیراز ابتدا از طرف کازرونی ها دعوت شدم و با تهران صحبت کردم که آیا به نفع نیروهای حزب اللهی هست که تایید کردند رفتم کازرون مطالعه کردم و اطلاعات کسب کردم و عده ای که دعوت کردند پا کار نیستند عده ای در شیراز که ما را می‌شناختند ، صحبت کردیم و جواب مثبت شد، شیراز هم شهر خوبی هست و سابقه تمدنی فرهنگی طولانی دارد جزء کلان شهر های کشور هست جای کمی نیست شیراز به من اعتبار میده نه من به شیراز.

رئیس اسبق انرژی اتمی  بیان کرد: نمیدانم در لیست اصولگرایان قرار میگیرم یا خیر اگر قرار نگیرم مستقل ادامه می دهم، برای بهبود.

بهبود معیشت مردم بر عهده دولت است

عباسی در پاسخ به این شوال که برای بهبود معیشت مردم چه برنامه ای دارید، تصریح کرد:  بهبود معیشت مردم بر عهده دولت است همه را نباید گردن مجلس انداخت مجلس زیر ساخت قانونی را فراهم می کند مطالبات دولت را از دولت داشته باشید ما قوانین متعددی داریم که گاهی اوقات تسهیلاتی  برای کار به وجود نمی آورد.

وی ادامه داد: اشاره به اتاق های فکر کردم که باید نکاتی را به نماینده ها گوشزد کنند و البته به شخصیت نماینده هم ارتباط دارد که مدیریت های جهادی داشته باشد که بتواند خوراک فکری که تهیه می‌کند به دیگران هم بدهد.

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران اظهار کرد: وقتی حکومت ما مرکز گراست و تمام تصمیات در مرکز گرفته می شود نماینده باید به مسائل معیشتی مردم منطقه خودش فکر کند و در کلان کشور هم ببیند همه چیز دست نماینده نیست.

تفکر احمدی نژاد به گفتمان انقلاب نزدیک تر بود

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در جواب به این سوال که بارزترین وجه تمایز تفکری آقای احمدی نژاد با سایر رئیس جمهور ها چی بود، بیان داشت: به گفتمان انقلاب نزدیک تر بود ولی در طول زمان تغییر کرد در دولت نهم کارهای خوبی شد از جمله  به مردم سرکشی  میکردند، فاصله مسئولین با مردم را کم کردند، مردمی‌تر رفتار کرد در رفتار اجتماعی خودش در سیاست خارجی و داخلی سازندگی خوب بود و اختلاف طبقاتی را کم تر کرد در هر نسلی باید فشار معقولی باشد در دورانی که سد میساختند و فولاد مردم زیر چرخه اقتصادی له شدند.

عباسی نظرش را در مورد تغییر آقای احمدی نژاد، اینگونه بیان کرد: در برخی مسائل که از تصمیات فردی دور میشدند ،خوب بود در برخی مسائل از تصمیمات فردی دور میشدند و می آمد خوب بود ولی اگر دایره اطرافیان اش را بیشتر می‌کرد تا از افراد دیگر مشورت بگیرد.
 
وی اضافه کرد: آقای مشائی آنقدر که می گویند قدرتمند و تاثیر گذار نیست و برخی چیزها غلو شده است می گفتند به مشائی اطلاعات ندید ولی می‌گفتم این همه چیزها را دیده است، شاید برخی تاثیرات بخاطر حلقه نزدیک بودن آنهاست.

بهتر بود به استاندارها اختیار بیشتری داده میشد

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در جواب این سوال مبنی بر اینکه چرا در برخی رفتار ها و مواضع احمدی نژاد خلاف گفتمان انقلاب نشان می دادند، اظهار داشت: من مقایسه که می‌کنم دولت نهم و دهم را چون من منتقد بودم به برخی از تصمیمات دولت بهتر بود به استاندارها اختیار بیشتری داده میشد که تصیم بگیرند و دولت نظارت کنند.

من نمی گویم جریان انحرافی

عباسی در ادامه با بیان اینکه از خیلی ها پرسیدم که جریان انحرافی دارای چه مشخصات و ویژگی هایی دارد، گفت: خیلی ها اظهار ندانستن کردند بخاطر همین برای صحبت ها خیلی احتیاط میکنم ، من نمیگویم جریان انحرافی،  مشکلاتی را که در دولت دیدم یه چیزهایی میدانستم که به نفع کشور نیست.

وی بیان داشت: بالاخره مملکت رهبری دارد این اتفاقات در موضوعات مختلف افتاده است در جاهایی که دستگاه های اجرایی جواب نمیدهد باید ولایت فقیه تصمیم بگیرد.

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران گفت: ایستایی احمدی نژاد بر شخص مشاعی بر سر اعتقاد بود، میگفتن شخص پاک و مومنی هست و قبولش دارم ایشون ادم عادی هست و من رابطه ای از قبل  باهشون نداشتم و الان هم ندارم.

احمدی نژاد آدم باهوشی هست/ اصلا احمدی نژادی یعنی چی!

عباسی با بیان بارزترین عیب فکری اقای احمدی نژاد، گفت: من توهم دانایی را در برخی از آدم ها دیدم، احمدی نژاد آدم باهوشی هست و خواندن سریعی دارد اگر فردی فکر کرد همه چیز میداند این اشتباه است، و باید کسایی که میگذارد معاون و وزیر از آنها نظر بپرسد.

وی در پاسخ به این سوال که شما احمدی نژادی هستید یا اصولگرا، پاسخ داد: اصلا احمدی نژادی یعنی چی! دولت تمام شده بعد از دولت در حد یک مهمانی من ایشون را دیدم.

عارف بهتر از روحانی هست

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در جواب به این سوال که بین آقایان روحانی ، زاکانی ، عارف، احمدی نژاد لاریجانی، جلیلی، قالی باف ،چه کسی را انتخاب می کنید، گفت: هر کدام که به گفتمان انقلاب نزدیک تر باشند، عارف بهتر از روحانی هست و من با بیشتر آنها آشنایی دارم.

عباسی در ادامه گفت: من جلیلی را بیشتر از همه میشناسم نکاتی در ایشان دید بودم احساس خطر می‌کردم و به ایشان گفتم اصولگرایان چهره مقبولی ندارند الان می توانید نقش را ایفا کنید، روز آخر که رفسنجانی رفت یک دفعه جلیلی هم رفت ثبت نام کرد من هم گفتم باید از قبل کار میکردید و من توصیه کردم این ها میگن از لحاظ اجرایی ضعیف هستیدگفتم باید کارهایی که انجام دادی را رسانه ای کنی ولی او حتی  مصاحبه نمی کرد گفتم حالا که می خوای سفت وایسی معاون اول را که کار اجرایی خوب کرد را اعلام کن و بگو که تیم من این است.

وی در رابطه با حبس 11 روزه احمدی نژاد در خانه گفت: فشار کار زیاد بوده دچار افسردگی شدند واسه من هم پیش آمده در حوزه راکتور بوشهر که بوده ام.

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران در پاسخ به این سوال که چرا وقتی رهبر فرمان می‌دهد مشائی معاون اول نشود، چرا ایشون با قانون اساسی مقابله میکند، گفت: اینجاست همان مواردی که وقتی دانشجو هست و مسئول نیست خیلی حرف ها می زند و می‌گویند پیرو رهبر است، بعد میروند میگویند اینقدر رای دارم ، این رای ممکنه ادم را وسوسه کند و اینهایی که میرن هی از ادم تعریف می کنن ما خودمان شاه درست میکنیم شاه رو فرستادیم بیرون بعد از ادم های داخلی شاه درست می‌کنیم، این فرهنگ در جامعه ما وجود دارد ممکنه یک بحثی پیش آمده باشد ایشون اینها را منسوب به رهبری نمی داند، این اتفاقات بعضی جاها افتاده برای مثال در جلسه ای بودم گفتن این نظر اقا بوده یکی از اقایون گفتن نظر اقا نیست صریحا و سفت گفت نظر اقا نیست در منطق بزرگان یک سری مسائلی هست باید بین خودشان حل شود.

عباسی گفت: مقایسه میکنم با اقای خاتمی که اقای جلیلی خیلی خوب کار کرده بود حتی از نظر بعد فرهنگی اقای جلیلی کم از خاتمی نداشت، حتی شاخصه خاتمی که در وزیر ارشاد بوده اقای جلیلی را  بگذاری در وزارت ارشاد حرف برای گفتن دارند.

وی در ادامه این پاتوق مطالبه گری دانشجویی نظر خودش را درباره جمله «راننده تاکسی ها ولبو فروش ها نباید انرژی هسته ای اظهار نظر داشته باشند» بیان داشت: این ادبیات توهین آمیزاست، این ادبیات از زمانی شروع شد که بزرگ این ها می‌گوید من سرهنگ نیستم حقوق دان هستم سرهنگ نماد دفاع از کشور هست نماد امنیت و اقتدار کشور هست، کسی که به درجه سرهنگ میرسه یعنی یک عمر در نظام خدمت کرده است، میخواهم مبانی فکری را بگویم مبانی فکری روشنفکر زده های جهان سوم اینه که همیشه نظامیان را منع کوب می‌کنند ولی دنیای غرب به نظامیان خودش احترام می گذارد این مبانی فکری را غربی ها در ذهن افراد به وجود آوردند.

رفراندوم هسته ای یک مغلطه است

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران ، گفت: مردم عادی نباید در همه زمینه ای اظهار نظر کنند مسائل راهبردی کشور باید در شوراهای بالای نظام تصمیم گیری شود این یک مغلطه بازی است که بگویند برویم رفراندوم کنیم در رابطه با هسته ای.

عباسی در جواب به این سوال که اگر قرار شد تیم مذاکره کننده مذاکرات را ادامه دهد در آن زمان شما به عنوان یک نماینده پیشنهاد راهبردی تان چیست، ما معتقد بودیم موضوع هسته ای بالاخره حل می شود و این را به مقامات ارشد کشوری هم گفته بودیم و می‌گفتیم دستگاه دیپلماسی باید فعال عمل کند تا برویم مسئله هسته ای را حل کنیم، ولی هسته ای مانند نوک کوهی ایست که بیرون زده و بقیه اش زیر آب است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه چون در موضوع هسته ای ما اقتداری برخورد نکردیم و در زمین طرف بازی کردیم و خواسته های آنها را عملیاتی کردیم و بعد این تیم که این کار را کردند کشور را در عمل انجام شده گذاشتند و قصدشان همین بوده که کشور را در عمل انجام شده قرار دهند آن ها همه چیز را پیش بینی کرده بودند، صحبت با اوباما هم جزء برنامه بود که رهبری خیلی خوب کنترل کردند و گفتند برخی اقدامات نا به جا هست.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه اظهار داشت: رهبری از موضع بالا برخورد می کنند و سعی می‌کنند انسجامش را حفظ کند اگر یک طایفه می‌کشند آن طرف مدام میگوید آن ها امین اند مومن اند انقلابی اند، یک جوری می گویند امین، که انگار باید امین باشم و امنیت مردم را حفظ کنم رهبری اجازه نمی دهد که مخالفین فشار بیارند و آنها آنطوری غش کنند آن ها را در چارچوب نظام نگه می دارند و اون چیزی که حقیقت هست را می گوید.

عباسی بیان داشت: ما باید موضوع را صریح بگوییم که دولت این را الکی بزرگ کرده و می خواهد جشن و پای کوبی راه بندازد در مناطق مرفه نشین از یه چیزی که خیلی خوب گفته شده است گفتند کف خواسته های ما بوده است ولی خوب بنظر من پایین تر هم بوده ولی با ارفاقی که به دولت شده گفتن اینها فقط خواسته ها بوده است چون اینها اینجوری معتقدند که مشکلات اقتصادی را می توانند حل کنند رهبری هم در رابطه با پسا برجام گفتن که فکر کنید که جلوی نفوذ و حرکات امریکا در منطه را بگیرید ما این دوتا را مد نظر قرار دهیم کافی است.

وی در ادامه افزود: این جامعه دانشجویی می تواند نظارت کند بر برجام و هشدار های لازم را بدهد، اینجا سیگنال ها دریافت ها را توسط آنهایی که باید دریافت کنند، دریافت میکنند و اینها آنجایی که باید دولت را بگیرند و نگذارند کار دیگری کند.

رهبری فردو را تولیدی می خواست

عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران اظهار کرد: آن چیزی که از صحبت های رهبر برداشت کردم ایشان فردو را تولیدی می خواست نه تحقیقاتی.

عباسی با بیان اینکه کار راهبردی اگر مذاکره بخواهد ادامه پیدا کند، تصریح کرد: من تنها تصمیم نمیگیرم آنجایی که باید گارد می گرفتم در موضوع هسته ای چون اطلاعاتم بیشتر بود گارد را گرفتم من از نوامبر 2014 تا زمانی که می خواستند قهرمان دیپلماسی بسازند، گفتم اگر جلیلی یک درصد این ها را داده بود رئیس جمهور بود که رسانه های بیگانه گفتند افراطی ترین نظر مال عباسی بوده است.

متن اصلی را خوندم فاتحه را خوندم

 وی بیان داشت: واقعیت امر همین طور بود عدد رقم داشتم و میدانستم وسایل چی هستند و چی را واگذار کردند تا متن اصلی را خوندم فاتحه را خوندم و اولین موضع گیری هم در دانشگاه شهید بهشتی و همچنین در تهران در دانشگاه امام صادق قهرمان دیپلماسی را زیر سوال بردم گفتم آنها هیچ کاری نکرده و رفتن همه چیز را دادند و آمدند  همچنین در جمع دانشجوهای مومن و انقلابی در 4 دانشگاه صحبت کردم و گفتم هسته ای تمام شد و این ها این مسیر را تا اخر خواهند رفت و این موضوع را مملکت واگذار کرد.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه شما بروید به مبانی فکری و فلسفی این دستگاه اجرایی فکر کنید، گفت: شما بسیجی ها باید فکر کنید و حرکت های آینده را پیش بینی کنید تا بتوانید جلوگیری کنید، و باید مراقب باشیم از این الگو استفاده نکنند در اینکه بخواهند فضا سازی موضوعات کشور به خصوص بحث سوریه را با این کلمه ای که آقای ظریف گفتند« در مورد برد برد» باید مواظب این باشیم این برد برد در هسته ای هم به کار بردند که در واقع برد باخت بود.

عباسی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در اهداف بلند مدت چه برنامه ای برای پیشرفت استان فارس و شهر شیراز دارید و استان فارس علی رغم ظرفیت هایی که دارد در جایگاه اصلی خودش در کشور قرار نگرفته است شما این را ناشی از ضعف در کدام قسمت می دانید،اظهار داشت: استان فارس پتانسیل های خوبی دارد به خصوص دانشگاه با سابقه و قوی دارد، زمین زیاد و آب کم است،  صنعت در استان فارس ضعیف است ، نسبت به استان های دیگه بیشتر به چشم استان کشاورزی دیده شده است، در قضیه گردشگری باید تقویت شود کار تشکیلاتی خیلی خاصی می خواهد.

وی در ادامه گفت: اهداف بلند مدت من در استان فارس این است که روش های نوین کشاورزی را پیگیری، تبلیغ و ترویج کنیم که مصرف آب کمتر شود ، در بخش صنعت هم بیشترین تمرکز در شهرک های صنعتی است اگر کارگاه های تعطیل آنجا را راه اندازی کنیم و آن هایی که مجوز گرفتن و هنوز کار نکردند به دلیل رشد یک دفعه نرخ ارز و عدم تعیین منابع مالی کاری کنیم که وام های کم بهره در اختیار آنها قرار بگیرد اینها ظرفیت به کارگیری 30 هزار نیروی کار را دارند.

           عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران در پاسخ به این سوال که چه مدت می توانید در شیراز مستقر باشید که معضلاتی که وجود دارد از زبان مردم بشنوید، گفت: از نظر گرفتاری های شغلی خود را سبک تر می‌کنم و مسئولیت دیگه ای ندارم در حدی که مجلس اجازه دهد در شیراز حضور پیدا می‌کنیم شاید هر یک ماه بتوانم چند روز در شیراز بمونم دفتری باید باشد که کارها را پیگیری کنم در صورتی که دفتر نتواند کار را جواب دهد خودم پیگیری میکنم من بیشتر به اتاق فکر و جمع هایی که قرار خوراک فکری بدهند پایبند هستم.

 عباسی با اشاره یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در حال حاضر بازار نقد در نظام پرشور هست، افرادی آمدند نقد هایی برنظام می کنند آیا شما هم نقدی بر این نظامی که وجود دارد دارید، گفت: ما یک حکومت نوپایی هستیم حتی بر سر ولایت فقیه هم مردم بحث می‌کنند کشور ما دارد یک سری اصول خاص کشور داری را بحث میکند که اختلاف نظری در آن وجود دارد، اگر مثبت نگاه کنید خوب است این باید حوزه ی دانشگاهی و حوزه علمیه بیشتر وارد بحث شوند و اتاق های فکر راه اندازی شود.

وی خطاب به دانشجویان گفت: کرسی های آزاداندیشی که رهبری فرمودند باید شماها جدی بگیرید در همه ابعاد در این قضیه بحث شود ، ماکم داریم و ظرفیت نقد هم در جناح های مختلف نداریم.

حزب ها پاسخگو نیستند، بی مسئولیت هستند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به تحزب گرایی، گفت: حزب ها پاسخگو نیستند بی مسئولیت هستند در مواقع غیرانتخابات پنهان کار می کنند، در موقع انتخابات آشکار می‌شند و دوباره پنهان می شوند می آیند یک سری کاندید ها را حمایت می کنند ولی هیچ تعهدی به داوطلب ها ندارند، باید کمی رسمی تر شود که وقتی تشکل ها از یک نماینده حمایت می کنند دوره بعد نگویند کی بود کی بو من نبودم یعنی مردم بدانند انتخابش غلط بوده دوره بعد به فرد رای ندهند، حزب باید اساسنامه داشته باشد در برابر کارهایی که نماینده اش در مجلس انجام میدهد.

عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه تبلیغاتی شما چقدر است، گفت: من برآوردی نکردم چون این ستادهایی که فعال می شوند پول نمی‌گیرند و خود جوش هستند و فقط در حد چاپ یک سری تبلیغاتی ها باید هزینه کرد، تا الان 9 میلیون تومن تقریبآ هزینه شده است من از یک سری دوستانم که گفتم پول میگیرم، انتخابات خرج دارد ولی تا الان زیاد خرج نکردم.

وی در پایان این پاتوق مطالبه دانشجویی در پاسخ به سوال اخر یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه بابت اعتراضی که بسیجی های تهران مقابل وزارت نفت انجام دادند اگه شما در مجلس بودید در جواب آقای لاریجانی که گفتند زندان حق شان بوده چه می‌کردید، گفت: بعد از واقعه سفارت عربستان فشار زیادی روی نیرو انتظامی بوده و بسیجی ها باید اجازه می گرفتند، من میگفتم زندان نفرستند و پرونده ای برایشان ساخته نشود.
پایانی با چاشنی صندلی داغ

 
عباسی در پایان در پاسخ به سئوالاتی که به صورت یک کلمه ای پرسیده شد، به شرح زیر جواب داد:
سوال: « هاشمی رفسنجانی »؟                   جواب: « یکی از سرمایه های نظام »
          سوال: «ظریف» ؟                 جواب:«فارغ التحصیل آمریکا»
          سوال:«کوخ نشین»؟                                   جواب:«ضعف نظام»
          سوال:«جلیلی»؟                     جواب:«گفتمان انقلاب»
          سوال:«علی لاریجانی»؟                                    جواب:«مرد با سیاست»
          سوال:«بیکاری»؟                       جواب:«معضل اصلی جامعه»
          سوال:«بشار اسد»؟                 جواب:«نماد مقاومت در برابر اسرائیل»
          سوال:«احمدی نژاد»؟                             جواب:«انرژی و فعالیت زیاد»
          سوال:«سید حسن خمینی»؟        جواب:«تصویری از امام که جای درستی وارد نشد»
سوال:«8 آذر 89 »؟         جواب:«تولد دوباره ایجاد ظرفیت جدید»
سوال:«مشائی»؟                   جواب:«فردی که بیش از اندازه لازم بزرگش کردند»
سوال:«قراداد نفتی»؟        جواب:« نیاز به نیاز سنجی امکان سنجی بیشتر»
سوال:«سید علی محمد دستغیب»؟      جواب:«عالمی که نظرات خودش را داده است و حالا باید در کوچه خیبان نگوید در حوزه های علمیه بگوید»
سوال:«سانترفیوژ»؟                       جواب:«یک تبلوری از رشد دانش و فناوری در کشور»
سوال:«فریدون عباسی»؟           جواب:«بنده ساده خدا»
سوال:«جریان انحراف»؟            جواب:«تعریف نشده هنوز»
سوال:«برجام»؟          جواب:«اقدام نسنجیده و شتاب زده»
سوال:«صالحی»؟      جواب:«مولوک الطوائفی»
سوال:«اصولگرایی»؟              جواب:«به حرف قشنگه»
سوال:«شهید شهریاری»؟           جواب:«عالم جامع اشرایط»
سوال:«شهید»؟           جواب:«بازیگر اصلی صحنه حق و باطل»
سوال:«پاتوق مطالبه»؟    جواب:«کلمه ای که چیزی  توش در نمیاد»
انتهای پیام/
ارسال نظرات