خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان سرخه:

نفاق سیاسی را همزاد کفر است/ نفاق سیاسی بدترين نوع نفاق است

امام جمعه شهرستان سرخه با بيان اينكه نفاق سياسي همزاد كفر است، گفت: خیانت حاصل و نتيجه نفاق سیاسی است.
کد خبر: ۸۶۳۹۰۳۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، در نشست هیئت عاشقان ولایت که با حضور فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سرخه، سرمربی، مربیان و سرگروه های حلقه‌های صالحین که در حسینیه شهدا برگزار شد، اظهار داشت: نفاق به راه زیر زمینی و پنهانی گفته می شود که در زبان عربی به تونل نفق گفته می شود.

وی با بيان اينكه فسق در لغت به معناى خارج شدن است و در اصطلاح قرآنى، به خارج شدن از راه مستقیم گفته می ‏شود،‌افزود: کلمه فسق در برابر عدالت به کار می رود و فاسق به کسى گویند که مرتکب گناه کبیره‏ اى شود.

امام جمعه شهرستان سرخه با بيان اينكه کسی که امین مردم باشد وبه امانات مردم خیانت کند منافق است که به این نوع نفاق ،نفاق اخلاقی گویند،‌بيان داشت: مهم ترین امانت سپردن مسئولیت ها به اهلش است و دومین خصلت منافق دروغ گویی است، هنگامی که وعده می دهد، خلف وعده می کند.

فاطمي بصير از جمله نفاق ها را خیانت در امانت، دروغ گویی، پیمان شکنی، خروج از حق در مقام ستیزه جويي عنوان كرد و گفت: نفاق به سه قسم اخلاقی، سیاسی و اجتماعی تقسیم می شود که زشت ترین و بدترین نوع نفاق ها نقاق سیاسی است.

وي افزود: آدمهای منافق مانند مگس و حشره ناتوان هستند و این افراد محکوم به حکم باد هستند.

امام جمعه شهرستان سرخه با اشاره به سخنی از امام علی (ع) بیان کرد: مزاج افراد منافق مانند خاکشیر است و این افراد مانند دماسنج هستند.

فاطمی بصیر گفت: احسان مؤمن باید هم جاذبه و هم دافعه داشته باشد؛ ولی منافق فقط می خواهد جاذبه داشته باشد.

وی نفاق سیاسی را همزاد کفر دانست و افزود: کسی که دچار نفاق سیاسی شد در مرحله اول یک نقطه مشکی در قلب او وارد می شود و قلب و دل او را سیاه می کند؛ در نتیجه حاصل نفاق سیاسی بی شرمی و خیانت است.

امام جمعه شهرستان سرخه ادامه داد: دشمن دو نوع است یک قسم آن دشمن آشکار و نوع دوم مخفی و پنهان در نوع اول بدون نفاق است و تابلو ندارد؛ اما نوع دوم مخفی و پنهان است، نقاب کشیده اما تابلو ندارد.

فاطمی بصیر بیان کرد: پرخطرترین دشمن شما منافقین هستند بنابراين به اين افراد اعتماد نکنید و کم خطرترین دشمن شما کسانی هستند که دشمنی خودشان را آشکار می کنندتابلو دارند و نقاب ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها