شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به رئیس دانشگاه شیراز:

عده ای می خواهند اجازه انتخاباتی عقلانی و منطقی را از جامعه سلب کنند/جریان فتنه نمی تواند فضای دانشگاهی را ملتهب سازد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه شیراز اعلام کرد: جریان فتنه حق حضور در دانشگاه را ندارد و نخواهد توانست اهداف خود در ملتهب نمودن فضای دانشگاهی را محقق سازد.
کد خبر: ۸۶۳۹۴۵۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس در واکنش به حضور تک سخنرانان حاشیه دار در روز های منتهی به انتخابات و ملتهب کردن فضای دانشگاه نامه ای به رئیس دانشگاه شیراز صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی
(همین‌هایی که سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند ، بدون هیچ منطقی ، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده‌ ای در مقابل آدمهای باانصاف . اینها نامطمئنند ؛ من استفاده‌ی از اینها را مطلقاً توصیه نمیکنم ، به ‌هیچ ‌وجه ؛ نه به شماها و نه به هیچ دانشجویی و نه به هیچ دانشگاهی توصیه نمیکنم.  اساتید خوب هستند ، از اینها استفاده کنید)
رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) 20 تیر
1394
ریاست محترم دانشگاه شیراز
جناب آقای دکتر مجید ارشاد لنگرودی
سلام علیکم
در روزهایی که شور و نشاط انتخاباتی فضای جامعه را در بر گرفته و می رود تا بار دیگر جمهوری اسلامی ایران با برگزاری یک انتخابات موفق به عنوان الگوی نظام مردم سالار دینی به جهانیان معرفی گردد عده ای معلوم الحال ،جریانی افراطی و ضدنظام را دنبال می کنند تا با ملتهب کردن فضا، اجازه انتخاباتی عقلانی و منطقی را از جامعه سلب کنند و با غبار آلوده ساختن فضای جامعه مانعی جدی بر سر راه انتخابات مصلحانه ایجاد نمایند .

این جریان افراطیِ قانون شکن که از طرف کانون های قدرت و ثروت نیز حمایت می شود در روزهای منتهی به انتخابات با دعوت از افراد مسئله دار چون الهه کولایی ، شکوری راد و ... آن هم در محیط دانشگاهی به دنبال احساسی ساختن فضا و گرفتن ماهی های خود از آب گل آلود جامعه است . نکته قابل تامل این جاست که چرا مسئولین استانی و دانشگاهی با حضور چنین افراد قانون شکنی در روزهای منتهی به انتخابات در دانشگاه موافقت می کنند؟

مگر نه این است که شعار اعتدال با فضای ملتهب و احساسی هم خوانی ندارد و می بایست فضای آزاد را برای همگان فراهم نماید . اما در این میانه شاهدیم که مسئولان دانشگاهی درخواست میزگردها و مناظره های سیاسی که از سوی تشکل های ارزشی و برای حاکم کردن فضای منصفانه و عالمانه بر جامعه می باشد را ماه ها بدون پاسخ می گذارند و فورا به تشکل های ساختارشکن بدسابقه برای میتینگ های سیاسی با تک سخنرانی سخنرانان معلوم الحال چون شکوری راد و کولایی که رهاوردی جز غلبه هیجانات کاذب بر منطق ندارد، مجوز می دهند .

البته از دانشگاهی که اعضای هیات رئیسه و معاونان آن از امضاکنندگان نامه غیرعقلانی و غیرشرعی درخواست عدم برگزاری انتخابات می باشند چنین رفتاری بعید نیست و تازه آغاز راه سهم خواهی آنان تلقی می گردد. این مسئله در حالی اتفاق می افتد که مقام عظمای ولایت در دیدار با اعضاء شورای عالی امنیت ملی فرمودند که "می بایست در برابر جریان غیر انقلابی درون نظام ایستاد." حال این که اینان ضدیت خود را با نظام و انقلاب به اثبات رسانده است، جای تردید نیست و بر همین مبنا نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه شیراز نیز با درخواست چنین برنامه هایی مخالف بوده و هستند اما مسئولین دانشگاه شیراز کوچکترین اعتقاد عملی به بیانات رهبر انقلاب و نماینده ایشان در دانشگاه نداشته و مدام بر کوس حضور عناصر نامطمئن، مساله دار و محکومین فتنه می کوبند.

در پایان نیز ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری هرگونه مناظره و میز گرد جهت برقراری فضای آزاداندیشی ؛ این پیام را برای همگان مخابره می کنیم که تا قشرحزب اللهی در این کشور نفس می کشد جریان فتنه حق حضور در دانشگاه را ندارد و نخواهد توانست اهداف خود در ملتهب نمودن فضای دانشگاهی را محقق سازد.
"والعاقبه للمتقین"
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس
انتهای پیام/
ارسال نظرات