خبرهای داغ:

تقدیر فرماندار تاکستان از تمکین به قانون کاندیدای رد صلاحیت شده

فرماندار تاکستان از تمکین به قانون کاندیدای رد صلاحیت شده و احزار نشده در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۶۴۰۹۲۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، انقلاب شکوهمند اسلامی در چهارمین دهه از حیات طیبه خویش و در آستانه دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته در مصاف با دشمنان داخلی و خارجی، نیازمند همگرایی و وحدت کلمه همه اقشار و جریانات مؤثر سیاسی حول محور ولایت فقیه است و تقوای الهی، داشتن بصیرت و درک صحیح از شرایط حساس امروز کشور و جهان و بی‌توجهی به علقه‌های زودگذر فردی و گروهی، از شروط تحقق راهبرد اتحاد و حفظ آرامش است.

در روزهای گذشته که اخبار رد و تایید صلاحیت شدن کاندیداها داغ بود اخبار و تحلیل های گوناگونی بر این اساس منتشر می شد،ولی اتفاق بسیار مبارکی که در شهرستان تاکستان افتاد کاندیدایی که رد صلاحیت شده بودند به قانون و نظر شورای نگهبان تمکین کردند و طرفداران خود را به آرامش دعوت کردند.

ایرج حیدری فرماندار تاکستان نیز در جلسه شورای اداری از این حرکت کاندیداها تقدیر ویژه به عمل آورد.

حضور در عرصه هایی مانند انتخابات در همه نظام های سیاسی مورد توجه است وقتی فردی وارد این عرصه شد با این فرض ورود می کند که همه پروسه های قانونی موجود در این رقابت را قبول کرده است .

باید با پذیرش همه جنبه های قانونی در این رقابت ها حضور پیدا کنند و عدم پذیرش بخش یا بخش هایی از این پروسه نتیجه ای جز حذف شدن افراد از پروسه رقابت ها در پی ندارد .

در کشور ما هم در قانون اساسی و در قوانین پایین دستی مثل قانون انتخابات برای هیات های نظارت و نهایتا شورای نگهبان وظایف مشخص و روشنی تعریف شده است،این وظایف به همان اندازه  وظایف و جایگاه هیات های اجرایی و نهاد مجری انتخابات از وجاهت و مشروعیت قانونی برخوردار است .

بنابراین وقتی یک فرد وارد عرصه ثبت نام در رقابت های انتخاباتی مجلس  می شود، این ورود با قبول این واقعیت است که فیلتر نظارتی نیز جزوی از این پروسه است .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یکی از بهترین، آزادترین و استانداردترین انتخابات در دنیا برشمردند و افزود: اینکه برخی تلاش دارند، بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات را به عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانه‌ای است زیرا بررسی صلاحیت کاندیداها و عبور آنها از صافی‌های قانونی، در دموکراسی‌های دنیا وجود دارد.

ایشان هدف از بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات را عرضه افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان کرد: باید در انتخابات، افرادی حضور یابند که دارای صلاحیت‌ها و حد و اندازه‌های لازم برای مسئولیت ریاست‌جمهوری باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، افزود: اعضای شورای نگهبان باید همان‌گونه که تا به حال بر اساس قانون عمل کرده‌اند، در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل کنند و در نهایت هر فردی که بر اساس ضوابط قانونی، از این صافی عبور کرد، می‌تواند وارد انتخابات شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید برلزوم پرشور بودن انتخابات ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کردند: امیدواریم با عنایت پروردگار، منتخب مردم هم، فردی باشد که مایه رضای الهی باشد و مردم را به آرزوهای بزرگ آنها از انقلاب اسلامی، نزدیک کند. (در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری 17/11/91)

7001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها