خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی:

راهکارهای مناسبی برای حضور جوانان در مساجد داشته باشید

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)قزوین بیان کرد: راهکارهای مناسبی برای حضور جوانان در مساجد داشته باشید چرا که حضور جوانان و نوجوانان در مساجد سبب شادابی و پویایی می‌گردد.
کد خبر: ۸۶۴۰۹۹۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همایش مشترک ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌ها با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین و امام جمعه شهرستان آبیک برگزار شد.

حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: خداوند متعال در چند جای قرآن کریم از کلمه "من اظلم" و یا "فمن اظلم" که به معنای "چه کسی ظالم تر و ستمکار تر"  است می باشد استفاده کرده است.

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم گفت: قرآن کریم از این کلمات در جاهایی استفاده کرده است که  انسان شهادت دروغ می دهد وحقیقت را کتمان کند که در رابطه با داستان حضرت ابراهیم بیان شده است و این عدم شهادت باعث ظالم شدن انسان ها می شود.

حجت الاسلام معبودی با بیان دومین نکته مصداق ظالم اظهار کرد: دومین مورد از آیات قرآن در مورد کسانی هست که به خداوند افترا می بندند و مردم را از یاد خدا  گمراه می کنند و کسانی که از جانب خودشان دین و آیینی درست می‌کنند مصداق ظالمان در این مورد هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) خاطرنشان کرد: و کسانی که وقتی آیات الهی را برای آنها بیان می‌شود و روی برمی‌گردانند و حقیقت را قبول ندارند سومین گروهی هستند که شامل این کلمه در قرآن هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروزه نیز شاهد این هستیم که کودکان و مردم مظلوم در سوریه و یمن و.... در بدترین حالت به شهادت می رسند ولی سازمان های جهانی چشم های خود را از دیدن آن ها بسته‌اند.

وی متذکر شد: کسانی هستند که از ذکر نام و یاد خدا در مساجد جلوگیری می کنند و متاسفانه بعضی مواقع شاهد این هستیم که ارکان مسجد از بیان یاد خدا جلوگیری و ممانعت می کنند و بزرگترین ظلم در حق مسجد را مرتکب می شوند که از شمار ظالمان به شمار می‌آید.

 

حجت الاسلام معبودی اذعان کرد: مصداق بعدی ظلم به مسجد عدم وجود روحانی و هیئت امنا و فرمانده پایگاه بسیج شایسته در مسجد است و همچنین عدم برنامه ریزی برای حضور مردم بخصوص جوانان نیز از مصادیق ظلم است.

وی ابراز کرد: باید جوانان در مساجد پرورش پیدا کنند که بتوانند در پست های کشوری مفید باشند و این هنر مسئولان در مراکز فرهنگی و مساجد است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که افراد اول در مسجد تربیت شوند و بعد در مناصب دولتی بکارگیری گردد.

 این مقام مسئول عنوان کرد: مصداق مهم ظلم به مسجد عدم بصیرت دهی به نمازگزاران است که متاسفانه در برخی از مساجد شاهد هستیم که با  دادن شعار مرگ بر آمریکا در مسجد مخالف هستند و اعتقادشان این است که مسجد فقط جای عبادت است و نه محل سیاست.

 

امام (ره) فرمودند: که مسجد فقط جای عبادت نیست

حجت الاسلام معبودی در خاتمه به نظر حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با مسجد اشاره کرد و افزود: نگاه امام (ره) این است که مسجد فقط جای عبادت نیست بلکه محل تبادل آرا و محل مطلع شدن از اطلاعات کشور و جهان است و حفظ مسجد برای همه لازم است و باید تلاش کنیم مسجدی سرشار از ایمان و تربیت دینی و اسلامی بوجود بیاوریم.

 

6001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها