عضو کارگروه اجتماعی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه در گفتگو با "بسیج" خبر داد

برگزاری چهارمین دوره طرح ملی "دادرس" ویژه دانش آموزان بسیجی

عضو کارگروه اجتماعی مجمع عالی بسیج از برگزاری چهارمین دوره طرح ملی "دادرس" ویژه دانش آموزان بسیجی، در 20 مدرسه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۵۷۳۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
 رضا مومن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در این خصوص افزود: هدف از برگزاری این طرح، آموزش پایه مباحث امدادی از قبیل، پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی و خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری است.

وی اظهار کرد: با این آموزش ها مهارت های اجتماعی مانند شرکت در کارگروهی و تقسیم کار، ایجاد رقابت سالم بین فراگیران، افزایش اعتماد به نفس و خود باوری، مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان بسیجی تقویت می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه اذعان کرد: بخشی از این آموزش های امدادی در قالب طرح ملی دادرس به دانش آموزان پایه هشتم ارائه می شود تا دادرسان هلال احمری بتوانند در زمان حوادث و بلایا به خود و دیگران کمک کنند.

مومن زاده بیان کرد: آموزش های امدادی بر اساس آموزش های حرفه‌ای است که موجب افزایش مهارت زندگی دانش آموزان و استفاده از دانش آنها در مواقع ضروری می‌شود.

وی گفت: امید است با اجرای این طرح در مدارس گامی بزرگ برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از حوادث برداریم. هلال احمر تربت حیدریه در کنار فعالیت های امدادی خود با هفت کانون دانشجویی و ۶۰ کانون دانش آموزی در مواقع ضروری و در صورت نیاز در مناطق مختلف شهرستان در تمام حوزه ها به مردم خدمات ارائه می کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها