خطیب جمعه خلیل آباد:

آیت الله واعظ طبسی یار دیرین امام و رهبری بود

خطیب جمعه خلیل آباد اظهار داشت: آیت الله واعظ طبسی یار دیرین امام و رهبری و در خدمت انقلاب بود.
کد خبر: ۸۶۴۶۴۸۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، ضمن تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری به این نهاد مقدس و تشکر از زحمات آنها، پیرامون مسئله اسلام و نیکی از دیدگاه اسلام صحبت کرد و خاطر نشان کرد: در قرآن کریم پیش از ۱۰ مورد از مردم خواسته شده است که در حق پدر و مادر نیکی بکنند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) در این باره، اظهار داشت: بهترین نیکی و احسان، احسان به والدین است و احسان به والدین در کنار بندگی و عبادت خدا قرار گرفته است و بعد از احسان به پدر و مادر، به احسان و نیکی به نزدیکان و کمک مالی به همسایه و درماندگان سفارش شده است.

ناهیدی همچنین تصریح کرد: روح انفاق و نیکوکاری بایستی در جامعه گسترش پیدا کند و جزئی از ایمان شود و ما باید برای محرومان حق قائل بشویم و همه باید خود را مخصوصاً در آستانه عید نوروز موظف به کمک مستضعفان بدانیم.

وی با بیان اینکه در جامعه باید عادت کمک به فقرا و مستمدان که یک عادت اسلامی است روز به روز بیشتر شود و به فضای همدردی با فقرا دامن بزنیم، اذعان نمود: خانواده ها تلاش کنند و کمک های فامیل را جمع آوری کنند و در راه کمک به مستضعفان فامیل خود هزینه کنند و اگر در فامیل خود مستضعفی نبود به فقرای دیگر رسیدگی کنند.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به رحلت آیت الله واعظ طبسی، بیان داشت: ارتحال ملکوتی فقیه مجاهد، نماینده امام و رهبری در خراسان بزرگ، عضو فقهای خبرگان رهبری، متولی آستان قدس رضوی و مدیر و استاد حوزه علمیه خراسان، حضرت آیت الله واعظ طبسی را پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و عموم مردم تسلیت عرض می کنم.

وی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی یار دیرین امام راحل و رهبری بودند، اظهار کرد: این عالم ربانی واقعاً یک زندگی سر تا پا بی آلایش و پاک داشت که در خدمت مردم، خبرگان رهبری و حوزه های علمیه ، آستان قدس رضوی و زائرین امام رضا(ع) داشتند.

حجت الاسلام علی ناهیدی در ادامه اظهار داشت: کمتر کسی را سراغ داریم که این همه شایستگی و توفیق و موفقیت را داشته باشد و در واقع آیت الله واعظ طبسی از شخصیت های برجسته کم نظیر در سطح کشور در قسمت ها و ابعاد مختلف بودند

وی با اشاره به سفرهای راهیان نور، ابراز داشت: همه دولت های خدمتگذار ایران اسلامی از حرکت فرهنگی راهیان نور و مسائل مربوط به دفاع مقدس استقبال، همراهی و همکاری کرده اند.

خطیب جمعه خلیل آباد در ادامه تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ۲۰ اسفند را به عنوان روز ملی راهیان نور تصویب کرده است و در تقویم ها به ثبت رسیده است

وی در ادامه با بیان اینکه اردوهای راهیان نور برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و ارزشهای دینی اقدامات خوبی انجام گرفته است، اذعان نمود: اردوهای راهیان نور یکی از راه های مقابله با جنگ نرم و ترویج ارزشهای دفاع مقدس است که به برکت خون شهدا، ۷ استان میزبان اردوی راهیان نور هستند.

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد زائران راهیان نور را جوانان تشکیل می دهند، عنوان کرد: حضور پرشور مردم به ویژه جوانان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و یادمان های شهدا به سبب آشنایی با سبک زندگی و سیره شهدا و رزمندگان صورت می گیرد.

وی همچنین اردوهای راهیان نور را یکی از راه های نوید بخش پرورش نسل جوان کشور بر اساس الگوهای اسلامی و دینی دانست و اظهار داشت:  طی سالهای ۸۴ تا ۹۴ تعداد بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا از ۴۰۰ هزار به حدود ۵ میلیون نفر گسترش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: تعداد زیادی راوی، روحانی و خادم شهدا مشغول ارائه خدمات به زائران در کاروان ها هستند که پا جای پای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) گذاشته اند که از ویژگی های کاروان های راهیان نور است و مردم با شوق و اشتیاق خاصی در لحظه تحویل سال در آنجا حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه مناطق عملیاتی جنوب مشهد شهیدان است و بنابراین حرم محسوب می شود و از یک حرمت و منزلت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: کار بسیار زیبا و خوبی است که باید گسترش پیدا کنند که در جهت حفظ آثار دفاع مقدس و یادمان های دوران دفاع انجام می شود.

ناهیدی در خاتمه ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت: هر کس نهال درخت را بکارد و تا زمان به ثمر نشستن این درخت از آن نگهداری کند به از هر میوه آن درخت خداوند پاداشی را برای صاحبش می نویسد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها