خبرهای داغ:

سیاه نمایی چندباره ملاوردی از وضعیت حقوق بشر در ایران/ ماجرای گزارش سال 83 خانم رییس به سازمان ملل!

شواهد حاکی از این است که خبر کذب مولاوردی در خصوص روستایی در سیستان و بلوچستان که همه مردانش به جرم قاچاق، اعدام شده اند، تکه ای از گزارش سر تا پا سیاه نمایی است که ایشان در سال های تصدی خود بر مدیریت امور بین الملل نهاد زنان وخانواده ریاست جمهوری دولت اصلاحات تهیه و در سازمان ملل ارائه داده بودند، گزارشی که در مجلس وقت محکوم شد.
کد خبر: ۸۶۴۷۱۸۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
طی روزهای گذشته خبری از سوی رسانه‌ها منتشر شد که شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده  از روستایی در سیستان و بلوچستان یاد کرده بود که «تمامی مردان آن روستا – به جرم قاچاقچی بودن - اعدام شده‌اند» وی بازماندگان آنها را به سه دلیل انتقام جویی خون پدرانشان، تأمین معاش و عدم حمایت؛ قاچاقچیانی بالقوه دانسته بود .

همین اظهارنظر بی مسئولانه آن هم از طرف معاون رئیس جمهور خوراک خوبی به رسانه های  ضدانقلاب داده و اعتراض مردم به ویژه مردم سیستان و بلوچستان و مسئولان این استان را در پی داشته است.

مولاوردی که تحت فشار روانی مطبوعات و آستانه اعلام جرم از سوی معاون دادگستری استان سیستان بلوچستان قرار دارد، طی گفت وگویی با یکی از رسانه ها نه تنها از این سیاه نمایی و افترا زدن به مردم شریف سیستان و بلوچستان عذرخواهی نکرده است بلکه وعده داده اسم این روستایی که حتی مردم و مسئولان این استان از آن بی‌خبر هستند! را طی اطلاعیه ای خواهد داد.

اما هیهات که در اطلاعیه این معاونت که بیشتر گویی به جای پرداختن به موضوع روستای مجهول المکان به مباحث مبارزه با مواد مخدر و زحمات و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در اینباره پرداخته شده است، نه تنها عذرخواهی از مردم شریف سیستان و بلوچستان صورت نگرفته ؛ حتی اسمی از این روستا نیز نیامده است! و چون گذشته همه تقصیرها به گردن برخی از جریان های سیاسی انداخته شده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: « این معاونت بارها تعامل و گفت و گو را رافع بسیاری از سوءتفاهماتی که بویژه در حوزه ماموریت و مسئولیت خود در جریان است اعلام کرده است. این بار نیز به رغم آنکه تخریب و تخطئه و پیش داوری از طرف کسانی که مشی و بنایشان بر این منوال نهاده شده است، بر نقد سازنده پیشی گرفت بر خود لازم می داند تاکید نماید؛ در بحث و تبادل نظر منتشر شده که از قبل هم هماهنگ نشده بود، نه قصدی در زیر سوال بردن حیثیت استان خاصی مدنظر بوده و نه قصدی در اشاعه اکاذیب علیه دستگاه یا قوه خاصی و یا قصدی در تهیه خوراک خبری و تبلیغی برای رسانه های بیگانه و یا سوژه برای پرونده حقوق بشری و تشدید تحریم ها و ....(بر خلاف آنچه برخی جریان سازان شناخته شده سیاسی مدعی شده اند)، غرض فقط و فقط بیان دغدغه ای انسانی و دینی و مسئولیت شرعی همه ما به مصداق کلکم راع و کلکم مسئول بوده است.»

سوال اینجاست خانم مولاوردی که اینقدر دغدغه مند هستند و معتقدند: « مسئولیت و حساسیت نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از خانواده های محکومین، صرف نظر از آنکه در یک روستای کوچک دورافتاده  در مناطق مرزی و با چند خانوار یا در مناطق دیگر با سطوح بزرگ تر ساکن باشند، در چارچوب مبارزه همه جانبه و در ادامه سیاستهای بازدارنده و پیشگیرانه و با رویکرد اجتماع محور تعریف می شود.» خودشان بعد از گذشت بیش از دو سال از قبول تصدی معاونت زنان وخانواده ریاست جمهوری و حتی قبل از آن در دوران اصلاحات به عنوان مدیر امور بین الملل این مرکز برای مردم به ویژه زنان روستایی و باز هم روستاهای محروم با زنان آسیب پذیر بیشتر چه کرده اند؟ آیا سیاه نمایی و سخن پراکنی آنهم بدون سند و مدرک در وضعیتی که نظام جمهوری اسلامی ایران به عناوین پوچ حقوق بشری مورد سخت ترین تحریمات قرار دارد، خدمتی صادقانه است؟

از طرف دیگر آیا معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در محلی از اعتبار قانونی قرار دارد که جلوتر از مجمع تشخیص مصلحت نظام گام برداشته و به بررسی کارآیی و کارآمدی مجازات اعدام پیش بینی شده پرداخته و حکم قاچاقچی بالقوه بودن به خانواده محکومین بزنید؟ آیا توهین و افترا، نوعِ جدید حمایت از خانواده ها و زنان نیازمند حمایت و آسیب پذیر است؟

اما در باره نکته ای که در انتهای اطلاعیه روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به چشم می خورد مبنی بر اینکه « همزمانی انتشار این مطلب در قالب مصاحبه در ایام اوج تبلیغات انتخاباتی و بعد پیگیری و باز نشر مکرر آن  بعد از اعلام نتایج انتخابات به سوءاستفاده رسانه های بیگانه و برخی مبهوت شدگان از خلق حماسه ای دیگر در ٧اسفند ٩٤ در داخل کشور دامن زد تا به هر نحو ممکن کام شیرین ملت بویژه زنان و جوانان را در این روزها تلخ نموده و نگاهها و ذهنها را از این حماسه بزرگ و بی بدیل منحرف  و موجبات نگرانی کسانی که دل در گروی انقلاب و نظام دارند را فراهم نمایند.» باید گفت دست از سر انتخابات و شرکت مردم در این حماسه بردارید و به واقعیت ها نگاه کنید؛ آیا شخص شما و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در مقیاس یک کشور،  آنقدر در نتیجه انتخابات تأثیرگذارید که به قول شما برخی از جریاناتی با به راه انداختن هیاهویی درصدد تخریب وجه حزبی نزدیک به دولت باشد!

و باز هم باید گفت: وجه تشابه مسئولان دولت اعتدال و امید، توهین در رسمی ترین سخنرانی ها و صدور اطلاعیه ها و بیانیه ها علیه افراد و احزاب و ق شرهای مختلف است و چه بسا شما هم در این زمنیه کم نیاورده اید و منتقدین خود را « مبهوت شدگان حماسه 7 اسفند» می نامید در حالیکه شواهد حاکی از این است که این شما هستید که با ورود حداقلی حزب نزدیک به خود مبهوت مانده اید و چشم خود را بر حماسه های انتخاباتی سال های گذشته مردم ایران بسته اید گویی در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی شما حضور مردمی در پای صندوق های رای فقط به هفتم اسفند برمی گردد و این جای تأسف دارد.  

 این نخستین و احتمالا آخرین اظهارنظرهای جنجای شما نخواهد بود پس به جای اینکه به دنبال سیاسی کاری باشید قبل از سخنرانی کردن مطالعه کنید، قبل از حرف زدن آن را با معیارهای نظام جهوری اسلامی ایران و ارزش های اسلامی بسنجید چرا که اگر ما هم بخواهیم چون شما به این قضیه نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که چرا خانم مولاوردی درست زمانی دست بر موضوع اعدام گذاشته است که باز هم جوامع مختلف در صددد موضع گیری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با اجرای این حکم هستند!

نکته ای که از زمان خبرسازی مولاوردی در خصوص وجود روستایی در سیستان که تمام مردان معدوم شده اند تا به امروز نسبت به آن غلفت شده این است که ریشه این گونه صحبت های او از کجا آب می خورد؟

زهرا سجادی دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس در این خصوص، گفت: خانم مولاوردی اولین باری نیست که بر روی استان سیستان و بلوچستان کار می کنند؛ ایشان در دوران اصلاحات که مدیر امور بین الملل مرکز زنان و خانواده بودند نیز یک گزارش سر تا پا سیاه نمایی و بزرگ نمایی شده از این استان را در قالب گزارش نوشتاری – تصویری به سازمان ملل ارائه کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه آن زمان یعنی سال 83 بنده به عنوان مسئول گروه تحقیق و تفحص از طرف مجلس مأمور شدم این گزارش را پیگیری کنم، گفت: این گزارش آن زمان از سوی مجلس شورای اسلامی محکوم شد چرا که چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را واژگون نشان می داد.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در خصوص گزارش تهیه شده خانم مولاوردی از وضعیت زنان استان سیستان و بلوچستان در دولت اصلاحات، اظهارداشت: این گزارش توسط NGO هایی تهیه شد که خود آنها توسط مرکز امور زنان و خانواده دولت اصلاحات و با بودجه ای که سازمان ملل در اختیار آنها گذاشته بود، در استان سیستان و بلوجستان تأسیس شده بودند.  

وی گفت: این گزارش سر تا پا سیاه نمایی و بزرگنمایی شده از وضعیت زنان و مشکلات زنان سیستان  و بلوچستان در نهایت به سازمان ملل ارجاع داده شد.

سجادی در ادامه افزود: اما در خصوص این خبر که خانم مولاوردی خودشان گفته اند که من شنیده بودم چنین مسئله ای در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است! باید گفت: از شخصیتی چون معاون رئیس جمهور بعید است که به شنیده های خود اکتفا کنند و به خودشان فرصت و اجازه ندهند که در مورد موضع چنین مهم، تحقیق و بررسی کرده و بعد آن را رسانه ای کنند.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در ادامه با طرح سؤالی از خانم مولاوردی پرسید؛ آیا شما به عنوان یک فرد ایرانی، یک زن و  مسئول امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می دانستید سیستان و بلوچستان چه وضعیتی دارد ؟ اگر بگوید « نه » که پاسخی غیرواقع داده‌اید چرا که شما گزارشی از این استان در دوران اصلاحات تهیه کرده بودید پس اگر مشکلی وجود دارد؛ بروید بررسی کنید.

وی ادامه داد: اگر از وضعیت این استان باخبر بودید و این مسئولیت را پذیرفتید موظف بودید در این 2 سال اقداماتی را انجام دهید؛ بگویید در این مدت چه کردید؟ و اگر نمی دانستید به چه کسی دارید اعتراض می‌کنید؟

سجادی خطاب به مولاوردی گفت: وقتی شما مسئول اجرایی هستید وقتی معاون رئیس جهور بیاید و دم از مشکلات روستایی فرضی بزند و خودش هم نتواند برای آن کاری کند
! لطفا کنار بروید، اگر کسی می داند و نمی تواند کاری انجام دهد لطفا کنار بروید و انصراف بدهید.

وی افزود: نکته ای برای خانم مولاوردی و تمام دست اندرکاران دارم این است که اولا سیاه نمایی نکنید چرا که روستایی با این مشخصات نداریم و با صراحت عرض می کنم بنده در طی انجام همایشی از پروژه اندیشه های راهبردی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان رفته ام در جریان مشکلات آن منطقه هستم، مشکلاتی هست که باید رفع شود اما از معاون رئیس جمهور بعید است چنین مورد بدون مستندی را بگوید.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی دلیل به وجود آمدن این گونه اتفاقات را اینگونه دانست که در دوران اصلاحات دشمنان می خواستند نظام جمهوری اسلامی را ناکار آمد جلوه دهند و برای این منظور بودجه هم تعیین کردند که از طریق معاونت زنان و خانواده وقت به ngo هایی داده شده که در خود استان شکل گرفته بود تا گزارشی سیاه نمایی شده را تهیه کنند این اقدامات نکته و هدفی دارد تا به دنیا نشان دهند که جمهوری اسلامی به عنوان نهاد بزرگ اسلامی کارآمدی ندارد، ببینید در درون خود چه مکشلاتی را دارد و طوری به آن بپردازند که به مردم دنیا اثبات کنند که اسلام، الایاذ بالله، ناکارآمد است ؛ لذا در طی همان گزارش خانم مولاوردی مجددا به همان مطالب پرداخته است و درصدد سیاه نمایی دوباره ای بوده‌اند و این بهانه ای هست که دست دشمن می دهند تا دشمننان ما به جرات بتوانند چنین برداشت ها و سوء استفاده هایی داشته باشند.
ارسال نظرات