خبرهای داغ:
طرح آمریکا برای نفوذ و بازگشت به ایران

جانشین سازمان بسیج طلاب به تشریح طرح نفوذ آمریکا به ایران پرداخت

حجت الاسلام دارابکلایی به تشریح طرح آمریکا برای نفوذ و بازگشت به ایران پرداخت . این مباحث در جمع طلاب و روحانیون حلقه های صالحین مطرح شد
کد خبر: ۸۶۴۷۴۲۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

طرح آمریکا برای نفوذ و بازگشت به ایران:

مرحله اول:

گام اول: پاس و آشکار این طرح گام به گام است و با عنوان پاس و آبشار است و سپس گام دوم تضعیف اقتصاد ملی ایران، گام سوم: انتقال غرب گرایان لیبرال و سکولار از حاشیه به متن، نکته مهم در مرحله اول نفوذ اینکه فرایند پاس و آبشار در این گام، نفوذ در حلقه های تئوریک و تصمیم ساز را به نفوذ در مناصب تصمیم گیر پیوند زد.

مرحله دوم:

گام اول عملیات فریب استراتژیک. در این گام مقامات آمریکا با فریب استراتژیک و نشان دادن باغ سبز سعی می کنند با چراغ سبز جدید عطش بیشتری برای مذاکرات فی مابین دنبال شود مثلا می گویند تحریم ها لغو خواهیم کرد، اموال بلوکه را آزاد خواهیم کرد، برقراری روابط دوکشورو....گام دوم: انتقال مذاکرات به کانال یک دیپلماسی، در این گام رویکرد فشار و تحریم ایران را پای میز مذاکره کشاند، مذاکرات از موضوع هسته ای خارج و فراتر بحث گردد، مذاکرات را در سطح عالی کشاند. گام سوم: ایجاد اشتباه محاسباتی در نبرد محاسبات.

مرحله سوم:

تحذیر از طریق اقناع یعنی ایران برای در امان ماندن از مجازات و بازگشت تحریم ها و استفاده بردن از مشوق ها مشروط، آمریکایی جریان ایران ملزم می کند که ایران باید در ریل مسیر حرکت طراحی شده آمریکا باشد مثلا محدودیت های برنامه موشکی تحریم را دفع می کنند در صورت منتفی کردن حمایت ایران از حزب ا...، بازرسی و کنترل بی سابقه آشکار و پنهان، مکانیزم باشد در برگشت پذیری تحریم ها برای کنترل بر ایران در منطقه خاورمیانه بنابراین در این مرحله سوم طرح آمریکا اقناع و حذر داشتن ایران در چارچوب مکانیزم تعریف شده توسط آمریکا.

مرحله چهارم:

وسوسه کردن ایران به تعامل با آمریکا: مرکز سابان با صراحت هدف از این مرحله را می گوید تغییر رفتار ایران از طریق تعامل و تشویق این رویکرد موفقیت گسترده ای در درازمدت دارد و تغییر حکومت را به دنبال دارد و دیگر اهداف طراحان مرحله چهارم نفوذ عبارتند:1- تغییر در سیاست جمهوری اسلامی ایران2- تغییر در معاملات و آرایش سیاسی در ایران 3- تغییر در وضعیت فرهنگی و اجتماعی در ایران4- تغییر در مناسبات اقتصادی ایران و آمریکا، در این مرحله هدف نهایی این است که تدریجا عادی سازی روابط بین دوکشور منتفی گردد

مرحله پنجم:

طرح نفوذ: تعیین نقش و سهم برای ایران از سوی آمریکا از نگاه آمریکا در این مرحله می بایست مصادف با تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران و سلطه هم زمان در منطقه گردد.
ارسال نظرات