خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت:‌ اگر اقتصاد کشور و چرخ تولید راه بیفتد، خیلی از دو قطبی‌ها و بهانه جویی‌هایی که برای بیکاران است و مردم را ناراحت می‌کنند کنار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۰۴
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران گفت:‌ تقوا هم توشه و هم لباس انسان است و انسان با لباس آبرویش حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی و برهنگی، ارزان دادن ارزش والای بانوان است، تصریح کرد:‌ لباس زینت وقار و مجوز ارتباط با دیگران و نشانه اجتماعی بودن است.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه افزود:‌ مقام معظم رهبری شعار امسال را رشد تولید و مهار تورم نامگذاری کردند که این کارشناسی آن حکیم است که می‌داند اگر اقتصاد کشور و چرخ تولید راه بیفتد، خیلی از دو قطبی‌ها و بهانه جویی‌هایی که برای بیکاران است و مردم را ناراحت می‌کنند کنار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران افزود:‌ در مسئله رشد تولید و مهار تورم، رئیس دولت و قوه اجرایی با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و اقدامات موثر و پیگیری‌های مستمر توانستند بالغ بر ۶۰۰۰ بنگاه اقتصادی راکد و یا نیمه فعال را به بهره‌وری و فعالیت در بیاورند که این یکی از پیروزی‌های بسیار خوب است. 

حجت الاسلام صدیقی تشریح کرد:‌ نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است؛‌ در مسئله نفت و معادن زیرزمینی پیشرفت‌های خوبی نصیب این مردم به برکت فعالیت‌های این دولت شده است و در مسئله مهار تورم و رشد نقدینگی رقم آن از ۴۲ تا ۳۴ درصد کاهش یافته است. 

وی در ادامه گفت:‌ یکی از عوامل تورم از نظر کارشناسان مسئله نقدینگی بوده است که مهار نقدینگی کار بسیار مهم و دقیقی بود که توانستند آن را از ۴۲ به ۳۴ کاهش دهند و این شاخص خوبی است. 

وی یکی از دیگر امتیازات مثبت این دولت را اختصاص صد درصدی بودجه عمرانی دانست و گفت:‌ در دولت‌های قبل بودجه‌های عمرانی کمتر دیده میشد و به سایر بودجه‌ها توجه می‌کردند.

حجت الاسلام صدیقی انضباط مالی را دیگر امتیازات این دولت در این سال‌ها برخواند و تاکید کرد:‌ استقراض از بانک مرکزی برای اداره امور در این مدت برای دولت پیش نیامد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد‌:‌ استمرار سفرهای کاری رئیس جمهور به استان‌ها و پیگیری ‌حضوری از یک طرف و ارتباط با مردم از طرف دیگر و شنیدن مشکلات از خود آنها هم یک موضوع دیگر است؛‌ به عنوان مثال در سفر بندرعباس یک مشکل ۳۵ ساله را تصمیم‌گیری کردند و آن موضوع را برای استان تامین کردند.

وی همچنین دیپلماسی فعال اقتصادی این دولت را هم تحسین کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که حضور در انتخابات جهاد و مقابله با دشمن و بدخواهان کشور بود. مردم علی‌رغم یک‌سال تبلیغات بی سابقه دشمنان و ضد انقلاب‌های داخلی کشور، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

وی ادامه داد: حضور عزت ساز مردم با بصیرت ایران نشان‌دهنده دین داری، ولایتمداری، دشمن شناسی و زمان شناسی است. 

وی با بیان اینکه مردم علی‌رغم مشکلات معیشتی پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و این حضور از سوی افرادی در جامعه انجام شد که گرفتاری‌های معیشتی دارند، افزود: مشارکت ۴۱ درصدی یک جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود.

حجت‌الاسلام صدیقی مسئله فلسطین را مسأله اول جهان اسلام دانست و ادامه داد: آنچه در جنگ غزه برای مردم مظلوم فلسطین ایجاد شده، نشان‌دهنده جنایات رژیم اسراییل به پشتیبانی آمریکا است.

ارسال نظرات