کارشناس مسائل سیاسی:

منفعت آمریکا حتی به کشورهای اروپایی هم نمی رسد

یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: همراهی با آمریکا نه تنها منفعتی ندارد، بلکه مضرراتی را نیز به دنبال خود دارد.
کد خبر: ۸۶۵۰۰۰۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،علی جمشیدی کارشناس مسائل سیاسی و دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری نسیم گفت: استکبار ستیزی جزیی از ذات انقلاب است و هیچ گاه نمی تواند از انقلاب جدا شود. اگر امروزه ما با سران کشورهای استکباری مذاکره می کنیم، در کنارش شعارهای ضد استکباری را نیز باید حفظ کنیم.

وی افزود: در صدر اسلام نیز ملت مسلمان برای منافع خود با ایادی کفر مذاکره می کردند ولی موضع خود را نسبت به آنها از دست نمی دادند زیرا مذاکره با آنها منافاتی با مواضع ضد استبکاری شان نداشت.

جمشیدی با با بیان اینکه ارتباط با آمریکا هیچ منفعتی برای ما ندارد، تصریح کرد: منفعت آمریکا به هیچ یک از کشورها حتی کشورهای اروپایی هم نمی رسد. آمریکا حتی از آلمان که یک کشور هم سو با اوست، جاسوسی می کند. همراهی با آمریکا نه تنها منفعتی ندارد، بلکه مضرراتی را نیز به دنبال خود دارد.

این کارشناسی سیاسی در رابطه با کشورهایی که در ارتباط با آمریکا هستند گفت: این کشورها یک منفعت سطحی و یک رفاه عاریه ای را برای خود کسب کرده اند ولی در عوض امنیت و اختیار خود را از دست داده اند. آمریکا هر وقت بخواهد می تواند در این کشورها دخالت کند و منافع خود را پیش بیاندازد.

وی افزود: اگر برخی از این کشورها پیشرفتی کرده اند، عدالت اجتماعی را از بین برده اند و میلیون ها نفر را به زیر خط فقر کشیده اند.

جمشیدی در ارتباط با تهاجم فرهنگی خاطر نشان کرد: حضور در فضای جهانی، مضمحل شدن فرهنگ را به همراه دارد. باید برای جهانی شدن فرهنگ و اعتقادات خود را از دست داد و همرنگ دیگر کشورها شد و اینجاست که فرهنگ ما در خطر نابودی قرار می گیرد.

جمشیدی به جشنواره باروت خیس پیشنهاد کرد: این جشنواره با توجه به کمک نکردن دولت به آن قابل ستایش است اما نیاز به تبلیغات بیشتر دارد. این جشنواره می تواند با استفاده از ظرفیت مدارس و مشارکت آنها، ایده های جدیدی در گسترش خود ایجاد کند.

وی با انتخاب خانم آیزاکس به عنوان لایق ترین فرد برای دریافت جایزه باروت خیس گفت: کسانی که دوست دارند نور واقعی رسول الله از جهان پاک شود، مصداق اتم مقابله با فطرت گرایی انسان ها هستند.
ارسال نظرات