خبرهای داغ:
گزیده بیانات رهبری در خصوص راهیان نور:

من این سرزمین را یک سرزمین مقدس می دانم

من این سرزمین را یک سرزمین مقدس می دانم این جا نقطه ای است که ملائکه الهی که شاهد فداکاری مخلصانه این شهدای عزیز بودند.
کد خبر: ۸۶۵۰۸۹۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، با توجه به نزدیک شدن به سال نو و شروع تعطیلات نوروزی فعالیت بسیجیان در تمامی نقاطق کشور در راستای اردوی بزرگ فرهنگی اردوهای راهیان نور و اردهای جهادی شروع شده است.

اردوهای راهیان نور در تمامی طول سال برای تمامی اقشار دانش آموزی،طلاب، فرهنگیان، دانشجویی، جامعه پزشکی و.... برگزار می‌شود و مختص ایام عید نمی‌باشد.

ولی حضور زائرین در تعطیلات نوروزی به صورت کاروانی و یا خودجوش بیانگر جلوه زیبای می‌باشد بطوری که با حضور جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در این مناطق بهترین و مطلوب ترین تاثیرات را در افکار و معنویات آنان نمایانگر خواهد بود.

اردوهای راهیان نور در راستای شناخت و آشنایی با دلاور مردی‌های رزمندگان اسلام در مقابل رژیم نا به حق بعثی خواهد بود که چگونه بدون داشتن کم‌ترین امکانات جنگی و رزمی در مقابل دشمنان مقاومت نمودند تا وجبی از خاک کشور اسلامی ایران در دست دشمنان نباشد.

حضور در مناطق عملیاتی بیانگر تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب و شهدا است و تدوام دهنده راه بزرگ رزمندگان اسلام است.

گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای راهیان نور  

مقام معظم رهبری خود نیز از پشتیبانان اصلی برگزاری اردوهای راهیان نور هستند که بر برگزاری باشکوه و با اهمیت این اردوها بسیار سفارش کردند.

سرزمین مقدس

من این سرزمین را یک سرزمین مقدس می دانم. این جا نقطه ای است که ملائکه الهی که شاهد فداکاری مخلصانه این شهدای عزیز بودند، به این جا تبرک می جویند. این جا متعلق به هر کسی است که دلش برای اسلام و برای قرآن می تپد. این جا متعلق به همه ملت ایران است. دل های همه ملت ایران، متوجه این نقطه، این بیابان و همه این مناطقی که شاهدفداکاری های جوان ها بوده است. شما که این جارا گرامی می دارید، خوب می کنید؛ آمدن شما و احترام به این نقطه، بسیار بجا و بسیار کار صحیحی است. بنده هم خواستم به ارواح طیبه شهیدان و به نفس های معطر جوانان مؤمن، تبرک بجویم و به این عزیزان احترام کنم؛ من هم آمدم در جمع شما شرکت کردم.
دیدار با مردم شلمچه- هشتم فروردین1378


اگر شهدا نبودند...

امروز شرکت من در مجموعه زایران خاک خونین شلمچه، برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و مردان بزرگی است که با خون خود، با جهاد و همت خود، با عزم و اراده خود، نام شلمچه و خرمشهر و خوزستان و ایران را در تاریخ، بلند کردند.

ملت ایران در دوره معاصر، هرچه عظمت و عزت در دنیا دارد، به برکت خون رزمندگانی است که در این سرزمین های خونین، حضور پیدا کردند و جان خود، سلامت و جوانی خود را برای اسلام، برای ملت و میهن شان در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم کردند. ایران، امروز هرچه دارد و در آینده هرچه بدست بیاورد، به برکت خون این شهیدان است. اگر این شهدایی که شلمچه، یادگار آنها واین بیابان های خونین، حامل نشانه های آنهاست، نبودند، امروز در این کشور، از استقلال ملی، از شرف ملت، از اسلام و از هیچ چیز ایرانی، نشان برجسته ای نبود؛ اینها در مقابل دشمن مهاجمی که بدون کمترین ملاحظه ای به مرزهای جغرافیایی و مرزهای اعتقادی حمله کرده بود، ایستادند.

دیدار با مردم شلمچه هشتم فروردین1378

باید حماسه‌ی شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ی بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسلهای آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و تواناییهای این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند.1384

مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس در صف اول رزمندگان بودند و پیوستگی آنان با ایران اسلامی آنچنان بود که وسوسه‌های قومی و زبانی دشمن بعثی هم نتوانست این پیوند مستحکم را سست کند.1389

من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها