خبرهای داغ:
در اولین روز سال 95 انجام شد:

بازدید زائرین کاروان راهیان نور استان قزوین از نهر خین

زائرین راهیان نور استان قزوین در اولین روز سال جدید از منطقه عملیاتی نهر خین بازدید و زیارت کردند.
کد خبر: ۸۶۵۲۳۰۷
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، بعداز ظهر روز کذشته زائرین راهیان نور استان قزوین در اولین روز سال جدید با حضور منطقه عملیاتی نهر خین با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.
راوی مستقر در این یادمان با بیان خاطراتی از شهدای این منطقه گفت: ما باید قدرشناس نعمت امنیت و ولایت باشیم و با الگوگیری از شهدا زندگی خود را خدایی کنیم.
وی خاظر نشان کرد: شهدای گرانقدر ما چراغ راه نسل حاضر و نسل های بعدی می باشند و باید استفاده کافی را از آنها ببریم.
اطلاعات مکانی منطقه عملیاتی نهر خین:
نامش نهر خین است، ۱۰ کیلومتر پس از شلمچه و محور عملیاتی کربلای ۴، این مرز بین ایران و عراق است که از نهر جاسم عراق سرچشمه می‌گیرد.
با گذشت چندین سال از جنگ همچنان دست‌نخورده باقی مانده و پراز تله‌های خورشیدی، مین و سیم خاردار است.
در جاده‌ای که به سمت نهر خین می رود یک مسجد بسیار کوچک خشتی که نشانه‌های تیر و ترکش هم بر سینه‌اش داشت، وجود دارد  که به مسجد جامع والفجر معروف است و همچنان پذیرای زائران و نمازگزاران است.
نهر خین که در آن‌ طرف یک خاکریز قابل رؤیت بود. این نهر که پر بود از سیم‌خاردار و تله‌ی خورشیدی امکان نزدیک شدن بیشتر را به زائرین نمی‌ دهد. نهری که در انتها به شط العرب یا همان اروند صغیر می‌رسد و عمقی در حدود سه متر یا بیشتر دارد.

در محل این نهر، سه عملیات مهم کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۸ به انجام رسیده و یادگارهای بسیاری را از آن زمان با خود به همراه دارد؛ ازجمله لاشه‌ی فلزی بسیار بزرگی در کنار نهر که هم شبیه یک کشتی یا قایق بزرگ بود.
حرف حساب و حرف دل این است که خدا می‌داند چه رازهایی در دل این نهر خوابیده و چند پیکر، دست و پا به قعر آن فرو رفته است.
شادی ارواح طیبه شهداء صلوات.

3001/ت/30

ارسال نظرات
پر بیننده ها