رئیس شورای شهر مشهد:

۱۵ شاخص اقتصاد مقاومتی در منطقه ثامن مشهد اجرایی شده است

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از میان ۲۴ شاخص اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مطرح شد ۱۵ شاخص محقق شده است.
کد خبر: ۸۶۵۳۷۹۳
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محسن انتظاری هروی صبح امروز در جریان بازدید از برنامه‌های عیدانه بافت پیرامون حرم رضوی اظهار داشت: هنر ما در مدیریت شهری این است که از فرصت حضور با برکت امام رضا (ع) در منطقه استفاده کرده و بتوانیم زمینه را فراهم کنیم تا تمامی اقشار و سنین زائران حرم مطهر رضوی از معنویت این سفر بهره مند شوند.

انتظاری با اشاره به اهمیت افزایش علاقه و اشتیاق جوانان به آشنایی با سیره زندگی حضرت رضا (ع) گفت: بافت پیرامون حرم جمعیت کثیری در دل خود جا داده است و برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر نمایشگاه  عفاف و حجاب و هفت سین امت اسلامی با محوریت مشارکت بازدیدکنندگان در تمامی غرفه‌ها سبب تفاوت کار امسال با کارهای گذشته بود.

وی در رابطه با جمع بندی کم و کیف نمایشگاه‌ها و ارزیابی عملکرد آن گفت: در برنامه‌های سال‌های قبل نظرخواهی مردم در مورد حضورشان کمتر بود همچنین غرفه آرایی و چیدمان جذاب و حضور روحانیون برای برقراری ارتباط موثر و مستقیم با مردم از نکات جالب توجه بود.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی نباید محدود به ایام خاص نظیر نوروز باشد و در طول سال نیز می‌بایست ادامه یابد افزود: همکاری تشکل‌های فرهنگی در قالب کارهای آموزشی و انتشاراتی در این دو نمایشگاه نمود عینی داشت و من امیدوارم این ارتباطات به گونه‌ای تنظیم شود که به طور مستمر در تمامی ایام سال ادامه داشته باشد تا مجاوران و زائران عزیز بتوانند از این خدمات بهره کافی را ببرند.

انتظاری تصریح کرد: در نمایشگاه، غرفه ها به طور متصل، در یک راستا و هماهنگ باهم عمل می‌کنند و این کار باید در کل شهر انجام شود. با توجه به نگاه حمایتی که از تشکل ها و بخش فرهنگی شهرداری وجود دارد، گسترش همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های فرهنگی نظیر آستان قدس، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و... دستاورد خوبی برای انجام کار فرهنگی جمعی و پیوسته به همراه خواهد داشت.

وی با در رابطه با همسویی عملکرد شهرداری منطقه ثامن از لحاظ خدمت رسانی شهری، عمرانی، فرهنگی و... با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال 95 به عنوان سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: براساس رویکرد برنامه ریزی 5 ساله شورای شهر و شهرداری، از میان  24 شاخص اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مطرح شده است، 15 شاخص با الگوی مدیریت شهری قابل تطبیق است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: حرکت‌های دانش بنیان و تاکید بر تولید داخلی و بهره گیری مناسب از سرمایه مالی از ضروریات اقتصاد مقاومتی است که عملکرد مجموعه شهر مشهد به ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر نشان از توجه خدمتگزاران مردم به این مهم دارد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ فرهنگ و دینی و مذهبی شهر مشهد و گسترش تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی بر شهرمندان و زائران گفت: قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد برای مبارزه با بی حجابی یکی از وقایع تاثیرگذار تاریخ این مرز و بوم بوده و حفظ تاریخ مشهد و خاطرات مردم در قالب اجرای نمایش این رویداد در خانه تاریخ توکلی تاثیر بسزایی در نفوذ معنویت و آشنایی بیشتر شهروندان و زائران حرم رضوی با فرهنگ دینی و مذهبی مشهد مقدس دارد.

انتظاری با بیان اینکه کاهش 70 درصدی صدور پروانه ساخت سبب عدم تحقق بخش قابل توجهی از منابع درآمدی شهرداری شده و جبران آن نیازمند بهره گیری از سیاستگذاری‌های فرهنگی در مجموعه مدیریت شهری است گفت: استفاده هنرمندانه خادمان حریم رضوی از ظرفیت‌های فرهنگی و  زیارتی در منطقه ثامن، اقدامی شایسته و موثر در زمینه اعتلای فرهنگ دینی است.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های موثری برای استفاده از ظرفیت‌ها در مدیریت شهری به شکل لایحه دوفوریتی در صحن علنی شورا به تصویب رسیده است گفت: در تلاش هستیم که با بهره گیری شایسته از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مشهد در عرصه مدیریت شهری یک کار الگویی برای سایر دستگاه‌ها و شهرداری کلانشهرها ارائه دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها