خبرهای داغ:
بیانیه بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن

دولتمردان رویه‌ای فاطمی را در اداره امور و پایداری و استقامت در برابر هجوم اشرار در پیش بگیرند

بسیج جامعه زنان کشور در بیانیه‌ای با تبریک ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) آورده است: در آغاز این سال فاطمی دولتمردان رویه‌ای فاطمی را در اداره امور و پایداری و استقامت در برابر هجوم اشرار عالم در پیش بگیرند.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۸۰
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

بسیج جامعه زنان کشور همزمان با فرارسیدن ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن بیانیه‌ای را منتشر کرد، در این بیانیه آمده است:

بهار 1395 را با شعار امسال که عبارت است از «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» آغاز کرده‌ایم و در تولد دوباره طبیعت با استشمام رایحه دل انگیز یاس جانی تازه یافتیم با این امید که روز و ماه و سالمان سرشار از برکات فاطمی باشد و در سایه سار نام و یاد زهرای اطهر(س) آرام بگیریم.

روز میلاد کوثر قرآن، فاطمه اطهر(س) و روز زن در حالی فرا می‌رسد که از یک سو الگوهای نخ نما و فرسوده ای که قرن‌های متمادی توسط استکبار فرهنگی برای زنان سراسر دنیا ارائه و ترویج می‌شد ،شدیدا رنگ باخته‌اند و جذابیت و مقبولیت خود را از دست داده‌اند،آن هم دقیقا در مهد زایش و شکل گیری تئوری‌های رنگارنگی که داعیه دفاع از حقوق زنان را دارند. از سوی دیگر موجی از ستیز و ناسازگاری با زنان مسلمانی آغاز شده است که بویژه در حرکت بیداری اسلامی، عزم و آهنگ دیگرگون ساختن خویشتن را جزم کرده‌اند و از نظام فکری و اجتماعی که برایشان خواسته اند و ساخته اند روی گردانده اند. و البته در این میان به نظر می‌رسد جفایی که به زن، انسانیت او، هویت زنانه او و استعدادها و قوای سرشار او شده بیشتر و فجیع تر از همه اعمالشان بوده است.

بشر امروز چشم انتظار حقیقتی است که وعده داده شده است، حقیقتی که سرانجام بر جایگاه خویش تکیه خواهد زد و جهان را از زیر یوغ اصحاب شیطان رجیم رها کرده و پرچم توحید را در عالم برافراشته خواهد ساخت.

سر سلسله این حقیقت طلبان وجود مبارک مادری است که در کنار ستون‌های ایمان امتی دلاورانه ایستاد و از جایگاه خویش به تجلی حق و انعکاس آن پرداخت در هنگامه‌ای که تاریکی می رفت امت رسول خدا را فراگیرد و حق از مسیر خویش خارج شود.

حضرت زهرا(س)، دختر گرامی نبی اکرم(ص) و همسر جلیل القدر امیر مؤمنان حضرت علی(ع) تلالو باوری بود که ریشه در طهارتی توحیدی داشت و در دامن خود شجره طیبه‌ای را پروراند که عالم تاکنون به نورشان متجلی‌ است و از صلابت ایمانشان بارور است. اما کیست که نداند،زهرای اطهر(س) همچون نگین درخشانی است که همه برکات و روشنی‌ها و ارزش‌ها و فضیلت‌ها از وجودش جوشیده و می‌تراود و در سراسر تاریخ جاری می‌شود «انا اعطیناک الکوثر» فاطمه(س) کوثر است که خیر کثیری از او، فرزندان،ذریه پاک و پیروانش، اعم از زن و مرد در سراسر گیتی جاری می‌شود و از برکت ادبیات، فرهنگ و گفتمان فاطمی است که زنان مسلمان می‌توانند خود به الگوهایی درخشان برای زنان امروزی جهان تبدیل شوند.

پس سلام ما و همه اهل جهان بر زهرای مرضیه(س) باد که کوثر است و سرچشمه خیر کثیر و سرور زنان عالم. اما در طریق حضرت زهرا(س) رفتن و اقتدا به او کردن را حکیم فرزانه‌ای به زنان ایرانی آموخت که با طراحی و ایجاد انقلاب اسلامی، جهان را دگرگون ساخت. هم او بود که تنها سه ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روز میلاد حضرت صدیقه کبری(س) را روز زن نامید. مردی که خود از سلاله زهرا(س) بود و زادروزش مقارن سالروز میلاد مبارک آن بانو، روز میلاد خجسته برترین زنان جهان را روز زن شناخت تا نقطه آغاز عزیمت و حرکت زنان و منتهای این حرکت را مشخص سازد. اما برای روشن ساختن دامنه و عمق این حرکت امام خمینی(ره) خود به توصیف ابعاد وجودی آن بانو پرداخت به گونه‌ای که بسیاری از مردمان تا آن وقت چنین ابعادی از شخصیت و منزلت و مرتبه ایشان را نمی شناختند.

فاطمه (س) نمونه یک انسان کامل در همه ابعاد وجودی آن و مظهر جمع بین شئون مختلف یک انسان؛ دختر بودن، مادر بودن ، همسر بودن و عنصر اجتماعی است و جامعه‌ای که با فرهنگ فاطمی تعریف و با ادبیات فاطمی تبیین شود بلاشک نهایتا به فاطمی شدن زنان ما و علوی شدن مردان ما منتهی می‌شود.

بسیج جامعه زنان ضمن تبریک میلاد بانوی دو عالم به محضر امام عصر(عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و همه علاقمندان و رهروان ایشان در سراسر عالم، در آغاز این سال فاطمی دولتمردان را به در پیش گرفتن رویه‌ای فاطمی در اداره امور و پایداری و استقامت در برابر هجوم اشرار عالم دعوت می‌کند و ضمن توجه به شعار امسال،«اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل»، آمادگی خود را برای تحقق اهداف این نظام الهی اعلام می‌کند و به تأسی از بانوی بزرگ دو عالم دلاورانه دوشادوش حقیقت و حق طلبان خواهد ایستاد و از آن پاسداری خواهد نمود.


ارسال نظرات