خبرهای داغ:

دوره آموزشی سفیران آسمانی در سمنان برگزار می شود

کارشناس آموزش وپژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از برگزاری دوره آموزشی سفیران آسمانی ویژه ائمه جماعات خبرداد.
کد خبر: ۸۶۵۵۵۳۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
به گزارش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ مجتبی نقاشیان در نشست با معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان سمنان با اعلام این مطلب گفت:این دوره آموزشی با رویکرد، اهداف وبرنامه های مشخص در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: معاونت آموزش وپژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور این دوره آموزشی را در جهت بصیرت افزایی با محوریت مسجد طراز اسلامی،با حضور بیش از یک هزارو600روحانی برگزیده از مساجد سراسر کشور برگزار می کند.
اعزام 45 نفر از ائمه جماعات کانون های مساجد استان سمنان به دوره آموزشی سفیران آسمانی
نقاشیان با بیان اینکه در این دوره آموزشی 45 روحانی از استان سمنان حضور دارند گفت: اهمیت بخشی به کارکرد اصلی نماز و قرآن در مسجد، حرکت در جهت احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی، آموزش در راستای ارتقاء کیفی مدیریت بهتر مسجد، تقویت تعامل سازنده شبکه ائمه جماعات با یکدیگر با محوریت اطلاع از فعالیت‌ها و اقدامات در مساجد مختلف از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است .
  وی اذعان کرد: اصول و مبانی کار تشکیلاتی در مسجد، مرزبانی فرهنگی، مهارت‌های برنامه ریزی فرهنگی و قرآنی با محوریت مسجد، مسجد طراز اسلامی، چیستی و چگونگی؟ بایدها و نبایدهای مرزبانی فرهنگی معنویت انقلابی ، شیوه های جذب جوانان به مسجد اقتصاد مقاومتی و بصیرت افزایی از جمله مباحث آموزشی این دوره است .
کارشناس آموزش وپژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه دوره آموزشی سفیران آسمانی در چهار مرحله چهار روزه به صورت متمرکز در قالب کلاس آموزشی،کمیسیون(مباحث گروهی) وهمایش برگزار می شود اظهار کرد: روحانیون اعزامی از استان سمنان در این دوره آموزشی از ۲7 الی 30 اردیبهشت سال جاری در شهر مقدس قم حضور دارند.
وی حداکثر سن شرکت کنندگان را 45 سال اعلام کرد و افزود: با توجه به هجمه های زیاد فرهنگی در زمینه های مختلف و استفاده دشمن از ابزارهای متنوع، وظیفه روحانیت بخصوص ائمه جماعات که مدیریت پایگاه انقلاب، مسجد را برعهده دارند، سنگین تر است .
نقش روحانیون در تبلیغ دین اسلام بسیار ارزنده و حساس است
معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان سمنان در این نشست با اشاره به نقش روحانیون و ائمه جماعات در مساجد گفت: نقش روحانیون در تبلیغ دین اسلام بسیار ارزنده و حساس است که با توجه به هجمه‌های استکبار جهانی در زمینه تهاجم فرهنگی این نقش دوچندان می‌شود .
حجت الاسلام فامیلی تصریح کرد: ائمه جماعات با برنامه ریزی صحیح از جوانان به عنوان پدیده درخشان و فصل بی بدیل استفاده کنند و ان شاالله با استفاده از ظرفیت جوانان، پیشرفت ها و موفقیت های بیشتری در کشور ما رقم بخورد .
وی افزود:روحانیون می توانند با برنامه ریزی دقیق در جهت اهداف انقلاب اسلامی وجذب جوانان به مساجد وکانونهای فرهنگی هنری اقدام کنند .
گفتنی است ؛هماهنگی های لازم با کارشناس آموزش وپژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با رابطان شهرستانی نیز در خصوص این دوره آموزشی انجام گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها