خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه کاشمر:

دولت و ملت دو رکن اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی

استاد حوزه علمیه کاشمر با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب ،گفت:دولت و ملت دورکن اساسی اقتصاد مقاومتی و عمل به آن هستند.
کد خبر: ۸۶۵۶۰۱۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
حجت الاسلام علی نوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی گفت: اقتصاد مقاومتی ،ابتدا در شهریور سال 1389در دیدار با کارآفرینان برتر ،توسط مقام معظم رهبری ارائه شد و در این دیدار معظم له «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند و بیان داشتند که برای نیاز کشور به اقتصاد مقاومتی دو دلیل وجود دارد،یکی فشار اقتصادی دشمنان و دیگری آمادگی کشور برای جهش است.

وی افزود:در این میان،تعاریف زیادی برای اقتصاد مقاومتی بیان شده که هر کدام از جنبه های گوناگون به آن پرداخته اند که مهمترین،کاملترین و جامع ترین تعریف را مقام عظمای ولایت ارائه دادند و در دیدار با دانشجویان فرمودند که اقتصاد مقاومتی ،آن اقتصادی است که در شرایط فشار و تحریم و در شرایط دشمنی ها و خصومتهای شدید ،بتواند تعیین کننده شکوفایی و رشد اقتصادی کشور باشد.

استاد حوزه علمیه کاشمر تاکید کرد:باید توجه داشت که برای احیای این امر مهم ،نیاز به دو رکن اساسی ،یکی دولت محترم و دیگری ملت عزیز و شریف ایران است و یا به تعبیر دیگر برای شکوفایی این شعار و رسیدن به قله موفقیت نیاز به دو بال دولت و ملت داریم.

نوری تصریح کرد : اینکه بعضی ها قائل به این هستند که بیش از دولت ،ملت می تواند حماسه اقتصاد مقاومتی را بسازد گفته نادرستی است بلکه باید دولت و ملت همگام با هم و در کنار هم باشند.

وی همچنین وظیفه دولت محترم را توجه و تقویت تولید داخلی،اتکا به توان نیروی داخلی،جلوگیری از واردات بی رویه ،مهار تورم ،رفع بیکاری و حل مشکل رکود بیان کرد و اظهار داشت :وظیفه ملت نیز،اصلاح الگوی مصرف ،پرهیز از تجمل گرایی و مصرف بی رویه دانست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها