خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

بهترین و بالاترین رشته علم خودشناسی است

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دانشگاه‌های مختلف دنیا حدود 4 هزار رشته تدریس می‌شود، گفت: بهترین و بالاترین رشته علم خودشناسی یا علم النفس است.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۶۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در جمع پاسداران سپاه انصار الحسین(ع) در درس اخلاق اظهار داشت: انسان در هر مقطع علمی که باشد نباید توقف کند چراکه بر اساس حدیث اگر توقف کند عین جهالت است.

وی افزود: از یک طرف نعمتی که به انسان داده شده بی شمار است و از طرف دیگر نیازمندی‌های او نیز در این دنیا بی نهایت است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: با یک نگاه عمیق به مخلوقات دنیا می‌فهمیم که برخی از مخلوقات دارای پیچیدگی‌های بسیاری هستند ولی فقط انسان دارای نعمت‌ها و نیازمندی‌های فراوان است.

وی با اشاره به دو حدیث از پیامبر(ص) و با بیان اینکه دو گروه سیری‌ناپذیر هستند، یکی طالب علم و دیگری طالب مال، گفت: در دانشگاه‌های مختلف دنیا حدود 4 هزار رشته تدریس می‌شود که بهترین و بالاترین رشته علم خودشناسی یا علم النفس است.

محمدی عنوان کرد: انسان فهرستی از نعمت‌های موجود در دنیا است در نتیجه زمانی که انسان بتواند خود را به خوبی بشناسد می‌تواند خلیفه الله شود و در زمین کاری خدایی کند.

وی با بیان اینکه علوم بسیار گسترده است در نتیجه انسان هیچ گاه نمی‌تواند ادعا کند در بعد علمی به مقامی رسیده است، گفت: انسان برای رسیدن به درجات مختلف علوم می‌تواند با جهاد نفس از راه میان‌بر حرکت کند.

*آموزش یک هزار نفر از مجموعه سپاه استان در برنامه‌های عقیدتی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در ادامه با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات سال گذشته ابراز داشت: از اولویت‌های برنامه سال 95 پرداختن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد ادامه داد: در سال 94 مجموعه نمایندگی در مباحث اعتقادی، اخلاقی، قرآن و معارف اسلامی در راستای آموزش کارکنان سپاه از اساتید و مربیان بهره‌ گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اعزام تعدادی از خانواده‌های پاسداران برای شرکت در کلاس‌های عقیدتی به مشهد مقدس و قم، آموزش یک هزار نفر از مجموعه سپاه استان در برنامه‌های عقیدتی به مدت 10 روز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات