خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

مربیان عقیدتی در نیروهای مسلح باید بیدارگر و روشنگر راه جامعه باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه جنایت و فساد در جهان امروز، حاصل ضعف و سستی اندیشه و عقیده‌هاست، گفت: راه و کلام مربیان و سازمان عقیدتی در نیروهای مسلح باید بیدارگر و روشنگر راه جامعه باشد.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۹۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت استاد شهید مطهری امروز در تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این مراسم با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری اظهار داشت: جهانی شدن و جاودانگی نام وآثار این استاد شهید سلامت اندیشه ومبارزه دائمی آن دانشمند شهید با نفس اماره است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: وظیفه اصلی مربیان و سازمان عقیدتی در سپاه این است که در سایه تعالیم الهی و با تعلیم اساتیدی چون شهید مطهری، رذیلت‌های اخلاقی را از خود وجامعه دور کنند.

وی رذیلت‌های اخلاقی، جنایت و فساد در جهان امروز را حاصل ضعف و سستی اندیشه و عقیده‌ها دانست و تأکید کرد: اگر اندیشه انسان رحمانی باشد، عملکرد و رفتار او نیز الهی می‌شود و در مقابل اگر اندیشه، شیطانی شود عملکرد نیز غیر بشری و شیطانی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان مصداق اندیشه شیطانی در جهان امروز گفت: نفرت بی‌نظیر جهانی از آل‌سعود نتیجه همان نفوذ اندیشه‌های شیطانی در وهابیت است.

وی یادآور شد: رفتار آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام، بمباران اتمی ژاپن و انهدام هواپیمای ایرانی در خلیج فارس و اینکه هرگز حاضر به عذرخواهی از ملت‌ها نمی‌شوند، نشانه روح و فکر جهنمی آنان است که اجازه اصلاح و توقف استکبارگری را به آنها نمی‌دهد.

* شهرت‌طلبی و بی‌تقوایی سیاسی از آفات خطرناک جامعه اسلامی

محمدی همچنین در بیان ابعاد مختلف رذیلت‌های انسانی، شهرت‌طلبی و بی‌تقوایی سیاسی را از آفات خطرناک جامعه اسلامی عنوان کرد و با اشاره به برخی نتایج در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در این انتخابات، چالش‌های عجیب و بی‌تقوایی‌هایی صورت گرفت و افرادی حاضر شدند برای رسیدن به یک کرسی به کارهای زشت و هزینه‌های سنگین متوسل شوند.

وی در مقایسه رفتار شهید مطهری با برخی خواص و دانشمندان مردود جامعه تأکید کرد: خیلی‌ها دانشمند شدند و کتاب نوشتند و قلم زدند اما کلام و قلم آنها نامبارک و موجب گمراهی و ضلالت مردم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: کلام و راه و آثار شهید مطهری، پاک و روشنگر و در سلامت کامل بود تا جایی که امام امت دستور دادند که همه سخنان وکلاس‌های استاد مکتوب شود.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: امروز نیز راه وکلام مربیان و سازمان عقیدتی در نیروهای مسلح باید بیدارگر و روشنگر راه جامعه باشد.

محمدی با اشاره به برخی الزامات و چالش‌ها در عرصه کار عقیدتی بیان کرد: نسل قدیم و پیشکسوت سپاه باید تجربیات و اصول ارزشمند خود را به نسل جدید انتقال دهند و نسل جوان سپاه نیز باید با الهام و بهره‌گیری از نسل قدیم، بصیرت و اعتقاد را در خود تقویت کند.

وی ابراز داشت: در اسلام و کار تربیتی، بازنشستگی نداریم و مربیان وعقیده سازان نیروهای مسلح باید با الگوگیری از ائمه اطهار(ع) و تا آخرین لحظه عمر خود، در مسیر اصلاح وتزکیه افراد و جامعه تلاش کنند.

در ادامه مراسم نیز مدیر عقیدتی تیپ 32 انصارالحسین(ع) گزارشی از روند برنامه‌های عقیدتی در سال گذشته و سال جاری ارائه کرد و از چند تن از مربیان عقیدتی و هادیان سیا سی فعال این یگان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات