خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر:

۵۲ گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه های مهدیشهر برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر با اشاره به تاثیر ویژه برگزاری گفتمان ها دینی در ارتقاء آگاهی های جامعه، گفت:۵۲ گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه مهدیشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۲۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهديشهر، حجت‌الاسلام مصطفی تقوی درگفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر در ایام نوروز، اظهار داشت: این اداره نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی طی این ایام اهتمام ویژه ای داشت که از این بین می توان به برپایی نمایشگاه عفاف وحجاب اشاره کرد.

وی افزود: همچنین تبلیغات اسلامی مهدیشهر با همکاری موسسه فرهنگی، مذهبی نرجس و دیگر دستگاه های اجرایی، اعزام روحانی به کمپ های نوروزی با همکاری اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان و شهرداری ها برای پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران را در دستور کار داشته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مهدیشهر همچنین ضمن اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان درسطح شش پایگاه این شهرستان طی سال گذشته، گفت: جوانان ونوجوانان پر مخاطره ترین اعضاء جامعه هستند که با برنامه ریزی و بودجه مناسب می توان فعالیت های زیادی را در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت آنان به اجرا در آورد.

تقوی با اشاره به برنامه های تبلیغات اسلامی در ارتباط با اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ابراز داشت: این اداره با همکاری سازمان ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی به‌ ویژه آموزش وپرورش، حوزه های علمیه ودانشگاه ها اقدام به برگزاری بیش از ۵۲ گفتمان دینی در سطح این مراکز آموزشی کرده که بازخوردهای مطلوب و قابل توجهی نیز در بین همشهریان داشته است.

وی افزود: از اهم برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان ومحرم، اعزام مبلغ ومبلغه در ماه مبارک رمضان و ایام محرم وصفر درسال۹۴ بود که اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر، ۱۰۰مبلغ و مبلغه در ایام محرم و صفر و ۸۰ نفر نیز در ماه مبارک رمضان سال گذشته اعزام داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر همچنین در تشریح برنامه های قرآنی این اداره درسال۹۴، گفت: درسال گذشته برنامه ها، فعالیت ها و طرح های قرآنی خوبی درسطح شهرستان اجرا شد که از جمله آنها می توان به برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم و طرح قرآنی بینات ۱۸درایام ماه مبارک رمضان، جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم، برگزاری کلاس های قرآنی تربیت معلم تجوید و طرح های تلاوت نور اشاره کرد.

تقوی با بیان اینکه ۴۶ گواهینامه قرآنی درسال گذشته به فراگیران قرآن کریم ارائه شده است، ابراز داشت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مناسبت های سال گذشته، تشکیل کمیته قرآنی ستاد دهه فجر شهرستان، اهدای کلام الله مجید به مراکز، موسسات، خانه های قرآن روستایی و مساجد سطح شهرستان، برگزاری مسابقات تلاوت و حفظ قرآن کریم از دیگر فعالیت های قرآنی این اداره بوده است.

وی افزود: طرح صحیح خوانی قرآن کریم نیز شامل روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و صحت قرائت نماز با همکاری موسسات و مراکز قرآنی مردمی، روحانیان مستقر و طرح هجرت و مساجد و خانه های قرآن روستایی با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از علاقمندان قرآنی برگزار شد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی مهدیشهر همچنین درباره فعالیت های تشکل های دینی و هیئات مذهبی این شهرستان، گفت: ۱۳۴ هیئت مذهبی درسطح شهر و روستا با نظارت شورای هیئات مذهبی و همکاری روحانیان، اعضای هیئت امناء مسجد و اقشار تأثیرگذار مشغول به فعالیت فرهنگی و مذهبی هستند.

تقوی همچنین اشاره کرد: هیئات مذهبی در مراسم و برنامه های مذهبی و اعیادی همچون عید سعید مبعث، فطر، قربان، غدیرخم، ماه مبارک رمضان، شب قدر، ماه محرم و اربعین حسینی به اجرای برنامه های متنوع پرداختند.

وی افزود: هیئات مذهبی در اجرای برنامه های ویژه ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع)، گفتمان های دینی، اجرای مسابقات فرهنگی، برگزاری همایش های توجیهی، کارگاه های آموزشی با این اداره تعامل تنگاتنگ داشته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر درباره فعالیت های آموزشی این اداره درسال۹۴ هم توضیح داد: برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی تخصصی مسئولان هیئات مذهبی، تشکل های دینی و رابطان فرهنگی به صورت مستمر طی سال گذشته و برگزاری بیش از ۴۰مراسم ملی و مذهبی درقالب مسجد محوری و حمایت از ائمه جماعات، چهار کارگاه آموزشی مکاسب ویژه اصناف و بازاریان از مهمترین برنامه های آموزشی این اداره در سال گذشته بود.

تقوی افزود: فعالیت های تشکل های مذهبی و دینی تأثیر قابل ملاحظه ای در افزایش محتوا و گسترش فضای معنوی تبلیغی و فرهنگی و آگاهی دهی در مناسبت ها داشته که ثمرات محسوس آن را می توان به کاهش آسیب ها و خرافه ها، انصاف در خرید و فروش و کاهش گران فروشی نام برد.

وی در پایان با اشاره به اهتمام دستگاه های فرهنگ ساز جامعه و لزوم تحقق مطالبات مقام معظم رهبری به ویژه در تبیین شعار سال، افزود: تعامل با نهادهای مردمی و توجه به برون‌سپاری طرح ها که از اهمیت بسیاری برخوردار است مسیر اقتصاد مقاومتی را هموارتر خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها