خبرهای داغ:
آیا اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود؟؟؟؟

سایه شوم بیکاری بر سر جوانان تاکستانی

بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در تاکستان، قصه تلخی است که سال هاست در بوق و کرنا دمیده می‌شود، اما مرهمی برای تسکین این درد پیدا نشده است و سایه شوم بیکاری بر سر جوانان تاکستانی همچنان برقرار است.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۳۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، متأسفانه مسئولان استان و شهرستان در دولت فعلی و دولت های اخیر، همواره با بیان آمارهای نجومی از کاهش بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی سخن می گویند، اما واقعیت های روز جامعه، گویای چیز دیگری است؛ فقر، اعتیاد، سرقت، خیابان گردی، حضور دختران جوان در شرکت ها و ویترین مغازه ها به اسم فروشندگی، همه و همه حکایت از رشد روزافزون بیکاری در این شهرستان دارد.

در یک جامعه با تکیه بر قدرت و نیروی جوانی می€Œتوان بر مشکلات زندگی فایق آمده و راه های سخت و ناهموار پیش روی جامعه را به آسانی پیمود و از این رو تکیه بر شور و شعور جوانی و کمک گرفتن از نیروی خلاق و سازنده نسل جوان می€Œتواند برای یک مملکت رو به پیشرفت، کارگشا و راهگشا باشد.

سوالی که امروز برای جوانان ما پیش آمده و ذهن آنها را به خود مشغول کرده است،اینکه آیا کلید دولت تدبیر و امید بالاخره می تواند قفل بزرگ بیکاری را در کشور باز کند.

جوانان تحصیل کرده جویای کار ما همچنان منتظر تحقق وعده های رییس جمهور هستند

موضوع بیکاری و ضرورت ساماندهی جوانان یکی از مسائلی است که طرح آن در جلسات و نشست‌های مختلف شهرستان تاکستان تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است.

بروز بیکاری‌ ناشی وضعیت نامناسب واحدهای تولیدی، تعدیل نیرو در شرکت و تعطیل شدن برخی واحدهای تولیدی به دنبال خود بیکاری جوانان و سرپرستان خانواده را به دنبال دارد،بنابراین باید توجه کرد که ضرورت‌هایی برای حوزه اشتغال در جامعه مطرح است که باید به آن توجه داشت.

برهمین اساس اولویت‌های دولت‌ها در حوزه اشتغال توجه به جوانان و ساماندهی این قشر فرهیخته و توانمند بوده است،سیاست‌های دولتی البته باید گفت که به عنوان یکی از بدیهیات برای توسعه اشتغال محسوب می‌شوداما باید توجه داشت که مسئله‌علم‌آموزی در جوانان و دانشجویان نیز جزو عوامل دیگر در گسترش فضای اشتغل و کسب و کار در کشور است.

در حال حاضر بخش‌های بسیاری شامل ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها، مراکز تجاری و اداری نیازمند به حضور نیروهای متخصص و کاربلد برای توسعه کارها و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود هستند که این مهم به عنوان یکی از ارکان مهم بحث اشتغال و حضور جوانان است،به همین منظور دولت با طرح‌ها تدابیر مختلف درصدد افزایش سطح علمی جوانان برای توسعه فضای اشتغال بوده است.

بروز بیکاری‌ ناشی وضعیت نامناسب واحدهای تولیدی، تعدیل نیرو در شرکت و تعطیل شدن برخی واحدهای تولیدی به دنبال خود بیکاری جوانان و سرپرستان خانواده را به دنبال دارد،بنابراین بای توجه کرد که ضرورت‌هایی برای حوزه اشتغال در جامعه مطرح است که باید به آن توجه داشت.

یکی از مهمترین مسائل در حوزه اشتغال برای جوانان بحث مالی است که مورد  انتظار و اقبال بسیاری از جوانان و دانشجویان برای حضور در عرص کسب و کار و اشتغال‌آفرینی برای کشور است.

از این رو با توجه به فشارها‌ی شدید اقتصادی کشور نیاز به منابع مالی برای یک جوان شاید در وهل نخست به عنوان جدی‌ترین مسئله است،در حال حاضر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تحقق این موضوع به دست جوانان و سرمایه گذاران در شرایط تحریم به عنوان دغدغه جدی کشور است

از این رو باید توجه کرد که با تخصیص بیشتر سهمیه اشتغال به این بخش زمینه را برای خودکفایی و توسعه تمام جانبه کشور مهیا کرد،اولویت‌های بعدی اشتغال کشور بی‌تردید توجه به اصل فرهنگ و حضور نیروهای جدید در نهادهای فرهنگ رسان مانند آموزش و پرورش است که این مسئله سبب گشترش فضای تعلیم و تربیت می‌شود.

بنابراین اشتغال بنابر تعاریف صورت گرفته جدی‌ترین مسئله در حال حاضر جامعه اسلامی است که دولترمردان باید برای این مهم تلاش کنند،بروز بیکاری و عدم اشتغال جوانان به عنوان یکی از راه‌های هنجار شکن اجتماعی محسوب می‌شود.در برابر اشتغال مناسب جوانان در اشتغال‌های پایدار به عنوان نبض اجرایی و حرکت‌های اقتصادی کشور صاحب اهمیت و توجه است

بنابراین با توجه شرایط اقتصادی منطقه تاکستان و وجود شهرک های صنعتی در این شهرستان نیاز است گام های موثرتری در اشتغال برداشته شود.

7001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها