خبرهای داغ:
دکتر حبیب الله سیاهکالی مردای:

تعداد مبتلایان دیابت در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است

معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب الامر(عج)قزوین بیان کرد: اولین جلسه کمیسیون بهداشت و در مان سپاه صاحب الامر در دفتر جانشین راهبردی سپاه استان بر گزار شد..
کد خبر: ۸۶۵۸۶۲۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

 به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین،دکتر حبیب الله سیاهکالی مرادی  معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کمیسیون ضمن تبریک سال جدید عنوان کرد: شعار امسال بهداشت و سلام جهانی بیماری دیابت می باشد.

وی افزود: میزان مبتلایان به دیابت تقریبا 11 درصد میانگین کشوری است و در استان قزوین میانگین آن حدود 15 در صد ازمیانگین کشوری بالاتر است که باعث مرگ و میر می شود، بیماری دیابت ، سرطان  و بیماری قلبی عروقی سه عامل مهم در کشور وجود دارد که باعث بیشترین مرگ و میر در کشور می شود که پیشگیری نقش مهمی در درمان و کاهش دیابت و بیماری قلبی و عروقی دارد.

تغذیه  و رزیم غذایی مناسب نقش مهمی در ابتلا به بیماریهای  قلبی عروقی،سرطان،و دیابت دارد

 دکتر سیاهکالی اظهارکرد: تغذیه با رژیم مناسب به طور چشمگیری می تواند از بروز این بیماریها جلو گیری کند و دیابت  دو نوع است، که نوع اول وابسته به انسولین است و  مادر زادی دارای دیابت می‌باشند و نوع دوم که بر اثر چاقی و عدم رعایت رژیم غذایی مناسب دچار این بیماری می‌شوند، بیماری دیابت همان بیماری مرض قند است در حال عادی باید زیر 110 باشد  و چنانچه بیش از سه بار آزمایش  به دیابت نتیجه مثبت باشد فرد به دیابت مبتلا شده است.

 ارائه خدمات مناسب در هفته سلامت برابر آمار های موجود نشان دهنده عملکرد خوب  بهداشت و در مان سپاه صاحب الامر است

 این مسئول تصریح کرد: ارائه خدمات مناسب در هفته سلامت برابر آمار های موجود نشان دهنده عملکرد خوب  بهداشت و در مان سپاه صاحب الامر(عج) است و در مورد  این مشکلات در استان قزوین باید به عموم جامعه مردم اطلاع رسانی کنیم راه های پیشگیری اش برنامه ای که داریم در روزهای خاصی در مرکز درمانی و به صورت رایگان قند خونشان آزمایش شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه استان قزوین متذکر شد: از یکم تا هفتم اردیبهشت تخفیف ویژه در قالب خدمات ارائه می شود، خدمات مستقیم در قالب سبد بهداشتی ،بن دندانپزشکی برای هر نفر 140000 علاوه بر تخفیفات پوشش امدادی از تمام برنامه های سپاه اعم از راهیان نور در قالب طرح حکمت از منابع داخلی خدماتی برای خانواده پاسداران در نظر گرفتیم.

 1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها