خبرهای داغ:
در یادواره شهید خلبان عیوضی مطرح شد

بازگشت پیکر مطهر شهید عیوضی پس از 16 سال به زادگاهش/ شهید عیوضی عاشق عدالت و پیشرفت کشور

در یادواره امیرسرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی به بازگشت پیکر مطهر این شهید پس از 16 سال به زادگاهش سخن به میان آمد و بیان شد که این شهید عاشق عدالت، توسعه و پیشرفت کشور بود.
کد خبر: ۸۶۵۹۳۹۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ره) روستای ناصرآباد از توابع شهرستان آبیک برگزار شد.

بهنام ملکی به نمایندگی از خانواده شهید ایرج عیوضی در این مراسم گفت: این شهید بزرگوار در سال 32 در روستای ناصرآباد شهرستان آبیک متولد شد که دوره ابتدایی و راهنمایی را در این روستا گذراند و برای ادامه تحصیل به تهران رفت.

وی افزود: در سال 53 شهید عیوضی در هوانیروز تهران استخدام شد و دوره‌های مختلفی را پست سر نهاد و پس از فراگیری به زبان انگلیسی و گذراندن دوره‌های تخصصی به هوانیروز اصفهان منتقل شد.

این نماینده خانواده شهید عیوضی ادامه داد: شهید عیوضی پیش از جنگ در مقابله با ضد انقلاب در غرب نقش بسزایی ایفا کرد و با آغاز جنگ تحمیلی، در هوای گرم جنوب کشور در عملیات‌های مختلف مانند ثامن‌الائمه (ع) و طریق‌القدس نقش‌آفرینی کرد.

ملکی خاطرنشان کرد: بارها شهید عیوضی در هوای گرم جنوب پرواز کرد و ادوات و نظامی دشمن بعثی را منهدم کرد.

وی بیان کرد: شهید عیوضی فردی شجاع، دلیر، بی‌باک، عاشق عدالت، پیشرفت، توسعه و سربلندی کشور بود و معتقد بود مسلمان نباید به فکر خود و خانواده‌اش باشد، بلکه مسلمان باید به فکر همه باشد.

این نماینده خانواده شهید عیوضی افزود: شهید عیوضی اعتقاد داشت که با افتخار، خاک گلگون ‌کفن را از دست مزدوران بعثی نجات می‌دهیم و تا آخرین لحظه و قطره خون ایستاده‌ایم.

ملکی شجاعت، شهامت، پاک‌دستی، اخلاص، ساده‌زیستی، امیدآفرینی، حفظ محیط زیست و جان‌فشانی برای ارزش‌های انقلاب و مقابله با مفاسد اجتماعی را از خصوصیات بارز شهید عیوضی برشمرد و افزود: در 23 تیرماه سال  6 بالگرد شهید عیوضی در گرمای بیش از 50 درجه جنوب پس از آزادسازی خط لوله‌های نفتی از محاصره، مورد هدف موشک دشمن بعثی در شمال‌شرق بصره عراق قرار می‌گیرد و به اتفاق همرزمش محمدامین مراد حسینی به شهادت می‌رسد.

وی ادامه داد: پیکر مطهر شهید و همرزمش در خاک بصره در میان شعله‌های آتش موشک دشمن آسمانی می‌شود و پس از 16 سال پیکر مطهر شهید به زادگاهش روستای ناصرآباد باز می‌گردد؛ البته پس از تشییع در نماز جمعه تهران، قزوین و آبیک پیکر مطهر شهید در زادگاهش تدفین می‌شود.

ملکی عنوان کرد: به فرمایش حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد شهید عیوضی فرزند رمضان بود که با زبان روزه به مقام والای شهادت دست یافت.

وی افزود: شهید عیوضی از شخصیت‌های مؤثر و برجسته در دوران دفاع مقدس بود که لازم است از خون این شهید بزرگوار و همه شهدا که در همیشه تاریخ جاوید هستند، پاسداری کرده و همواره مدافع خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.

دراین مراسم، دو تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) و در رثای شهدا مداحی کردند و حضار نوحه‌خوانی و سینه‌زنی کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها